Peter87 schreef:Misschien komt er wel een kuikentje uit ook. Ouwe broedkippen dat het er zijn.`
Dit is water naar de zee dragen Edwin. Al begrijp ik en ben ik het eens met je punt.
Als er een top Glendronach 1995 uit is voor € 150 die 92 punten op WB krijgt slaan ze over omdat "duitsers hem gerate hebben".
Maar voor een Littlemill van € 300 die nog niemand kent breken ze hun nek en gaan sommige zelfs over lijken.
Logica zegt me dat het grootste gedeelte van die mensen geen liefhebber zijn en hem lekker opdrinken of delen.
Ik begrijp het standpunt en kan er deels ook inkomen maar ik vrees dat iedereen hier wel eens schuldig aan is.
Het is ook het fenomeen FOMO. Tegenwoordig heb je amper de tijd om te wachten om alles zelf te proeven (is sowieso niet haalbaar).
De Duitsers scoren (al een tijdje trouwens) zéér chauvinistisch en een tikkeltje te enthousiast.
Andere landen merk ik, zijn dit patroon helaas ook aan het volgen.
Ik herinner me nog levendig (het is namelijk niet zo lang geleden) de Glenrothes van Whiskybroker die storm liep.
Iedereen kocht 'm en niemand had 'm geproefd... Blijkbaar had zelfs niet iedereen gezien dat hij NIET cask strength was.
Is dit niet hetzelfde? Het is niet omdat er een donkere whisky van 19yo voor een schappelijke prijs uitkomt dat hij goed is, toch?
En gezien de prijs (en de hoge verzendkosten) denk ik zelfs dat de meeste meer dan 1 fles hebben gekocht of nog andere onbekende flessen toegevoegd.
Er zijn een heleboel Littlemill liefhebbers die nieuwe releases standaard kopen en er zijn al eerder zustervaten van gebotteld.
Je kan dus min of meer weten of hij goed is. Hij is tevens ook al geproefd en beschreven door een forumgenoot.
En van hem krijgt hij in ieder geval een goede score.