Arran expressies en bottelingen
Re: Arran expressies en bottelingen
Arran heeft de nieuwe 18 years aangekondigd in hun core range. RRP £74,99
Alba Malts in Doesburg heeft hem al in de lijst staan voor €84,50
Edit: inmiddels ook bij whiskysite.nl op de site.
Alba Malts in Doesburg heeft hem al in de lijst staan voor €84,50
Edit: inmiddels ook bij whiskysite.nl op de site.
0 x
-
Banton1977
- Senior

Een 19-jarige single cask Arran op sherry en CS gebotteld voor whiskysite voor € 99. Lijkt me een mooie prijs voor zo'n relatief oude Arran-botteling
Ik lees graag of iemand hem toevallig al ergens op een festival of zo geproefd heeft. Als dat überhaupt al mogelijk is want ze geven aan ze op 30 maart in stock te hebben.
Ik lees graag of iemand hem toevallig al ergens op een festival of zo geproefd heeft. Als dat überhaupt al mogelijk is want ze geven aan ze op 30 maart in stock te hebben.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ik heb 'm besteld want een 19 yo Arran op CS en sherryvat kan bijna niet verkeerd gaan...
0 x
-
Banton1977
- Senior

Oogadal schreef:Ik heb 'm besteld want een 19 yo Arran op CS en sherryvat kan bijna niet verkeerd gaan...
Dacht ik ook al. Ik bestel hem ook!

1 x
Banton1977 schreef:Een 19-jarige single cask Arran op sherry en CS gebotteld voor whiskysite voor € 99. Lijkt me een mooie prijs voor zo'n relatief oude Arran-bottelingIk lees graag of iemand hem toevallig al ergens op een festival of zo geproefd heeft. Als dat überhaupt al mogelijk is want ze geven aan ze op 30 maart in stock te hebben.
Goede tip, heb het er ook zonder te proeven op gegokt
1 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Voor degene die nog een fles Arran 14 yrs private cask - Prancing Horse zoekt tegen de orginele winkelprijs (was toen €79,95), er zijn er nog een paar gevonden. Naar ik begreep gaat het echt om enkele flessen.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Heeft iemand de Arran 19 yo voor whiskysite al geprobeerd? Ik kan nog nergens proefnotities vinden
0 x
Tonny schreef:Ik heb hem geprobeerd en gekocht
Aaah nice! Kun je er iets over zeggen/vertellen?
0 x
Hij is lekker!
Ik heb hem gisteren geproefd na een Kavalan Solist Sherry (was ook geweldig hoor) en dan blijft ie mooi overeind (langere afdronk).
Ik heb hem gisteren geproefd na een Kavalan Solist Sherry (was ook geweldig hoor) en dan blijft ie mooi overeind (langere afdronk).
0 x
iemand al ervaring met de nieuwe arran botteling: Arran Madeira cask finish
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Wat mijn betreft is Arran trouwens net zo'n 'vergeten' distillery als Old Pulteney: maken prima whisky maar worden door veel mensen simpelweg over het hoofd gezien. Voor beide geldt dat het vooral erg subtiele bottelingen zijn die gemaakt worden, nooit heel extreem, maar wel erg goed.
Er is maar één kans voor een eerste indruk.
Zo had ik een Original 43% in het glas, "niet echt mijn ding"...
Misschien bad luck,
maar met zo veel prachtige whisky's in het schap is Arran wel tweede keuze geworden...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ja, zo snel kan het gaan... Ik snap het wel, mijn eerste Ledaig was een 1998 G&M en dat vond ik helemaal niks. Tot iemand (dank Squaadgras) mij een 1998 CC in m'n mik splitste! En dan worden de kaarten opnieuw geschud, wat een top spul
Inmiddels een distillery waar ik toch wel een soft spot voor heb, ook de 2004 en 2005 SV bottelingen zijn erg prettig.
Inmiddels een distillery waar ik toch wel een soft spot voor heb, ook de 2004 en 2005 SV bottelingen zijn erg prettig.
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Niet alleen de Madeira cask is nieuw. Zo links en rechts zie ik ook een batch 2 van Arran the Bothy opduiken. Benieuwd hoe deze is.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
- avdboom
- Top bijdrager

Cor - Vinabc schreef:Niet alleen de Madeira cask is nieuw. Zo links en rechts zie ik ook een batch 2 van Arran the Bothy opduiken. Benieuwd hoe deze is.
Ik heb #1 op en die is erg lekker, maar ik vind hem persoonlijk iets te vettig voor een zomerse dram. Aangezien ik het niet allemaal kan hebben niet gekocht en ipv deze een compass box elightement.
Mijn wb note:
Nose feels like tropical fruit fighting the heavy spirit, but I don't mean it in a bad way.
In comparisson to the Bere Barley there is a savoury note to be found, suprisingly.
Taste follows the nose. Punchy light peppery arrival but no alcoholic hit, but it could use soms water in my opinion, it really ballances things a litle more. Sweet tropical fruit. Fat heavy spirit and mouthfeel is light fatty.
Finish is reasonable long and leaves you with a tropical fruity dry mouth. Here also the water improves the experience.
This is not a special whisky but just a solid Cask Strength Arran as we al like (right?). For me it is 86-87.
1 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”