Geluksknikker schreef:Dre schreef:Geluksknikker schreef:En hoe zou je die Allardice omschrijven?
Waarom lijkt die Allardice je wel wat?
(antwoord op die vraag is waarschijnlijk ook zo ongeveer het antwoord op jouw eigen vraag...)
Goede vraag. Kleur (uit de geringe whisky ervaring die ik heb blijkt wel dat me donkerdere whisky's goed bevalllen), Oloroso vaten heb ik volgens mij al eens eerder een whisky van gehad, Dalwhinnie als ik me niet vergis en die beviel prima. Daarnaast de omschrijving van de smaak: "In de mond bevat deze prachtige whisky rijke en verleidelijke smaak van gestoofd fruit, een rijk scala aan kruiden met de karakteristieke Oloroso kenmerken en hints van walnoten, brood, chocolade en sinaasappel. De afdronk is ontzettend lang en rijk van zoete sherry."
Zie? Daar heb je eigenlijk je antwoord dus al
Wat betreft de kleur, dáár zou ik me niet op blind staren, hoeft geen garantie voor succes te zijn. Als je echter van whisky's met sherry invloeden houdt kan je met deze Allardice niet mis gaan.
Overigens maak ik (wellicht ten onrechte) uit je beschrijvingen op dat je een nog niet heel erg ervaren whiskydrinker bent. In dat geval zou je misschien eerst een wat minder dure Glendronach expressie kunnen overwegen, of desnoods samples (volgens mij hebben diverse aanbieders hier de Allardice wel geopend staan). Maar goed, die keuze is natuurlijk geheel aan jou

.