Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Dailuaine 1997 vW https://www.whiskybase.com/whisky/72891 ... ne-1997-vw.
Heerlijk fruithapje naar een week griep.
Weer een mooie van Wees. Mooie body ondanks zijn 46%
en een Imperial 1995 vW https://www.whiskybase.com/whisky/76016 ... al-1995-vw
Heerlijk fruithapje naar een week griep.
Weer een mooie van Wees. Mooie body ondanks zijn 46%
en een Imperial 1995 vW https://www.whiskybase.com/whisky/76016 ... al-1995-vw
1 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

- caskstrength
- Forum goeroe

Glenfronach 1993 Batch 14: ook behoorlijk kaboem! Verre van zoet, wel zeer krachtig, jammy, licht vlezig en complex!
3 x
Affirmanti incumbit probatio
caskstrength schreef:Glenfronach 1993 Batch 14: ook behoorlijk kaboem! Verre van zoet, wel zeer krachtig, jammy, licht vlezig en complex!
Mmm, ik kan niet wachten tot ik uw samples heb
Net een glendronach 1995 linkje over mijn tong laten walsen.
Al krijgt die volgens de whiskybase-mensen maar 87,31 ik vind hem heel erg goed. Tot nu toe de lekkerste sherried whisky die ik al heb gedronken.
Ik zou hem toch een 92 geven (op basis van de beperkte kennis die ik heb).
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Hopelijk proef je ze nog voor je vakantie!
Het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar die 1993 vind ik een stuk beter dan die 1995. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Het is een kwestie van smaak natuurlijk, maar die 1993 vind ik een stuk beter dan die 1995. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

...en vanavond weer een refill-beauty. Waar sommigen wellicht fan zijn van first fill en grote smaken, bevalt mij het subtiele van refill in combinatie met een duidelijk distillery character ook meer dan prima. Dit keer een 23 jaar oude Longmorn van de Scotch Malt Whisky Society (7.147).
Alles perfect in balans, fruitig en kruidig (groene kruiden), granig en vanille-ijs.
Alles perfect in balans, fruitig en kruidig (groene kruiden), granig en vanille-ijs.
2 x
De Octomore 7.2, ik was er erg benieuwd naar, ik vond het ook erg lekker maar vond de Oc3 van Elements beter.
Smaak: Complex, rokerig, zoet, zurige (komt sterker naar voren) bitter en zout, lang peperig op de tong, zachte afdronk ondanks 58,5%, wel errug lekker
Geur: volgens vriendin > stinkt, ziekenhuis lucht, jodium, ut meurt . . hoe kun je het drinken...
Note: 1ste dram, meestal vind ik als de fles iets langer open staat de smaak beter tot zijn recht komen. Tis wel "iets anders".

Smaak: Complex, rokerig, zoet, zurige (komt sterker naar voren) bitter en zout, lang peperig op de tong, zachte afdronk ondanks 58,5%, wel errug lekker
Geur: volgens vriendin > stinkt, ziekenhuis lucht, jodium, ut meurt . . hoe kun je het drinken...
Note: 1ste dram, meestal vind ik als de fles iets langer open staat de smaak beter tot zijn recht komen. Tis wel "iets anders".

5 x
Khajuraho schreef:De Octomore 7.2, ik was er erg benieuwd naar, ik vond het ook erg lekker maar vond de Oc3 van Elements beter.
Smaak: Complex, rokerig, zoet, zurige (komt sterker naar voren) bitter en zout, lang peperig op de tong, zachte afdronk ondanks 58,5%, wel errug lekker![]()
Geur: volgens vriendin > stinkt, ziekenhuis lucht, jodium, ut meurt . . hoe kun je het drinken...![]()
![]()
7.2 is idd hemels! Ik wil ook!

0 x
Glenfarclas 1991-2014 The Family Casks - Special Release (bottled for The Whisky Shop Dufftown)
Wat een heerlijke diepe sherrygerijpte whisky. Een geur en arrival vol van bosbessen, pruimen en vijgen en in de development flink wat munt (deed me in sommige opzichten aan de Mortlach 16 y.o. Flora & Fauna denken). Helemaal in mijn straatje.
Voor de liefhebbers: er staan er nog een stuk of tien bij The Whisky Shop Dufftown.
Wat een heerlijke diepe sherrygerijpte whisky. Een geur en arrival vol van bosbessen, pruimen en vijgen en in de development flink wat munt (deed me in sommige opzichten aan de Mortlach 16 y.o. Flora & Fauna denken). Helemaal in mijn straatje.
Voor de liefhebbers: er staan er nog een stuk of tien bij The Whisky Shop Dufftown.
0 x
Gisteravond onverwacht visite, dus maar een glaasje ingeschonken:
Living Bottle
Dalwhinnie 15yo
Ledaig 10yo
Ledaig 2005 SV
Die laatste blijft toch een heftige jongen.
Living Bottle
Dalwhinnie 15yo
Ledaig 10yo
Ledaig 2005 SV
Die laatste blijft toch een heftige jongen.

0 x
Giteravond een Kavalan Podium op! Eerste kennismaking met Kavalan was een solist en hier was ik echt zwaar van onder de indruk. De Podium, erg lekker maar geen uitschieter. Gewoon een keurige zachte dram met een prima bite. Maar niet wat ik er van verwacht had. Had van mij iets voller mogen zijn. Maar al met al geen verkeerde keuze geweest.
0 x
Ben op cafe en zag een aantal S.M.'s staan...
Veel standaardwerk uiteraard maar ook een Glenrothes 1995-2013.
Kan er goed van genieten ofschoon de neus wel wat te veel sulphur heeft. Smaak is correct. Afdronk zacht... puntje of 87...
Veel standaardwerk uiteraard maar ook een Glenrothes 1995-2013.
Kan er goed van genieten ofschoon de neus wel wat te veel sulphur heeft. Smaak is correct. Afdronk zacht... puntje of 87...
1 x
Grain avondje weer:
Cambus 22yo 1991/2013 SV 53,8%
North of Scotland 44yo 1971 G&C 43,3%
Die Cambus is al best heel fijn, maar die North of Scotland... majestueus. Zo vol van smaak, en toch zacht, heerlijk zoet, prachtig in balans. Een van de beste whisky's die ik tot nu toe gedronken heb, wát een genot.
Cambus 22yo 1991/2013 SV 53,8%
North of Scotland 44yo 1971 G&C 43,3%
Die Cambus is al best heel fijn, maar die North of Scotland... majestueus. Zo vol van smaak, en toch zacht, heerlijk zoet, prachtig in balans. Een van de beste whisky's die ik tot nu toe gedronken heb, wát een genot.

0 x
Cragganmore 1973-2003 Special Edition (29 y.o., 52,5%, 6000 bts.)
Niet verkeerd, maar ik had er meer van verwacht, zeker op basis van de beoordeling van Serge (Whiskyfun).
Niet verkeerd, maar ik had er meer van verwacht, zeker op basis van de beoordeling van Serge (Whiskyfun).
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”