In de tijd dat ik mijn kroeg nog runde heb ik meerdere whisky's mogen proeven, maar dit waren voornamelijk de meest voor de hand liggende en commercieel verantwoorde exemplaren. Hiernaast had ik ook een aantal single malt flessen op een rijtje gezet en langzaam aan kwamen er steeds meer bij. Mijn voorkeur in die tijd ging uit naar de macallan serie 10,12,15 en 18 en deze had ik dus ook in een mooie display pront op mijn bar staan. Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf de grootste afnemer was van deze heerlijke godendrank.
Tijdens een proeverij die ik samen met een aantal vrienden organiseerde ( iedereen nam zijn eigen favoriete fles mee) was er afgesproken om uit verschillende landen een flesje te proeven. Wat mij daarvan is bijgebleven zijn de Japanner en een Port Ellen!
Vanaf dat moment ben ik gaan zoeken naar Port Ellen en Japanse Whisky, en ik heb er een aantal gevonden, maar helaas durf ik deze nu niet meer open te maken omdat iedere fles extreem in prijs is gestegen!
Vorige week heb ik de laatste druppel uit een fles Bushmills 21 Madeira Finish geperst en wat was dit een genot om te drinken, nog niet eerder meegemaakt dat ik een kwartier later nog zoveel smaak in m'n mond heb
Ik ga nu maar verder met mijn pas opengemaakte Tamnavulin 21 sherry cask no: 3366
Ik hoop dat iedereen op dit forum net zo geniet van al die heerlijke single malt's!
Kanpai, Cheers, slainthe en zo,
Groets Edward