Macallan expressies
- squaadgras
- Forum goeroe

Re: Macallan expressies
Heb zojuist 2 samples van tom2 op; de 10yo & 12yo Sherry Oak. Leuke drams waar duidelijk de 12 met kop en schouders boven zijn jongere broertje uitsteekt. Prijs/quali zou ik ze niet meer halen momenteel, maar leuk om geproefd te hebben (tasting notes @ WB).
0 x
2 ∞ & →
Iemand bekend met de Macallan 10yo alchemist??
https://www.whiskybase.com/whisky/7897/macallan-1997-al
Kwam deze toevallig tegen.
Deze scoort wel heel slecht op WB voor een macallan
0 x
Macallan, das meestal wel gewoon okay hoor, maar het product ziet er ook niet uit, saai fles enzo.. gaat natuurlijk om de inhoud, maar dis echt niet aantrekkelijk om te pakken als het op een plank staat
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Jonadawi schreef:Iemand bekend met de Macallan 10yo alchemist??
De prijs kwaliteit verhouding van Macallan vind ik al een paar jaar compleet zoek.... (Net als Dalmore bijvoorbeeld) Er is voor zoveel geld heel veel anders te koop war gewoon beter is.
0 x
Oogadal schreef:Jonadawi schreef:Iemand bekend met de Macallan 10yo alchemist??
De prijs kwaliteit verhouding van Macallan vind ik al een paar jaar compleet zoek.... (Net als Dalmore bijvoorbeeld) Er is voor zoveel geld heel veel anders te koop war gewoon beter is.
Dat is ook de reden waarom ik niet aan Macallan begin. Echter deze botteling was niet duur maar met een score van 76 durfde ik het niet zomaar aan.
Dan zou mijn enigste ervaring met Macallan misschien wel direct desastreus zijn geweest.
0 x
Als jullie zouden moeten kiezen tussen de 12 of de 18 sherry oak.. Welke zou het worden. Ik wil 1 van de 2 gaan drinken namelijk...
0 x
Glenlivet 21,glenlivet 15 fine oak,Balvenie Single barrel,balvenie 17 madeira cask,Dalmore Cigare malt,Glenfiddich 12,Glenfiddich 15 Solera
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Janpieter schreef:Als jullie zouden moeten kiezen tussen de 12 of de 18 sherry oak.. Welke zou het worden. Ik wil 1 van de 2 gaan drinken namelijk...
Als ik zou moeten kiezen, de 12y.
En dan van de rest iets kopen met een betere prijs-kwaliteit verhouding.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Janpieter schreef:Als jullie zouden moeten kiezen tussen de 12 of de 18 sherry oak.. Welke zou het worden. Ik wil 1 van de 2 gaan drinken namelijk...
Ik zou je adviseren bovenstaande topics nog even aandachtig te lezen. En wil je dan met alle geweld teveel betalen voor een matige whisky neem dan de 12 yo. Dan voel je je in ieder geval iets minder besodemieterd.....
0 x
Zou die Macallan ook snel vergeten. Voor dat geld koop je vele mooiere drams.
De tijd dat Macallan het ""merk"" was, is al lang voorbij.
De tijd dat Macallan het ""merk"" was, is al lang voorbij.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Sinds de jaren 90 sta ik er niet meer van op de banken. Maar wie ooit een Macallan gedistilleerd van de jaren 50 tm 80 gehad heeft...., man, man, dat is niet te geloven hoe goed!
Toen was de whisky nog belangrijker als de marketing. Zoals bij zoveel distillery's....
Toen was de whisky nog belangrijker als de marketing. Zoals bij zoveel distillery's....

3 x
Aah ok, ik heb net een aantal pagina's teruggekeken. Vind dit een lastige, je leest veel positieve reacties maar ook tegenvallende reacties. Aangezien er meer NAS botteling komen word er vaak gezegd een age statement botteling te kopen voor het te laat is. Ik ben uit pure nieuwsgierigheid gaan bekijken welke sherry whisky's leuk zijn van macallan. Ik ben weg van de sherry whiskys van Glendronach en Balvenie. Weet niet wat ij met de macallan moet...
0 x
Glenlivet 21,glenlivet 15 fine oak,Balvenie Single barrel,balvenie 17 madeira cask,Dalmore Cigare malt,Glenfiddich 12,Glenfiddich 15 Solera
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Als je weg bent van de Glendronach's en The Balvenie zou ik eerder de andere kant opkijken en geen whisky kopen die wat 'vlakker' is.
Dit zijn aanraders op sherried gebied:
North British 2000-2015 MoS ( 5 tientjes bij van Zuylen)
Aberlour A'Bunahd B53 (ook rond de 50'euro)
Springbank 12 yo batch 11 (rond 55 euro)
Er is veel meer natuurlijk, maar hier kun je verder mee. Of je besteld samples die sherried zijn, heb je voor 100 euro een prachtpakket. Henri, Søren of ondergetekende kunnen je zeker verder helpen. Daar heb je meer aan als een Macallan proberen die simpelweg te duur is voor wat je krijgt....
Dit zijn aanraders op sherried gebied:
North British 2000-2015 MoS ( 5 tientjes bij van Zuylen)
Aberlour A'Bunahd B53 (ook rond de 50'euro)
Springbank 12 yo batch 11 (rond 55 euro)
Er is veel meer natuurlijk, maar hier kun je verder mee. Of je besteld samples die sherried zijn, heb je voor 100 euro een prachtpakket. Henri, Søren of ondergetekende kunnen je zeker verder helpen. Daar heb je meer aan als een Macallan proberen die simpelweg te duur is voor wat je krijgt....
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Sinds de jaren 90 sta ik er niet meer van op de banken. Maar wie ooit een Macallan gedistilleerd van de jaren 50 tm 80 gehad heeft...., man, man, dat is niet te geloven hoe goed!
Sterker nog, toen waren er amper liefhebbers en was de kwaliteit van de whisky de marketing!
1 x
De aberlour zal ik eens gaan bekijken en bestellen! Thanks:-)
0 x
Ik heb zojuist de 12y fine oak geproefd en vond hem verbazingwekkend lekker!! Heerlijke kruiden met een zachte zoetheid en prettige afdronk. Zat ook een fijne subtiele 'scherpte' in.
Helaas kost de fles nu €70,-...
Lees in dit topic ook wisselende verhalen over de prijs-kwaliteitverhouding. Helemaal door de enorm gestegen prijs..
Iemand een goed alternatief die vergelijkbaar is?
Of is dit voor die prijs toch een 'meepakker'?
(Zit eigenlijk boven m'n budget....)
Helaas kost de fles nu €70,-...
Lees in dit topic ook wisselende verhalen over de prijs-kwaliteitverhouding. Helemaal door de enorm gestegen prijs..
Iemand een goed alternatief die vergelijkbaar is?
Of is dit voor die prijs toch een 'meepakker'?
(Zit eigenlijk boven m'n budget....)
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”