angels share
angels share
zomaar een stelling, graag jullie reactie,
Er is een fles whisky met een alcohol percentage van 40%, deze staat echter enkele jaren in de winkel en er is dus wat van de vloeistof en alcohol verdampt waardoor het percentage onder de 40% gekomen is, koop je dan nog een fles whisky?
greetz
Wim
Er is een fles whisky met een alcohol percentage van 40%, deze staat echter enkele jaren in de winkel en er is dus wat van de vloeistof en alcohol verdampt waardoor het percentage onder de 40% gekomen is, koop je dan nog een fles whisky?
greetz
Wim
0 x
Re: angels share
Volgens mij mag er een afwijking zijn van 0.2 %
Tevens gaat het er om op welk percentage die gebotteld wordt. Dat er verdamping heeft plaats gevonden in de jaren er na maakt niet uit.
Als je hem in schenkt en je doet er een paar druppels water in kom je ook onder de 40 uit. Naar mijn mening blijft het whisky
Tevens gaat het er om op welk percentage die gebotteld wordt. Dat er verdamping heeft plaats gevonden in de jaren er na maakt niet uit.
Als je hem in schenkt en je doet er een paar druppels water in kom je ook onder de 40 uit. Naar mijn mening blijft het whisky

1 x
Maar als het percentage onder de 40% komt mag het geen whisky meer heten volgens de wet
0 x
Malt Leon schreef:Volgens mij mag er een afwijking zijn van 0.2 %
Daarom zegt Leon ook "tijdens het bottelen".
1 x
Even een hieraan gerelateerde vraag. Ik heb enkele flessen die ik voorlopig nog niet wil openen(lijkt me leuk om zo'n fles te openen als je 30,40,50... wordt). Kan ik dan het beste de bovenkant van de flessen bedekken met parafilm, of heeft dit weinig tot geen nut?
1 x
rene13 schreef:Even een hieraan gerelateerde vraag. Ik heb enkele flessen die ik voorlopig nog niet wil openen(lijkt me leuk om zo'n fles te openen als je 30,40,50... wordt). Kan ik dan het beste de bovenkant van de flessen bedekken met parafilm, of heeft dit weinig tot geen nut?
Hoe Whisky te bewaren
1 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

rene13 schreef:die had ik nog niet gezien! bedankt!:)
En als je het helemaal goed wilt doen elk half jaar even "over de kop" en dan weer rechtop. Blijft de kurk ook intact.
2 x
En af en toe lieve woordjes tegen ze fluisteren, dat doet ook wonderen.
8 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
- caskstrength
- Forum goeroe

Nog een opmerking n.a.v. de titel. Het eventuele verlies uit een fles whisky is iets anders dan de angels' share. Dit is het verlies aan volume tijdens het rijpingsproces in het vat.
Cheers
Paul
Cheers
Paul
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- caskstrength
- Forum goeroe

Toch blij dat ik dan 0,0001% heb kunnen bijbrengen...
3 x
Affirmanti incumbit probatio
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

caskstrength schreef:Toch blij dat ik dan 0,0001% heb kunnen bijbrengen...
Da's nog minder als het Angels Share Paul

2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”