http://tastydram.blogspot.be/2016/01/news-highland-park-ice-edition.html
Nieuwe gelimiteerde serie? Klinkt wel mooi een HP Ice Edition, maar de "specificaties" lijken helaas te veel richting nieuwe Walhalla hype te gaan...
dalwinnie schreef:Kan iemand bevestigen dat de highland park 25 jaar niet meer bestelbaar is? Kreeg van mijn slijter te horen dat hij zeniet meer kan bestellen.
Nino schreef:dalwinnie schreef:Kan iemand bevestigen dat de highland park 25 jaar niet meer bestelbaar is? Kreeg van mijn slijter te horen dat hij zeniet meer kan bestellen.
Gaat het om deze:
https://www.whiskybase.com/whisky/73617 ... 5-year-old
3 Nederlandse shoplinks en op voorraad.
Deze is van 2012 trouwens.
Nino schreef:Gaf je slijter ook een reden aan dan?
Hij staat toch nog steeds in de core range?
dalwinnie schreef:Kan iemand bevestigen dat de highland park 25 jaar niet meer bestelbaar is? Kreeg van mijn slijter te horen dat hij zeniet meer kan bestellen.
Sietseus schreef:dalwinnie schreef:Kan iemand bevestigen dat de highland park 25 jaar niet meer bestelbaar is? Kreeg van mijn slijter te horen dat hij zeniet meer kan bestellen.
HP25 is een goed voorbeeld van een whisky waar we ZEER weinig van hebben. Wederom een reden waarom jullie de prijs hebben zien stijgen. Er zijn slechts enkele flessen beschikbaar voor de Nederlandse markt per jaar (en soms zelfs geen per jaar) omdat die whisky schaars te bottelen is. Dus als een slijter/groothandel ze niet kan bestellen, komt dat omdat de voorraad voor die periode op is.
Het klopt dat HP25 onderdeel is van onze kernreeks!

Sietseus schreef:dalwinnie schreef:Kan iemand bevestigen dat de highland park 25 jaar niet meer bestelbaar is? Kreeg van mijn slijter te horen dat hij zeniet meer kan bestellen.
HP25 is een goed voorbeeld van een whisky waar we ZEER weinig van hebben. Wederom een reden waarom jullie de prijs hebben zien stijgen. Er zijn slechts enkele flessen beschikbaar voor de Nederlandse markt per jaar (en soms zelfs geen per jaar) omdat die whisky schaars te bottelen is. Dus als een slijter/groothandel ze niet kan bestellen, komt dat omdat de voorraad voor die periode op is.
Het klopt dat HP25 onderdeel is van onze kernreeks!
Rozenbankje schreef:Ik ben hier zeer benieuwd naar, stijgen de voorraden al weer, of worden zulke bottelingen nog schaarser?

Sietseus schreef:Rozenbankje schreef:Ik ben hier zeer benieuwd naar, stijgen de voorraden al weer, of worden zulke bottelingen nog schaarser?
Kort antwoord: het ziet er nu niet naar uit dat voorraad van 25 jaar en ouder toeneemt.
Langer: het is lastig te voorspellen. Max McFarlane identificeert vaten die potentie hebben in de HP25YO te gaan, evenals vaten die naar een 30YO of ouder kunnen. Dat betekent echter niet dat zo'n vat ook geschikt is wanneer het er op aankomt.
Dus enerzijds, ja, we leggen vaten apart en houden ze in de gaten voor 25YO (en ouder), anderzijds is het zeer aannemelijk dat zulke bottelingen schaarser worden.
avdboom schreef:Fijn zo'n antwoord. Is die dan nu ook al beperkt leverbaar?
avdboom schreef:Wat ik mij erg af vraag... Hoe selecteer je of een vat de juiste kwaliteiten heeft voor een lange rijping en de juiste invloed? En na het vullen houd je dan een vinger aan de pols, en vallen er gaandeweg steeds meer potentiële vaten af waar de rijping anders verloopt als beoogd? Kan je daar iets meer over vertellen?
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten