Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Bunnahabhain 12, en toen ik hem inschonk merkte ik ook meteen dat de fles helaas leger was dan ik dacht (is ook moeilijk te zien met dat donkere glas).. Gelukkig smaakt ie goed 

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Glen Keith 1992 DD. Man man man wat een whisky. Vol fruitig, in balans gehouden door munt en gras en met fraaie invloeden van het hout. Ik heb bijna alleen maar topwhiskies gedronken van Glen Keith uit 1992 en dit is geen uitzondering.
1 x
Affirmanti incumbit probatio
tullibardine sauternes
Fettercairn CC
Ben Nevis 16 PX
Royal Brackla 62 %
Dalmore 18 years
wemyss peat
Laggan mill CC
Fettercairn CC
Ben Nevis 16 PX
Royal Brackla 62 %
Dalmore 18 years
wemyss peat
Laggan mill CC
0 x
caskstrength schreef:Glen Keith 1992 DD. Man man man wat een whisky. Vol fruitig, in balans gehouden door munt en gras en met fraaie invloeden van het hout. Ik heb bijna alleen maar topwhiskies gedronken van Glen Keith uit 1992 en dit is geen uitzondering.
ben ook enorm fan van Glen Keith, ben benieuwd waar de nieuwe bottelingen naar gaan smaken
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

JacobaEd schreef:caskstrength schreef:Glen Keith 1992 DD. Man man man wat een whisky. Vol fruitig, in balans gehouden door munt en gras en met fraaie invloeden van het hout. Ik heb bijna alleen maar topwhiskies gedronken van Glen Keith uit 1992 en dit is geen uitzondering.
ben ook enorm fan van Glen Keith, ben benieuwd waar de nieuwe bottelingen naar gaan smaken
Ik ook, ik hoop dat er weer voldoende bottelingen komen. Ik heb ergens gelezen dat hun whisky (weer) veel in blends zal gaan verdwijnen. Hopelijk staat men toe dat onafhankelijke bottelaars wat opkopen.
Jij hebt een lekkere proeverij gehad zie ik?
1 x
Affirmanti incumbit probatio
- RBwhiskyworld
- Senior

Vandaag ben ik naar de Kings County Distillery geweest in Brooklyn, New York.
Dit is een kleine whiskey distillery die nu zo'n 6 jaar onderweg is. Ze hebben verschillende whiskey in het assortiment, en experimenteren veel. Hun eerste single malt was net in de vaten gestopt en daar waren ze erg trots op.
De distillery tour is een leuk uitje als je NYC bezoekt.
Na afloop mochten we 4 "whiskeys" proeven.
Allereerst de moonshine. Vanaf de stills terug gebracht naar 40% ABV. Lekkerder dan ik dacht. Fruitig, en niet zo scherp.
2e. Grapefruit, Jalapeño moonshine. Dezelfde moonshine maar dan met als zomerse fruit infusion. Voor in cocktails okay maar niet mijn ding.
3e. De bourbon! Dit was lekker, ik ben niet echt een bourbon drinker maar dit was erg goed te doen.
4e chocolate infused whisky. De bourbon gefilterd door cocao bonen. Het rook een beetje naar hoestsiroop. Ik vond het niet vies. Maar zou het persoonlijk toch bij de bourbon houden.
Al met al een aanrader voor iedereen die wat tijd heeft in NYC!
Dit is een kleine whiskey distillery die nu zo'n 6 jaar onderweg is. Ze hebben verschillende whiskey in het assortiment, en experimenteren veel. Hun eerste single malt was net in de vaten gestopt en daar waren ze erg trots op.
De distillery tour is een leuk uitje als je NYC bezoekt.
Na afloop mochten we 4 "whiskeys" proeven.
Allereerst de moonshine. Vanaf de stills terug gebracht naar 40% ABV. Lekkerder dan ik dacht. Fruitig, en niet zo scherp.
2e. Grapefruit, Jalapeño moonshine. Dezelfde moonshine maar dan met als zomerse fruit infusion. Voor in cocktails okay maar niet mijn ding.
3e. De bourbon! Dit was lekker, ik ben niet echt een bourbon drinker maar dit was erg goed te doen.
4e chocolate infused whisky. De bourbon gefilterd door cocao bonen. Het rook een beetje naar hoestsiroop. Ik vond het niet vies. Maar zou het persoonlijk toch bij de bourbon houden.
Al met al een aanrader voor iedereen die wat tijd heeft in NYC!
1 x
Gisteravond de tweede helft van mijn sample Mortlach 1971-2004 OB
Wat een subtiele en complexe whisky! Een spel van lichtzure en bittere tonen, onderbroken door tintelingen van peper en slierten van vloeibare suiker, en dit alles besprenkeld met een snufje stuifmeel. Zoiets. Eindelijk een oude Mortlach waar ook ik, met mijn beperkt reukvermogen, volop van kon genieten.
Johan (van The Old Pipe) nogmaals bedankt!
Voor een honderd of drie zou ik geen moment twijfelen, maar helaas wordt het minimaal het drievoudige daarvan. 
Wat een subtiele en complexe whisky! Een spel van lichtzure en bittere tonen, onderbroken door tintelingen van peper en slierten van vloeibare suiker, en dit alles besprenkeld met een snufje stuifmeel. Zoiets. Eindelijk een oude Mortlach waar ook ik, met mijn beperkt reukvermogen, volop van kon genieten.
Johan (van The Old Pipe) nogmaals bedankt!
Voor een honderd of drie zou ik geen moment twijfelen, maar helaas wordt het minimaal het drievoudige daarvan. 
1 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Eerder vanavond de Glen Dronach 2002
Nu de TDWA Speyside Blend voor het eerst kunnen proeven, en die is best
Nu de TDWA Speyside Blend voor het eerst kunnen proeven, en die is best
0 x
Blair athol 2002 DL
Tomatin 2006
Dailuaine 2005 DL
Tomatin 2006
Dailuaine 2005 DL
0 x
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

Op een klein whiskyfeestje
kwam er iemand aanlopen met een flesje sculte en een millstone sherrycask 12 yrs.
https://www.whiskybase.com/whisky/61831/sculte-2011-twentse-whisky
https://www.whiskybase.com/whisky/66341/millstone-2001
oh en een Sansibar 20 yr oude premium Panamanian rum 52% abv
Die Sculte is een verdomd knappe whisky voor zijn 3 jaar oud, de prijs gaat nergens over maar o zo lekker
kwam er iemand aanlopen met een flesje sculte en een millstone sherrycask 12 yrs.
https://www.whiskybase.com/whisky/61831/sculte-2011-twentse-whisky
https://www.whiskybase.com/whisky/66341/millstone-2001
oh en een Sansibar 20 yr oude premium Panamanian rum 52% abv
Die Sculte is een verdomd knappe whisky voor zijn 3 jaar oud, de prijs gaat nergens over maar o zo lekker

0 x
Glentauchers 1976 24yo First Cask #7651 46% - 87p.
Mosstowie 1975-2008 32yo DT #5811 48.5% - 88p.
Lagavulin 8yp OB 48% - 85p.
Lagavulin 1995-2008 12yo FOTCM 48% - 89p.
Lagavulin Feis Ile 2016 18yo OB 49.5% - 91p.
Mosstowie 1975-2008 32yo DT #5811 48.5% - 88p.
Lagavulin 8yp OB 48% - 85p.
Lagavulin 1995-2008 12yo FOTCM 48% - 89p.
Lagavulin Feis Ile 2016 18yo OB 49.5% - 91p.
0 x
Laphroaig quarter cask, wat een topper! Heerlijke lange finish met veel rook.
Dit is mijn eerste kennismaking met rook/turf maar ik ga zeker meer whisky's proberen uit de rook/turf hoek, als er iets vergelijkbaars is rond de 40 euro hoor ik het graag.
Dit is mijn eerste kennismaking met rook/turf maar ik ga zeker meer whisky's proberen uit de rook/turf hoek, als er iets vergelijkbaars is rond de 40 euro hoor ik het graag.
0 x
PrkMarcel schreef:Laphroaig quarter cask, wat een topper! Heerlijke lange finish met veel rook.![]()
Lagavulin 16
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”