Nieuw voorstel: Joep
Nieuw voorstel: Joep
Hallo,
Ik ben Joep, student uit Eindhoven en heb afgelopen week dit forum veelvuldig geraadpleegd om tot wat keuzes te komen.
Ik drink samen met mijn vader in het weekend graag een glaasje, en zelf doordeweeks een enkele keer. Mijn vader houdt erg van zachte whiskey's (iers) en dronk Bushmills.
Ik dronk in de kroeg graag een Glenfiddich op het eind van de avond als afsluitertje en raadde hem die ook aan, omdat die naar mijn idee ook erg zacht is. Hij vond hem lekker en kocht een 15 jaar oude, toevallig op dezefde dag dat ik met een 12 jaar oude voor hem thuiskwam. Ook hebben we een Nederlandse rye (rogge) whisky geprobeerd (vond ik minder).
Nu heb ik van mijn ouders 100 euro voor kerst gekregen 'voor iets leuks', en heb na raadplegen van toepasselijke topics (wat komt er ná Glenfiddich) een Highland Park 12, Glenmorangie 10, en toch ook een Glenfiddich 18 besteld met glas, en een mooi houdertje voor drie Glenfiddich flessen, gewoon omdat het leuk staat in mijn kamer en ik nu toch drie flessen heb (12, 15 en 18).
Verbaasde me wel enorm over prijsverschillen. Zo kost de 30 jaar odue Glenfiddich bij de drankgigant 165 euro en bij een andere site 285 euro. Erg vreemd.
Andere hobby's van me zijn drummen en koffie. Koffie als hobby klinkt wat vreemd, maar ik houd me thuis graag bezig met de bereiding van espresso en dergelijke en heb ook een bijbaantje als barista in een zaak in Eindhoven sinds kort.
Ik heb nog veel te lezen en proeven, maar ik kan in ieder geval even vooruit nu!
Ik ben Joep, student uit Eindhoven en heb afgelopen week dit forum veelvuldig geraadpleegd om tot wat keuzes te komen.
Ik drink samen met mijn vader in het weekend graag een glaasje, en zelf doordeweeks een enkele keer. Mijn vader houdt erg van zachte whiskey's (iers) en dronk Bushmills.
Ik dronk in de kroeg graag een Glenfiddich op het eind van de avond als afsluitertje en raadde hem die ook aan, omdat die naar mijn idee ook erg zacht is. Hij vond hem lekker en kocht een 15 jaar oude, toevallig op dezefde dag dat ik met een 12 jaar oude voor hem thuiskwam. Ook hebben we een Nederlandse rye (rogge) whisky geprobeerd (vond ik minder).
Nu heb ik van mijn ouders 100 euro voor kerst gekregen 'voor iets leuks', en heb na raadplegen van toepasselijke topics (wat komt er ná Glenfiddich) een Highland Park 12, Glenmorangie 10, en toch ook een Glenfiddich 18 besteld met glas, en een mooi houdertje voor drie Glenfiddich flessen, gewoon omdat het leuk staat in mijn kamer en ik nu toch drie flessen heb (12, 15 en 18).
Verbaasde me wel enorm over prijsverschillen. Zo kost de 30 jaar odue Glenfiddich bij de drankgigant 165 euro en bij een andere site 285 euro. Erg vreemd.
Andere hobby's van me zijn drummen en koffie. Koffie als hobby klinkt wat vreemd, maar ik houd me thuis graag bezig met de bereiding van espresso en dergelijke en heb ook een bijbaantje als barista in een zaak in Eindhoven sinds kort.
Ik heb nog veel te lezen en proeven, maar ik kan in ieder geval even vooruit nu!
Laatst gewijzigd door Joep op 04 Jan 2011, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: Nieuw voorstel: Joep
Welkom Joep.
Leuk hoe het balletje nu zo aan het rollen gaat.
Drie Single Malts van één distilleerderij is zo wie zo leuk om de verschillen te proeven. Goed begin
Voor dat je iets koopt inderdaad goed oriënteren. Een paar tientjes zijn snel verdiend. En ja, soms zijn de verschillen absurd.
EDIT: In het geval van jouw voorbeeld kan het natuurlijke wel zijn dat het niet om dezelfde uitvoering gaat
Ook goed op aanbiedingen letten ... maar nog steeds vergelijken is het devies !
Leuk hoe het balletje nu zo aan het rollen gaat.
Joep schreef:... een mooi houdertje voor drie Glenfiddich flessen, gewoon omdat het leuk staat in mijn kamer en ik nu toch drie flessen heb (12, 15 en 18).
Verbaasde me wel enorm over prijsverschillen. Zo kost de 30 jaar odue Glenfiddich bij de drankgigant 165 euro en bij whiskysite.nl 285 euro. Erg vreemd.
Drie Single Malts van één distilleerderij is zo wie zo leuk om de verschillen te proeven. Goed begin
Voor dat je iets koopt inderdaad goed oriënteren. Een paar tientjes zijn snel verdiend. En ja, soms zijn de verschillen absurd.
EDIT: In het geval van jouw voorbeeld kan het natuurlijke wel zijn dat het niet om dezelfde uitvoering gaat
Ook goed op aanbiedingen letten ... maar nog steeds vergelijken is het devies !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Ha Piet,
Bedankt voor het welkom heten.
Verschillende uitvoeringen? Ja, dat zou kunnen, maar er staat bij beiden verder niet bij. Voor mij als leek was het wat vreemd. Maar je zal gelijk hebben. De een geeft een adviesprijs aan van 180 euro, dan mag de ander volgens mij geeneens 280 euro vragen voor dezelfde fles. Anders word je geflest haha.
Ja, het vergelijken van de drie Glenfiddichs wordt wel wat lastig, de 12 en 15 zijn al op...
Wellicht dat ik over een maandje nog een 15 koop, want bij de blind test met mijn vader bleek ik die lekkerder te vinden dan de 12 (zachter, rijker).
Ik heb bewust de 18 in een geschenkverpakking met een tulpglaasje gekocht, zo ben ik in één keer klaar, als ik hem heel houd.
Deze:

Bedankt voor het welkom heten.
Verschillende uitvoeringen? Ja, dat zou kunnen, maar er staat bij beiden verder niet bij. Voor mij als leek was het wat vreemd. Maar je zal gelijk hebben. De een geeft een adviesprijs aan van 180 euro, dan mag de ander volgens mij geeneens 280 euro vragen voor dezelfde fles. Anders word je geflest haha.
Ja, het vergelijken van de drie Glenfiddichs wordt wel wat lastig, de 12 en 15 zijn al op...
Wellicht dat ik over een maandje nog een 15 koop, want bij de blind test met mijn vader bleek ik die lekkerder te vinden dan de 12 (zachter, rijker).
Ik heb bewust de 18 in een geschenkverpakking met een tulpglaasje gekocht, zo ben ik in één keer klaar, als ik hem heel houd.
Deze:

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Welkom op het forum, Joep. Je hebt zo te lezen al een goede start gemaakt. Persoonlijk vind ik die Glenfiddich 15yo een hele goeie single malt. De 18yo vond ik wat tegenvallen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Bedankt.
Dat zou jammer zijn als hij tegenvalt, toch geen goedkoop flesje. Ik kom er gauw genoeg achter, vies zal hij niet zijn.
En anders maak ik er gewoon Irish ehhh Scottisch coffe mee

Dat zou jammer zijn als hij tegenvalt, toch geen goedkoop flesje. Ik kom er gauw genoeg achter, vies zal hij niet zijn.
En anders maak ik er gewoon Irish ehhh Scottisch coffe mee
0 x
Welkom!
En nog een student, we gaan hier algauw in de meerderheid zijn
Wat studeer je?
Veel plezier in je Single Malt ontdekkingsreis !

En nog een student, we gaan hier algauw in de meerderheid zijn
Wat studeer je?
Veel plezier in je Single Malt ontdekkingsreis !

0 x
Welkom, Joep!
Even gekeken naar die prijzen van de Glenfiddich 30yo... Inderdaad... Op verschillende plekken (allemaal 0.70 ltr) absurde verschillen!
'Toevallig' eergisteren m'n Glenfiddich 15yo Solera Reserve geleegd. In het begin vond ik hem top, uiteindelijk rouw ik er niet echt om dat hij leeg is. Niet vies, maar ik heb lekkerdere drams staan...
Wist je dat er een onderwerp is over "Welk glas en waar te koop"?
Even gekeken naar die prijzen van de Glenfiddich 30yo... Inderdaad... Op verschillende plekken (allemaal 0.70 ltr) absurde verschillen!
'Toevallig' eergisteren m'n Glenfiddich 15yo Solera Reserve geleegd. In het begin vond ik hem top, uiteindelijk rouw ik er niet echt om dat hij leeg is. Niet vies, maar ik heb lekkerdere drams staan...
Wist je dat er een onderwerp is over "Welk glas en waar te koop"?
0 x
Joep schreef:...Ja, het vergelijken van de drie Glenfiddichs wordt wel wat lastig, de 12 en 15 zijn al op...
Naast elkaar vergelijken maak het makkelijker maar nu kun je ze nog steeds vergelijken maar vanuit je geheugen.
Dat is wel iets dat je moet leren en dat verbeterd met de jaren.
Dat is ook het voordeel van notities maken voor eigen gebruik. Als je eenmaal onder woorden hebt gebracht wat je proeft herinner je je het ook beter ... en je kunt het natuurlijk naslaan
0 x
Hoi Joep, ook van mij een hartelijk welkom op dit forum en veel plezier op je ontdekkingstocht binnen het uitgestrekte whiskylandschap!
Highland Park 12 en Glenmorangie 10 (c.q. Original) bevalen mij erg goed. Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden.
Highland Park 12 en Glenmorangie 10 (c.q. Original) bevalen mij erg goed. Ben benieuwd wat jij er van gaat vinden.
0 x
Joep schreef:Verbaasde me wel enorm over prijsverschillen. Zo kost de 30 jaar odue Glenfiddich bij de drankgigant 165 euro en bij een andere site 285 euro. Erg vreemd.
Drankgigant is een beetje een vreemde aanbieding namelijk van € 100 nu voor € 165
0 x
Ha!
Weet je toevallig zaken in de buurt van eindhoven met veel miniaturen?
Zou wel eens willen rondneuzen en proeven.
Er staat 180, geen 100. Van 180 voor 165 dus.
Weet je toevallig zaken in de buurt van eindhoven met veel miniaturen?
Zou wel eens willen rondneuzen en proeven.
GJR schreef:Joep schreef:Verbaasde me wel enorm over prijsverschillen. Zo kost de 30 jaar odue Glenfiddich bij de drankgigant 165 euro en bij een andere site 285 euro. Erg vreemd.
Drankgigant is een beetje een vreemde aanbieding namelijk van € 100 nu voor € 165. Als ik bij de whiskysite kijk is dit aan de afbeelding te zien ook een andere dan bij drankgigant getoonde verpakking (de fles zie ik daar niet) wat niet altijd iets zegt, maar mijn gevoel zegt dat dit waarschijnlijk andere versies zijn!
Er staat 180, geen 100. Van 180 voor 165 dus.
0 x
Whiskyslijterij De Koning uit Den Bosch is misschien wel een bezoekje waard voor je? Ik ben er zelf nooit geweest.
0 x
Michiel87 schreef:Whiskyslijterij De Koning uit Den Bosch is misschien wel een bezoekje waard voor je? Ik ben er zelf nooit geweest.
Ik zou wel eerst informeren of op de site kijken want veel miniaturen heb ik daar niet gezien.
0 x
Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”