Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Hier heb ik een Laphroaig Brodir (batch 2) in het glas. Heb er ook snel een klein beetje PX cask naast gezet om te vergelijken. De Brodir is niet slecht, en beter dan de voor mij te onsamenhangende PX Cask, maar ook geen wauw whisky.
0 x
wolfburn
veel minder peat invloed dan ik had verwacht veel fruitiger en minder uitgesproken dan ik verwacht had
je proeft de jongheid heel sterk in deze whisky ben er 100% zeker van dat binnen een 5tal jaar deze whisky veel beter zal zijn
veel minder peat invloed dan ik had verwacht veel fruitiger en minder uitgesproken dan ik verwacht had je proeft de jongheid heel sterk in deze whisky ben er 100% zeker van dat binnen een 5tal jaar deze whisky veel beter zal zijn

0 x
Michaël schreef:Mijn eerste Aberlour A'bunadh, batch 47. Geweldig.
Heb je hier een koker bij gekregen? Ik heb vandaag ook de 47 binnengekregen maar helaas zonder koker
0 x
Mijn eigen Glendronach blendje
Aberlour 12 Double cask matured
Laphroaig QC
en nu een Bunnahabhain 12
Aberlour 12 Double cask matured
Laphroaig QC
en nu een Bunnahabhain 12

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Benrinnes TBWC Batch 1: lekker snuffelen! Hij is tegelijk wat zwaarder (vuurwerk, leer, bouillon), maar ook fris en fruitig (gedroogde abrikoos, donkere kers en krentjes) en heeft iets van honing. Blijft intrigeren!
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Geert schreef:Michaël schreef:Mijn eerste Aberlour A'bunadh, batch 47. Geweldig.
Heb je hier een koker bij gekregen? Ik heb vandaag ook de 47 binnengekregen maar helaas zonder koker
Ja hoor, met koker. Besteld via drankgigant. Zonde voor je dat jij 'm zonder koker hebt toegestuurd gekregen. Ik zou daar niet gelukkig mee zijn.
2 x
Nog even een slaapmutsje: monkey shoulder batch 27...
0 x
Stuk of 8 verschillende Ardbegs, waarvan de Alligator en Ardbog als beste uit de bus kwamen.
Dark cove...mwahhh na al dat andere vond ik hem een beetje slap. Binnenkort nog eens proberen (sample).
Dark cove...mwahhh na al dat andere vond ik hem een beetje slap. Binnenkort nog eens proberen (sample).
0 x
Michaël schreef:Geert schreef:Michaël schreef:Mijn eerste Aberlour A'bunadh, batch 47. Geweldig.
Ja hoor, met koker. Besteld via drankgigant. Zonde voor je dat jij 'm zonder koker hebt toegestuurd gekregen. Ik zou daar niet gelukkig mee zijn.
Ja ik ga hem ook retour sturen. Bedankt voor de snelle reactie!
1 x
Gisteravond Blind Tasting 5 & 6, viel me echt in de smaak, ik ben benieuwd
En een memorabel glaasje om de avond af te sluiten:
Ardbeg 1974-2000 26yo Kingsbury 50%
https://www.whiskybase.com/whisky/1526/1974-kb
Ardbeg 1974-2000 26yo Kingsbury 50%
1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Oddevold schreef:Gisteravond Blind Tasting 5 & 6, viel me echt in de smaak, ik ben benieuwd![]()
Ardbeg 1974-2000 26yo Kingsbury 50%![]()
Mooi, mooi! 1974 en 1975 waren memorabele jaren voor Ardbeg, helaas zijn de bottelingen zo duur. Hoe beviel deze?
0 x
caskstrength schreef:Oddevold schreef:Gisteravond Blind Tasting 5 & 6, viel me echt in de smaak, ik ben benieuwd![]()
Ardbeg 1974-2000 26yo Kingsbury 50%![]()
Mooi, mooi! 1974 en 1975 waren memorabele jaren voor Ardbeg, helaas zijn de bottelingen zo duur. Hoe beviel deze?
Ja, helaas zijn die zo immens duur geworden. Gelukkig bestaan er nog whiskyliefhebbers die zo´n flessen nu en dan eens versampelen.
Onbeschrijfbaar complexe whisky! De duidelijkheid van geuren en smaken die naar voor komen, fenomenaal!
Met een whisky van dit kaliber is het achterover leunen in de zetel en gewoon genieten, notities zijn op zo'n moment overbodig.
0 x
caskstrength schreef:Benrinnes TBWC Batch 1: lekker snuffelen! Hij is tegelijk wat zwaarder (vuurwerk, leer, bouillon), maar ook fris en fruitig (gedroogde abrikoos, donkere kers en krentjes) en heeft iets van honing. Blijft intrigeren!
Fantastisch, vrijwillig o.a. 'vuurwerkdampen' innemen en dat dan ook nog ten zeerste waarderen
Ik begrijp het wel hoor, lijm- of diesel 'dampen' in whisky houden mij bijv. ook absoluut niet tegen (in tegendeel) maar ik probeer me dan voor te stellen hoe dit overkomt op iemand die totaal onbekend is met whisky (tasten en nosen)

1 x
- caskstrength
- Forum goeroe

LOL, dat maakt mij dan weer niet zo veel uit... Ik heb een vreselijke hekel aan het lawaai en de rotzooi van vuurwerk, maar de geur is heeeeerlijk
. Dus als ik dat ruik dan ben ik blij
.
. Dus als ik dat ruik dan ben ik blij
.
1 x
caskstrength schreef:LOL, dat maakt mij dan weer niet zo veel uit... Ik heb een vreselijke hekel aan het lawaai en de rotzooi van vuurwerk, maar de geur is heeeeerlijk. Dus als ik dat ruik dan ben ik blij
.
Helemaal eens

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”