Mja, ik post nooit zo veel maar even ook een recap van mijn kant.
na vroeg vertrokken te zijn uit den Bosch en een kleine omweg gemaakt te hebben in Den Dolder uiteindelijk keurig om 10 voor 2 aangekomen in Hengelo.
Reistijd tot dat moment: 2.5 uur.
Snel overgestoken vanaf het stationsplein naar Rabotheater wat direct aan de overkant lag.
Eenmaal binnengekomen als eerst even kennis gemaakt met Astrid van Santen (via haar heb ik 2 kaarten gewonnen per twitter

Best handig kan dat af en toe dus zijn)
Maar goed, door de deuren en gelijk een handig proefglaasje + een flesje Highland Springs water. Wat ik wel miste bij deze proeverij was misschien een handig overzicht Wat er allemaal te proeven was. Veel mensen liepen nu te hannesen met een stukje papier en een pen of foto's met hun telefoon maken om bepaalde flessen niet te vergeten.
Vaak wil je als je een bepaalde whisky hebt geproefd, deze onthouden of een kruisje erbij zetten of zelfs misschien proefnotitie. Een goede tip naar organisatie voor volgende keer?
Eest even begonnen aan de rechterkant bij binnenkomst, bij de famous grouse stand.. toch even kijken en luisteren naar de info en uitleg..blijft toch vaak wel interessant. En ok.. je kunt denken bah maar ook even de black grouse geprobeerd.. licht qua reuk en smaak en zoals ik van famous grouse gewend was, licht qua smaak en reuk en dronk gemakkelijk weg.
Daarna even naar de Mitra stand. Daar begonnen met het proeven van de
McClelland en de
anCnoc. Die laatste beviel me zeker en van vooral de 12Y. Die had net wat meer inhoud vond ik persoonlijk.
Hierna overgestoken naar de overkant. Nu heb ik hier 2 whisky's geproefd, en eigenlijk de enige die mij bijgebleven was was de
Adelphi (breath of isla als ik het goed heb). Deze heb ik samen met Dmace en JayDie geproefd heb. Lekkere whisky die een lekkere geur had en qua smaak naast het rokerige toch naar mijn mening ook wat fruitig had i.m.o. Ook stond hier bij de stand ernaast nog "the Irishman" whisky geprobeerd. Deze wil ik nog een keertje proberen zonder alle andere smaken nog te hebben.
En dan Boven:
Eerst naar de Old Masters Stand. Deze hadden een aantal flessen waar ik zeer van onder de indruk was. De
Glendullan (Speyside) was vond ik van die stand de beste. Op de 2e plek van die stand vond ik de
Allt-A-Bhainne erg goed.
Bij de stand van de Old Masters kwam ik eigenlijk al vrij vroeg in de middag JayDie tegen. We werden daar door 2 andere bezoekers getipt over de
Abelour A'Bunadh. Die 'moesten' we toch eens proberen, en zo geschiedde

. Achteraf komt deze in mijn top 3 van de dag. Vond deze ergg lekker.
Ook heb ik hier de
Strathisla leren kennen. Die (hoorde ik later maar goeie tip) af en toe in de aanbieding is bij de sligro

)
Uiteindelijk afgesloten bij de eerste stand bovenaan en een aantal whisky's nog geproefd maar niet echt noemenswaardige.
Over het geheel een goede, gezellige dag met een hoop nieuwe whiskysoorten.
Goede tips voor volgende keer aan de organisatie: een lijst bij binnenkomst welke whiskysoorten er zijn(incl. pen om de beste aan te kruisen).
Daarnaast mistte ik inderdaad wel zoals JayDie al aangaf een aantal stands, maar goed, vaak ligt dat aan beschikbaarheid weet ik, en het was in eerste instantie niet duidelijk inderdaad dat boven nog meer stands waren. Maar goed.