Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Thesinglemalt
Actief lid
Actief lid

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Thesinglemalt » 05 Sep 2016, 22:36

defeatless schreef:Nee beide niet.....

Maar de 18 jaar bevalt minimaal 21 jaar oude whisky, heeft met de sluiting te maken.

Inderdaad dat is wat ik bedoel. En om die reden zal hij verdwijnen. Maar blijkbaar heeft nog niemand dit ook vernomen. Ook even bij de Gall & Gall langs geweest en deze vertelde dat hij bij hun uit het assortiment gaat. En inmiddels staat hij ook niet meer op hun site.
0 x

Lucs
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucs » 06 Sep 2016, 09:55

Ik verwacht dat je slijter dan bedoelt dat de 18 jarige straks ook daadwerkelijk 18 jarige whisky gaat bevatten ipv minimaal 21 jarige whisky.
Dat de 18 jarige expressie uit het standaard GD assortiment gaat lijkt me sterk.
0 x

GlenPiWi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 06 Sep 2016, 14:47

Maar de 18 jaar bevalt minimaal 21 jaar oude whisky, heeft met de sluiting te maken.

Maximaal 20y bedoel je...
0 x
Afbeelding

Lucs
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucs » 06 Sep 2016, 18:57

GlenPiWi schreef:

Nee minimaal 21 bedoelt hij :)
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 06 Sep 2016, 20:01

Leuke discussie, maar ondertussen is hij inderdaad verdwenen van de Gall & Gall site.

Ik zal deze week meteen eens vragen of ze bij de mijne meer weten.. Gaat ie er helemaal uit of is het meer een Talisker 10 verhaal zeg maar.
Als ie er echt uitgaat is dat echt een domper. 15 is er ook al uit en wie weet hoe die is als ie terugkomt in 2018 (áls ie terugkomt dan).
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

GlenPiWi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 07 Sep 2016, 14:45

Lucs schreef:
GlenPiWi schreef:

Nee minimaal 21 bedoelt hij :)

Dan is hij fout. Laatste distillatie (adhv de single cask bottelingen op WB) is 26/2/1996, dus tenzij je een fles vindt die na 26/2/2017 gebotteld is, is de whisky geen 21 jaar. Ze zijn eerder 18 a 19 jaar momenteel.
Laatst gewijzigd door GlenPiWi op 07 Sep 2016, 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Sep 2016, 14:49

Cor - Vinabc schreef:Nee, ik weet van niets. Maar ik zal maandag eens navragen voor de zekerheid.

Heb je nog wat gehoord over de 18?
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Sep 2016, 14:58

Van dé man zelf, Stewart Buchanan, net gehoord dat hij niet eruit gaat. Ik herhaal, de 18 gaat er niet uit.
8 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Sep 2016, 15:08

Cor - Vinabc schreef:Van dé man zelf, Stewart Buchanan, net gehoord dat hij niet eruit gaat. Ik herhaal, de 18 gaat er niet uit.

Heel goed. Ik spreek 'm toevallig vanavond ook nog. Hij is voor een proeverij in Enschede. Artikel komt in het volgende nummer van Whisky Passion :)
1 x
Afbeelding | Afbeelding

mQkz
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mQkz » 07 Sep 2016, 17:19

Als ik het goed begrijp zal dat hetzelfde verhaal zijn als de 15yo Revival. Op een bepaald moment (nu dus :-x ) gaan er roddels gecreëerd worden dat de stock bijna op is. Iedereen zal massaal flessen GD 18 beginnen kopen zodat de stock effectief op geraakt (of toch bijna) en de prijzen de hoogte in schieten... Althans tot de nieuwe 18 jarige er zal zijn.
En dan wordt het afwachten of de nieuwe GD 18 beter zal zijn dan de oude die eigenlijk 20-21-22 jaar oud is... (De kans lijkt mij heel klein)
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Sep 2016, 17:23

Dan is dat toch echt de consument die elkaar gek maakt. Want de distillery ontkent het.
0 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 07 Sep 2016, 20:52

thijs100 schreef:
Cor - Vinabc schreef:Van dé man zelf, Stewart Buchanan, net gehoord dat hij niet eruit gaat. Ik herhaal, de 18 gaat er niet uit.

Heel goed. Ik spreek 'm toevallig vanavond ook nog. Hij is voor een proeverij in Enschede. Artikel komt in het volgende nummer van Whisky Passion :)

Gisteren de proeverij gehad en de vraag ook gesteld, 18 gaat er niet uit maar krijgt de komende jaren dus wel een oudere whisky. Op een bepaald moment gaat er toch wel iets gebeuren met de 18 omdat dit net zoals met de 15 niet houdbaar is (financieel)

Er kan dan een moment komen dat ze deze tijdelijk niet meer leveren vanuit de distillerij.

Stewart heeft toch echt dit verhaal gehouden gisteren...
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Sep 2016, 21:12

Laten we het niet spannender maken dan nodig is. Er is nog geen bericht dat ie er nu uitgaat. Mogelijk in de toekomst, maar tot die tijd gewoon vs genieten. En voor wie toch wil hamsteren ..... Let me know ;)
2 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 08 Sep 2016, 10:09

Cor - Vinabc schreef:Laten we het niet spannender maken dan nodig is. Er is nog geen bericht dat ie er nu uitgaat. Mogelijk in de toekomst, maar tot die tijd gewoon vs genieten. En voor wie toch wil hamsteren ..... Let me know ;)

Helemaal mee eens, hoewel Stewart het gisteravond ook niet keihard ontkende. Hij gaf aan dat er voorzichtig omgegaan moet worden met de voorraad die er nog is. De Revival noemde hij in feite een slachtoffer van het eigen succes.

Nu is de Allardice een stuk minder populair dan de Revival ooit is geweest, dus is er best kans dat Glendronach dat productiegat van 5/6 jaar kunnen overbruggen. Maar als we met z'n allen opeens de Allardice gaan hamsteren, denk ik dat Glendronach op een bepaald moment genoodzaakt is om ook de 18 tijdelijk uit de lineup te verwijderen. Mocht het zo ver komen, dan kunnen ze tegen die tijd waarschijnlijk de 15 jaar oude wel weer op de markt brengen met distillaat uit 2002/2003. Ik denk ook dat Glendronach altijd wel een mooie core range met age statement whiskies zal houden. Of dat nou 12, 18 en 21 is, of 12, 15 en 21, of misschien op den duur zelfs 12, 15 en 18.
5 x
Afbeelding | Afbeelding

Thesinglemalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Thesinglemalt » 11 Sep 2016, 10:29

Oke de info die ik dus heb gehoord klopt dus niet geheel. Maar dat er rustig aan gedaan dient te worden met de voorraad betekend voor de speculanten dus hamsteren. Ik heb voor de zekerheid maar 2 flesjes gekocht. Vind dit toch wel een heel lekkere dram!
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”