"Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music

Whisky-reis, -festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tasting ervaringen, niet zozeer gedetailleerde (reis)verslagen (wel links naar albums en verslagen). Dit gaat vooral over reviews, ervaringen, meningen, aan- en afraders van tour-operators, bezienswaardigheden, combinaties etc.
JayDie
Moderator
Moderator

Re: "Feis Ile" Het Islay festival van whisky and music

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Feb 2011, 15:30

Jock schreef:
pim schreef:weet trouwens iemand hoeveel je mee mag nemen in het vliegtuig..?

Maar over de 15 kilo met Ryanair en 20 kilo met easyjet of KLM mag je niet gaan. En het kan niet in de handbagage als je het niet op het vliegveld hebt gekocht. Dus met de risico's van breken in het ruim moet je genoegen nemen. Een fles is al iets meer dan een kilo ( denk ik maar weet niet zeker).

...en daarnaast geldt de 10 liter gedistilleerd regel zonder er extra accijns over hoeven te betalen...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

dmace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dmace » 21 Feb 2011, 16:10

Overigens kun je ook gewoon bijbetalen voor als je meer mee wil nemen.
Veel mense denken dat het een boete is, maar het is gewoon een extra optie.
Je kunt nog 2x 15 kilo meenemen tegen ongeveer 50 per 15 kilo.

Dus als je er 1 kilo boven zit, kost het 50 euro extra, en als je er 14 kilo boven zit dus ook. :bigsmile

Het is maar wat het je waard is.
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 22 Feb 2011, 18:26

Hallo ieders,

Het betekent dat ik toch wel een redelijk aantal flesjes mee kan/mag nemen om thuis na te genieten van mijn favorieten, alsmede ben ik ik blij dat er maar 0.70 l in een fles zit en mijn vrouw drinkt ook dan spontaan....... :lol: ,dus kan ik mijn hart ophalen, want er staan wel enkele distellerijen/flessen op mijn verlanglijstje: Laphr, Laga, Bruichl,Kilho, Bunnah en misschien een lekkere Bowmore...en wat bier voor vrienden om ze ermee "kennis" te laten maken. Zijn we blij dat we met 2en reizen......(2 koffers), We hoeven geen koffers bij te kopen, nemen gewoon weinig mee heen en zwaar terug ;)

Nou, even wachten en dan is het weer mei.

pascal en Tanja :Slainte
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 23 Feb 2011, 08:12

pim schreef:Het betekent dat ik toch wel een redelijk aantal flesjes mee kan/mag nemen

Wellicht nog even in de voorwaarden van de vliegmaatschappij kijken...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 23 Feb 2011, 14:42

Hallo Jaydie en anderen,

We hebben al gespeurd naar de vervoersvoorwaarden, dus we zijn eruit, toch wel makkelijk he, dat internet..... :duimop

pascal :D
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Feis Ile Festival botteling van Kilchoman

Ongelezen berichtdoor Jock » 28 Feb 2011, 21:33

Als je Feis Ile Festival botteling van Kilchoman wilt, moet je echt voordat het opengaat op de open day, voor de deur staan en plaats nemen in de rij. Afgelopen jaar was het een hele gedoe om aan een fles te komen en ik heb best veel mensen teleurgesteld gezien. Van alle andere distilleries waren er zat flessen voor de verkoop. Heb een Cail Ikla gekocht gewoon door op de middag binnen te lopen. Bij Kilchoman is het echt beperkt en afgelopen jaar stonden de mensen om 06:00uur voor het hek die pas open ging om 10:00 uur. En je krijgt echt 1 fles per persoon. Je partner mag ook eentje kopen als je eentje wilt verkopen of zo.

Gr,

Jock
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 01 Mar 2011, 14:27

Oke dan, dan moet ik vroeg uit bed, zal er wat voor over moeten hebben, eeuhh, jock staat jij dan zo vroeg in de rij dan al ? ;) , we zitten er vlakbij, maarre; weet jij hoeveel flessen ze uitgeven, en is dat pas op "hun" open dag of is dat op de zaterdag ?
pascal
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 02 Mar 2011, 09:17

pim schreef:Oke dan, dan moet ik vroeg uit bed, zal er wat voor over moeten hebben, eeuhh, jock staat jij dan zo vroeg in de rij dan al ? ;) , we zitten er vlakbij, maarre; weet jij hoeveel flessen ze uitgeven, en is dat pas op "hun" open dag of is dat op de zaterdag ?
pascal

De flessen zijn heel beperkt en zijn uitsluitend op hun open dag te verkrijgen. Je kan wel naar hartelust alle andere bottlelingen van Kilchoman kopen, maar dat kan in Nederland ook.
Ik ben dit jaar er niet bij omdat ik het veel te druk heb. Ik verzorg zelf een whisky reis naar Speyside met name dit jaar. Volgend jaar probeer ik een Islay reis te organiseren op een iets andere manier dan anders. Bijzonderheden volgen.
Ik zal Feis Ile wel missen. NIet alleen vanwege de open dagen, want die zijn het hele jaar door, maar vanwege de Ceilidh avonden waar je de whisky uit je lijf kunt dansen.

Gr,

Jock
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 02 Mar 2011, 09:18

Door het enorme aanbod aan topics hier mis ik er wel eens eentje... ;)

Maar mijn echtgenote en ik zijn ook van de partij op Feis Ile dit jaar.
Aangezien we met een schip gaan (The Whisky Sail) vanaf Glasgow, zal ik de adviezen van Jock ter harte nemen en kijken of er nog een autootje op het eiland te charteren is...
0 x

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 03 Mar 2011, 14:46

Hallo allen,

Gisteren een mailtje de deur uitgedaan, buna schrijft zie site islayfestival, kilcho schreef, eind maart wordt programma bekend gemaakt en ja ze hebben special botling, dus pak je slaapzak maar.........madmaster, we hadden een van de laatste (automaat) lease auto's, dus ik weet niet of er nog eentje over is.
pascal
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 03 Mar 2011, 17:05

pim schreef:Hallo allen,

Gisteren een mailtje de deur uitgedaan, buna schrijft zie site islayfestival, kilcho schreef, eind maart wordt programma bekend gemaakt en ja ze hebben special botling, dus pak je slaapzak maar.........madmaster, we hadden een van de laatste (automaat) lease auto's, dus ik weet niet of er nog eentje over is.
pascal

Auto's zijn er nog, heb ik gisteren geïnformeerd.
Maar we hebben er geen één nodig, vervoer wordt geregeld door de reisleiding (taxibusjes worden er gehuurd) en we zijn maar 2 of 3 dagen op Islay en gaan daarna door naar Jura, Campbeltown en Noord-Ierland...
0 x

markh67
Actief lid
Actief lid

Feis of Isle bottelingen

Ongelezen berichtdoor markh67 » 09 Mar 2011, 09:16

Welke distilleerderijen, afgezien van Laphroaig, brengen speciale bottelingen uit voor het Feis of Isle festival?
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Feis of Isle bottelingen

Ongelezen berichtdoor Piet » 09 Mar 2011, 09:29

markh67 schreef:Welke distilleerderijen, afgezien van Laphroaig, brengen speciale bottelingen uit voor het Feis of Isle festival?

Je bericht hierheen verplaatst Mark. Hier worden er al een paar genoemd. Maar om er een te bemachtigen moet je vaak wel ter plekke zijn :Cry
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 09 Mar 2011, 14:30

Piet schreef:
markh67 schreef:Welke distilleerderijen, afgezien van Laphroaig, brengen speciale bottelingen uit voor het Feis of Isle festival?

Je bericht hierheen verplaatst Mark. Hier worden er al een paar genoemd. Maar om er een te bemachtigen moet je vaak wel ter plekke zijn :Cry

Mark,

De meeste distileerderijen brengen een speciale boteling uit i.v.m. feis ile, oa. laprh, bruichl, kilcho, bowmore, lagavul(port ellen), of ardberg, bunahabain ook iets bijzonders uitbrengen weet ik niet. maar je kunt op een eerder genoemde link van Jock meer info over feis ile vinden.

Alsmede niet erg onbelangrijk: neem een goed gevulde buidel met pondjes mee :? ..........ze zijn niet erg goedkoop zullen we maar zeggen :Cry

Pascal.
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 09 Mar 2011, 14:56

Bunnahabhain heeft in ieder geval ook een Feis Ile botteling... :duimop

Zal eens kijken welke ik allemaal mee terug kan slepen naar NL...
0 x

Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”