Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik blijf vandaag even in Japan. Een Nikka from the barrel deze keer. Echt heel lekker voor 'maar' een blend.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ik nog een kleine dram om af te sluiten, een van mijn all time favorites,
laphroaig 18 jaar
laphroaig 18 jaar
0 x
Zit nu ook aan een Japanner ... Nikka Black Pure Malt met de bodem in zicht 

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
johan brugge
- Forum goeroe

KennethB schreef:Ik nog een kleine dram om af te sluiten, een van mijn all time favorites,
laphroaig 18
Awel, goed voor jou dat je hem lekker vind, maar ik vond hem niet zo bijzonder. Ik vind de 15yo beter.
0 x
johan brugge schreef:wil er nog iemand iets posten want zo lijkt het of ik de enige ben die drinkt. hehe
Tsja... de titel in het onderwerp is welke whisk(e)y je drinkt... In mijn geval geen dus. Raar... laatste dagen geen drup aangeraakt. Ik heb vorige week wat (voor mij) speciaal biertjes gekocht en ben deze aan het wegtikken
. Geen "speciaal bier" in de zin van "speciaal bier", maar in de zin van speciaal voor mij, omdat ik ze nooit in huis heb en nu wel
Oh, btw... dinsdag heb ik nog de Glengoyne 9yo Exclusive Range gedronken en de Glendronach 15yo Revival geopend. Die laatste is heerlijk, maar ik dacht bijna "Kan ik niet beter een gewone fles sherry kopen? Dat is een stuk goedkoper

0 x
Gisteren voor het eerst na mijn operatie weer eens een whisky gedronken en wel de Bruichladdich Peat. De geur van turf in mijn huis had ik wel gemist. Was de tweede dram uit de fles en smaakte heel anders dan de eerste. Meer prikkelend dan de eerste dram en duidelijk meer rooksmaak dan ik mij van de eerste dram kan herinneren. Planning voor van het weekend eerste dram Johnny Drum en een vergelijk tussen Aberlour 10y en Macallan
. Heb er weer zin in. 
. Heb er weer zin in.
0 x
zit nu aan highland park 25 jaar oud ,lekker zoet heerlijk, lekker lang in de mond
0 x
't was een tijdje geleden maar vanavond nog eens wat whisky genuttigd.
Begonnen met een Nikka from the barrel naast een Clynelish 14y en ook al is die Nikka een blend , hij komt er voor mij met voorsprong als eerste uit. Veel voller van geur, een echte bom.
Daarna een Bunnahabhain XVIII(sample) naast een Bunnahabhain 12y ; die XVIII heeft meer hout,karamel,zoet, body in't algemeen. XVIII is beter , maar geen 30€ meer waard volgens mij...
Om af te sluiten een Glen Peat Class 18yo naast een Laphroaig 10y Cask Strength Batch 001, hier vond ik de laphroaig beter... gewoon omdat het zo'n turf/rook/medicinale BOM is.
Leuk avondje dus.

Begonnen met een Nikka from the barrel naast een Clynelish 14y en ook al is die Nikka een blend , hij komt er voor mij met voorsprong als eerste uit. Veel voller van geur, een echte bom.
Daarna een Bunnahabhain XVIII(sample) naast een Bunnahabhain 12y ; die XVIII heeft meer hout,karamel,zoet, body in't algemeen. XVIII is beter , maar geen 30€ meer waard volgens mij...
Om af te sluiten een Glen Peat Class 18yo naast een Laphroaig 10y Cask Strength Batch 001, hier vond ik de laphroaig beter... gewoon omdat het zo'n turf/rook/medicinale BOM is.
Leuk avondje dus.

0 x
Net terug van een N&T met Doug McIvor van Berry Bros & Rudd....
7 verschillende mogen proeven waaronder een Balmenach 30 yo. Hun botteling van Bowmore
blijft toch m'n favoriet....
7 verschillende mogen proeven waaronder een Balmenach 30 yo. Hun botteling van Bowmore
blijft toch m'n favoriet....
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Gisteren heb ik nog maar eens een Corryvreckan gedronken. Ik wilde wel eens zien of ik nog steeds het gevoel had dat ik een asbak leeg dronk. NIET DUS !!! Ik was echt een beetje ongerust dat ik die rokerige Ardbeg's niet mee zou lusten.
Maar geen nood. Ik vond de Corry heel lekker, vol turf en rook, maar het geheel was deze keer veel genuanceerder. Waarschijnlijk had ik de vorige keer een off-day of zo.
Nu heb ik mezelf een Bowmore 1990 SV cask 647+648 ingeschonken. Ook heel lekker met veel turf, weer die thee en praktisch geen rook.
Nu heb ik mezelf een Bowmore 1990 SV cask 647+648 ingeschonken. Ook heel lekker met veel turf, weer die thee en praktisch geen rook.
0 x
BenRiach 12 yo 'Arumaticus Fumosus' ( thx Jaydie )
Naast restje sample Finlaggan original peaty ( nogmaals thx Jaydie ) gewoon om eens het verschil te zien.
Die BenRiach is geturfd maar niet zoals ik gewoon ben in Islays , dat verschil is vrij duidelijk te merken. De rum vind ik niet meteen , vooral omdat het blijkbaar donkere rum finish is en die nogal snel naar bruine suikersiroop ruikt... Die geur vind ik dus niet meteen terug.
Wel een lekkere en aparte whisky , eens iets totaal anders.
Bedankt Jaydie,

Edit : Hoe langer hij hier openstaat en hoe langer ik ruik en proef hoe beter 'ie wordt , dit is echt een lekkere whisky. Dit is een fles die ik zou durven aanschaffen... ware het niet dat er nog een stuk of 10 wachtende voor hem zijn
Naast restje sample Finlaggan original peaty ( nogmaals thx Jaydie ) gewoon om eens het verschil te zien.
Die BenRiach is geturfd maar niet zoals ik gewoon ben in Islays , dat verschil is vrij duidelijk te merken. De rum vind ik niet meteen , vooral omdat het blijkbaar donkere rum finish is en die nogal snel naar bruine suikersiroop ruikt... Die geur vind ik dus niet meteen terug.
Wel een lekkere en aparte whisky , eens iets totaal anders.
Bedankt Jaydie,

Edit : Hoe langer hij hier openstaat en hoe langer ik ruik en proef hoe beter 'ie wordt , dit is echt een lekkere whisky. Dit is een fles die ik zou durven aanschaffen... ware het niet dat er nog een stuk of 10 wachtende voor hem zijn
Laatst gewijzigd door BWhisky op 06 Nov 2010, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ik zit nu met 'n heerlijke Glenburgie 1991 GMR in m'n linkerhand, te genieten, want hij is buitengewoon lekker
Aankoop van deze week, naast nog wat andere.
Gordon & Macphail Reserve heeft echt geweldige bottelingen, hier geldt: value for money
Kan het iedereen aanbevelen!

Aankoop van deze week, naast nog wat andere.
Gordon & Macphail Reserve heeft echt geweldige bottelingen, hier geldt: value for money
Kan het iedereen aanbevelen!

0 x
Momenteel een Amrut Fusion (sample).
Niet verkeerd moet ik zeggen (waarom is er geen smiley met een Indiase vlag?
).
Niet verkeerd moet ik zeggen (waarom is er geen smiley met een Indiase vlag?
).
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Zo, Django. Jij bent ook nog laat op. Ik zit hier nu met een Caol Ila CS 58.6 %.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”