Weekendje Edinburgh
Weekendje Edinburgh
Dit jaar wil ik graag een weekendje doorbrengen in Edinburgh. Wat moet ik gezien hebben?
Dank je wel. .
Dank je wel. .
0 x
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources" ( A. Einstein )
http://www.whiskygirl.nl
http://www.whiskygirl.nl
Re: Weekendje Edinburgh
"In de buurt" liggen distilleries Glenkinchie, North British, The Glenturret (The Famous Grouse Experience), Tullibardine (ligt eraan of je zelf met de auto gaat of met the airplane?). Voor de rest The Royal Mile (Whiskies), Edinburgh Castle en vast nog meer zaken die andere me aan zullen vullen 
0 x
The Whisky Exchange op de Royal Mile,heel leuk,Edinburg Castle,Royal Mile,Holyroad Palace,St Giles Cathedrale,Prinsses street als je van winkelen houd en doe als eerste een sightseing tour dan kan je daarna altijd beslissen.Veel plezier

0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Als je een beetje sportief bent moet je naar Arthur's Seat wandelen. Dat is de top van de vulkaanresten in Holyrood Park, waarvandaan je een fantastisch uitzicht van 360 graden hebt over de stad, het landschap er omheen en de zee.
0 x
-
sw_reijnders
- Senior

edinburgh is echt een hele mooie stad!!
een bezoekje aan de Royal Mile en Edinburgh Castle moet je absoluut doen.
Grote kans dat je op de Mile ook nog Elaine Davidson tegen het lijf loopt . . . google maar wie dat is, maar 1 ding is zeker . . . je herkent haar zo
Ook moet je Calton Hill en de Edinburgh Vaults bezoeken, zeker de moeite waard.
als je een auto hebt, is het wellicht ook nog leuk om de Falkirk Wheel te gaan bekijken.
een bezoekje aan de Royal Mile en Edinburgh Castle moet je absoluut doen.
Grote kans dat je op de Mile ook nog Elaine Davidson tegen het lijf loopt . . . google maar wie dat is, maar 1 ding is zeker . . . je herkent haar zo
Ook moet je Calton Hill en de Edinburgh Vaults bezoeken, zeker de moeite waard.
als je een auto hebt, is het wellicht ook nog leuk om de Falkirk Wheel te gaan bekijken.
0 x
Maar even inhaken in dit oude topic. Eind volgende maand ben ik in Edinburgh. Is de informatie uit dit topic nog van toepassing of inmiddels verouderd?
North British heb ik inmiddels gevonden, en die doen geen tours...
0 x
- Nederland-paraat
- Senior

Rien68 schreef:Maar even inhaken in dit oude topic. Eind volgende maand ben ik in Edinburgh. Is de informatie uit dit topic nog van toepassing of inmiddels verouderd?
Voor als je geen auto hebt en er twee dagen bent;
Advies; Morning masterclass boeken bij het Scotch Whisky Experience, dan even blijven plakken. Lunch in een café op de mile vlakbij (tip: Rabbie Burns, toffe mensen en niet te duur). En door naar het kasteel.
Dag twee met de eerste pendelbus naar Glenkinchie, is niet zo heel spannend maar wel leuk. Bij terugkomst door naar de Edinburgh Gin, ook een leuke en intieme destilleerderij. Dan een rondje Royal Mile, er zijn heel veel museums. Allemaal met gratis entree. Als je er van houd, zeer de moeite waard. Aan het einde van de Mile is Holyrood Park, een super contrast met de stad. Leuk om een detox walk te doen.
1 x
emerton schreef:Verouderd,die panda is inmiddels dood.![]()
Gelukkig heb ik die in Thailand en Japan al gezien
Nederland-paraat schreef:Rien68 schreef:Maar even inhaken in dit oude topic. Eind volgende maand ben ik in Edinburgh. Is de informatie uit dit topic nog van toepassing of inmiddels verouderd?
Voor als je geen auto hebt en er twee dagen bent;
Advies; Morning masterclass boeken bij het Scotch Whisky Experience, dan even blijven plakken. Lunch in een café op de mile vlakbij (tip: Rabbie Burns, toffe mensen en niet te duur). En door naar het kasteel.
Dag twee met de eerste pendelbus naar Glenkinchie, is niet zo heel spannend maar wel leuk. Bij terugkomst door naar de Edinburgh Gin, ook een leuke en intieme destilleerderij. Dan een rondje Royal Mile, er zijn heel veel museums. Allemaal met gratis entree. Als je er van houd, zeer de moeite waard. Aan het einde van de Mile is Holyrood Park, een super contrast met de stad. Leuk om een detox walk te doen.
Perfect, ben ik al twee van de vijf dagen voorzien. Bedankt!
Ik zat eigenlijk net te kijken naar de Gold tour bij de SWE, maar de morning masterclass is ook wel een leuke optie. Lastige keuze...
0 x
- Nederland-paraat
- Senior

Rien68 schreef:Ik zat eigenlijk net te kijken naar de Gold tour bij de SWE, maar de morning masterclass is ook wel een leuke optie. Lastige keuze...
Het is een beetje waar je voorkeur naar uitgaat. Ik had een privé gids (in februari op een woensdag). Gewoon rustig de tijd, geen andere mensen die een gewone tour doen en samen wat babbelen. Zeker als je wat afwijkende whisky's en new-make wilt proberen. Bij de gewone tours krijg je een standaard line-up.
En, ach doe ze dan toch gewoon beide

1 x
Nederland-paraat schreef:Rien68 schreef:Ik zat eigenlijk net te kijken naar de Gold tour bij de SWE, maar de morning masterclass is ook wel een leuke optie. Lastige keuze...
Het is een beetje waar je voorkeur naar uitgaat. Ik had een privé gids (in februari op een woensdag). Gewoon rustig de tijd, geen andere mensen die een gewone tour doen en samen wat babbelen. Zeker als je wat afwijkende whisky's en new-make wilt proberen. Bij de gewone tours krijg je een standaard line-up.
En, ach doe ze dan toch gewoon beide
Je hebt gelijk. Ik heb ze beide geboekt
En ook nog een Glenkinchie, Deanston en Glengoyne tour....
0 x
Edinburgh
Gezocht naar het board "Reizen en whisky" maar niet kunnen vinden, dus maar even hier.
We willen met vrienden van ons een lang weekend (dag of 4) een stedentrip maken naar Edinburgh. We kunnen er dan niet omheen om ook een destilleerderij te bezoeken en wat whisky's te proeven. Het moet geen whisky-tocht worden, we komen voor de stad tenslotte.
Heeft er iemand ideeën, suggesties, tips m.b.t:
- destillerderijen in de omgeving
- goede B&B in Edinburgh
- reistips
En misschien ook niet onbelangrijk: wat is de beste tijd om te gaan? Zomervakantie is geen optie, dan gaan we met de kinderen. Maar ik vraag me af of voor- of najaar handig is i.v.m. eventuele regen of dat misschien de winter handiger is. Liever kou dan regen...
We willen met vrienden van ons een lang weekend (dag of 4) een stedentrip maken naar Edinburgh. We kunnen er dan niet omheen om ook een destilleerderij te bezoeken en wat whisky's te proeven. Het moet geen whisky-tocht worden, we komen voor de stad tenslotte.
- goede B&B in Edinburgh
- reistips
En misschien ook niet onbelangrijk: wat is de beste tijd om te gaan? Zomervakantie is geen optie, dan gaan we met de kinderen. Maar ik vraag me af of voor- of najaar handig is i.v.m. eventuele regen of dat misschien de winter handiger is. Liever kou dan regen...
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Re: Edinburgh
FGG schreef:Gezocht naar het board "Reizen en whisky" maar niet kunnen vinden, dus maar even hier.
- goede B&B in Edinburgh
- reistips
Mocht je het boek de Da Vincy Code hebben gelezen: Iets zuiderlijk van Edinburgh ligt Roslyn Chapel; de plek waar het boek eindigt. Erg mooi - aanrader!
0 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”