more4malt schreef:Dan is het in mijn ogen een zegen om een fossiel te zijn hoor. Vinyl, whisky, autos![]()
En geld word toch ook steeds minder waard.
Dat laatste zal ik eens met mijn accountmanager van de bank bespreken

more4malt schreef:Dan is het in mijn ogen een zegen om een fossiel te zijn hoor. Vinyl, whisky, autos![]()
En geld word toch ook steeds minder waard.

caskstrength schreef:more4malt schreef:caskstrength schreef:Tja ligt dan wel aan de nominale waarde en de smaak van de whisky. Zou het niet willen meemaken met dure whiskies die in waarde dalen en qua smaak tegenvallen.
Maar ja ieder z'n ding.
precies, ieder zijn ding en ik ga er toch van uit dat wanneer je een dure whisky koopt en deze niet puur als belegging aanschaft, je toch eerst een sample proeft. Dan kan hij toch nooit tegenvallen lijkt mij.
Dit strookt niet helemaal met je eerdere stelling "er zullen altijd mensen zijn, die zonder enige kennis van zaken gaan kopen, maar dat gebeurt bij iedere vorm van beleggen". Dan kan het dus voorkomen (Gerrit hiervoor beschrijft dit ook) dat je ook bij whisky behoorlijk nat kunt gaan. Bovendien: wie zegt dat de gekochte flessen (zeker als ze al ouder zijn) altijd in goede omstandigheden opgeslagen zijn geweest?
Daarom koop ik om het op te drinken, dan sta ik ook achter hetgeen ik koop.

more4malt schreef:caskstrength schreef:more4malt schreef:
precies, ieder zijn ding en ik ga er toch van uit dat wanneer je een dure whisky koopt en deze niet puur als belegging aanschaft, je toch eerst een sample proeft. Dan kan hij toch nooit tegenvallen lijkt mij.
Dit strookt niet helemaal met je eerdere stelling "er zullen altijd mensen zijn, die zonder enige kennis van zaken gaan kopen, maar dat gebeurt bij iedere vorm van beleggen". Dan kan het dus voorkomen (Gerrit hiervoor beschrijft dit ook) dat je ook bij whisky behoorlijk nat kunt gaan. Bovendien: wie zegt dat de gekochte flessen (zeker als ze al ouder zijn) altijd in goede omstandigheden opgeslagen zijn geweest?
Daarom koop ik om het op te drinken, dan sta ik ook achter hetgeen ik koop.
Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar geef je niet zelf aan dat je niet zou willen meemaken dat een dure whisky in smaak zou tegenvallen. En als je vervolgens dan zegt ieder zijn ding, bedoel je dan niet dat het je eigenlijk niks uitmaakt wat een ander doet? Aan je reactie te merken denk je daar toch iets anders over.
Ik heb volgens mij ook nergens geschreven dat je niet (om het maar in jouw woorden te zeggen) nat kunt gaan met whisky.
Er staat toch echt iets anders en Peter87 begreep dat wel gelukkig.

gerritbakker57 schreef:Misschien heb ik vanavond teveel gedronken maar hier ben ik volledig de weg kwijt

more4malt schreef:En er zullen altijd mensen zijn, die zonder enige kennis van zaken gaan kopen

wainsie schreef:Wie zegt dat beleggen in Whisky een goede belegging is?
wainsie schreef:Wie zegt dat beleggen in Whisky een goede belegging is?
Het draait allemaal om de opkomende landen in mijn ogen.
Naar wat ik allemaal op Internet en op het forum lees, zou het zo moeten zijn, maar we zullen het over een jaar of 10 zien...

Breedút_Genietsje schreef:Ja, leuk. Maar voor al die flessen die meer waard zijn geworden, kun jij daar een liefhebber voor vinden?
Als ik kijk wat hier op het forum langere tijd te koop staat...
Terug naar “Nieuwtjes en wetenswaar- en aardigheden”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast