12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Big6230
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 Aug 2015, 21:50
Locatie: Neeroeteren

12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor Big6230 » 28 Dec 2015, 18:25

12 en 13 Maart is het international malt whisky festival in Gent
http://www.whiskyfestival.be/

Wil daar wel eens heen gaan.

Nu ben nog nooit op zo'n whiskyfestival geweest. Ik wou dat combineren met een weekendje Gent met de vrouw.
Zij drinkt echter geen whisky. Is het interesant om er heen te gaan met haar. Toegang kost nl. nogal wat geld.
Wat moet ik er mij bij voorstellen. Standhouders waar je dram's kan proeven?
Kan je er ook kopen?

Alvast bedankt.
0 x
Afbeelding

Niels VDB
Actief lid
Actief lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 11:45
Locatie: Denderleeuw

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor Niels VDB » 30 Dec 2015, 13:21

Big6230 schreef:12 en 13 Maart is het international malt whisky festival in Gent
http://www.whiskyfestival.be/

Wil daar wel eens heen gaan.

Nu ben nog nooit op zo'n whiskyfestival geweest. Ik wou dat combineren met een weekendje Gent met de vrouw.
Zij drinkt echter geen whisky. Is het interesant om er heen te gaan met haar. Toegang kost nl. nogal wat geld.
Wat moet ik er mij bij voorstellen. Standhouders waar je dram's kan proeven?
Kan je er ook kopen?

Alvast bedankt.



Ik denk dat het zeker de moeite is om je tijd ervoor te nemen om alles is te bekijken, nieuwe dingen te proeven en met wat mensen je gedachten te delen. Ik laat mijn vriendin altijd thuis omdat het haar echt niets zegt. Ik ben toch niet snel buiten op zo een festival omdat ik graag de tijd neem om veel nieuwe dinge te ontdekken :D

En natuurlijk, als je een paar drams op hebt zal het misschien niet zo leuk zijn voor je vriendin om erna nog samen de stad in te trekken? :bigsmile
0 x
"Alcohol may be man's worst enemy, but the bible says love your enemy". - Frank Sinatra

Big6230
Senior
Senior
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 Aug 2015, 21:50
Locatie: Neeroeteren

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor Big6230 » 07 Jan 2016, 22:31

Kaarten zijn besteld. Ben benieuwd. eerste whisky festival wat ik doe
2 x
Afbeelding

jbossuyt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 Feb 2016, 16:52
Contact:

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor jbossuyt » 04 Feb 2016, 11:53

nog nooit zelf geweest alhoewel het in mijn achtertuin is maar heb er al veel goeds van gehoord.

je kan er vooral veel proeven en ook kopen. Blijkbaar zou je in vgl met andere festivals sneller moeten bij betalen om de betere flessen te proeven.
0 x

markymark
Actief lid
Actief lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 Jan 2016, 14:39

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor markymark » 12 Feb 2016, 01:37

Al geweest , leuk maar idd bijna voor alles betalen ( paar jaar geleden toch)
Was toen wel leuke sfeer
0 x

Gebruikersavatar
wrc1
Senior
Senior
Berichten: 210
Lid geworden op: 26 Jan 2016, 19:49
Locatie: Belgie

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor wrc1 » 12 Feb 2016, 14:53

nog nooit geweest naar zo'n festival maar als je voor iedere dram dat je wenst te proeven moet betalen vinden jullie dan 35 euro voor een ticket niet veel geen geld ?? als je met je partner gaat ben je al 70 euro kwijt ! :o
0 x
There is no bad whisky. There are only some whisky's that aren't as good as others.

Afbeelding

Gebruikersavatar
shadowcollector
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 Jan 2015, 23:58

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 19 Feb 2016, 21:31

In het kader van: de vrouw ook weer eens me naar een steden trip. Gaan we 12-13 maart naar Gent. Laat daar nu net een whisky festival zijn ;-)

Zo te lezen niet echt extreem veel animo voor het forum maar toch benieuwd. Deze keer vooral voor een masterclass en kijken wat het verschil is met een NL festival. Daarnaast weer eens naar de mooie stad Gent :)
1 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1253
Lid geworden op: 12 Feb 2012, 18:05
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 20 Feb 2016, 19:47

Aanwezig. Heb er zin in.

:Slainte
0 x

Gebruikersavatar
single malt sam
Actief lid
Actief lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 Sep 2011, 08:39
Locatie: Blankenberge, Belgïe

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor single malt sam » 03 Mar 2016, 20:15

Beste forumgenoten,
naar goede gewoonte zal ik ook dit jaar opnieuw aanwezig zijn op het festival in Gent en dit in mijn vertrouwde doordram bar. kom langs en vraag gerust naar Sam. Hopelijk tot in Gent


Welke whiskyliefhebber droomt er niet van om eens een hele dure of bijzondere fles open te maken om die heerlijkheid rustig te zitten proeven. Akkoord, je krijgt niet elke dag de kans.

Daarom maken wij op het Whisky Festival Gent een aantal van deze flessen open in de 'Droomdram Bar'.

Daar kan je tegen één, twee of drie 'Droomdrams' (afhankelijk van de kostprijs van de fles) een mooie proever krijgen. Eén Droomdram kost 10 euro (ofwel 10 gewone drams).

De Droomdram Bar is op het eerste verdiep en op beide dagen open van 15.00 tot 18.00 uur, het aantal zitplaatsen is beperkt. Vooraf boeken is niet mogelijk.

Het aanbod blijft een verrassing!!!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor Yapi » 03 Mar 2016, 20:38

was mijn eerste whisky festival ooit jaren geleden. Gewoon alleen geweest, kende niemand, maar na wat whisky te drinken vond ik dat de beste manier om zo veel mogelijk te leren kennen… geen spijt van, maar inderdaad, de toegangsprijs is er eigenlijk wel een beetje over, daarom zien ze me er niet meer. Voor 35 euro kun je op whiskyvlak al heel veel doen…
1 x
Afbeelding

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 Nov 2014, 00:35
Locatie: Regio Gent

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor D. T. » 03 Mar 2016, 23:59

Ik ga (zondagnamiddag)!
Nog nooit naar een whiskyfestival geweest en dit is vlakbij ...
Ben lid geworden van Whisky Club 13 (kostprijs 35 Euro) en dan mag je "gratis" binnen.
Die 35 Euro is overigens bijzonder snel terugverdient: http://whiskyclub13.be/lid-worden.html
10% ... als je een goede klant bent ... :winner
Cheers, D.
1 x

Gebruikersavatar
McKen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 Jul 2015, 21:54

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor McKen » 12 Mar 2016, 18:42

Ben ik de enige die zo schrikt van de prijzen die men durft vragen tijdens een whiskyfestival?
Ik bedoel een fles Uigeadail voor 86 EUR, mooi meegenomen... Niet dus.
Eén van de vele voorbeelden maar.
0 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 562
Lid geworden op: 01 Nov 2014, 00:35
Locatie: Regio Gent

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor D. T. » 12 Mar 2016, 19:19

McKen schreef:Ben ik de enige die zo schrikt van de prijzen die men durft vragen tijdens een whiskyfestival?
Ik bedoel een fles Uigeadail voor 86 EUR, mooi meegenomen... Niet dus.
Eén van de vele voorbeelden maar.


Op D12 56,95 Euro ...

Tja ...
Niet iedereen is op de hoogte van de prijzen natuurlijk.
Hopelijk gaan de mensen die zo'n flesje gekocht hebben achteraf niet even rondneuzen op het grote internet, of ze gaan wel heel erg pissed zijn, en daar bedoel ik dan niet "dronken" mee ...
Er zal wel weer een uitleg voor zijn zeker ...
"Wij moeten veel betalen om hier te mogen/kunnen staan meneer!", etc.
KOOP NIET IMPULSIEF is en blijft de boodschap.
Nu, ik vermoed dat iemand die een Uigeadail koopt voor die prijs sowieso geen echte "anorak" is en gewoon blij gaat zijn met zijn (hopelijk dan toch eerst geproefde) aankoop en zich niet gaat bezighouden met prijzen checken op het net etc.
Het zij hem van ganser harte gegund!

Cheers, D.
0 x

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 799
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 20:36

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 12 Mar 2016, 20:38

Idd ik koop (bijna) nooit op een festival/beurs.Zelfs op het eerste festival in Gent was de Prijs van whisky daar een pak duurder dan ' average ' . Ik ging er toen nog vanuit dat men daar whisky wilde promoten maar de nieuwe liefhebber wordt deftig in de maling genomen qua prijssetting.
0 x

Gebruikersavatar
McKen
Actief lid
Actief lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 Jul 2015, 21:54

Re: 12-13 Maart 2016: International Malt Whisky Festival Gent 2016

Ongelezen berichtdoor McKen » 12 Mar 2016, 21:05

Blijkbaar wordt er ook niet naar de prijsstelling gekeken.
Ik zag de ene na de andere fles komen en gaan.
Veel mensen stonden aan te schuiven om hun favoriete fles aan te schaffen.
De consument koopt er maar op los.
0 x


Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten