Herkenbaarheid van forumleden

Suggesties ter verbetering van website of forum kunnen hier gedaan worden. Ook zaken m.b.t. de site passen hier. Het is uiteindelijk aan de beheerder om te beoordelen en bepalen wat er wanneer wordt doorgevoerd.

Zou je een "Het Whisky forum" badge dragen op festivals, NaT's etc. ?

Nee dank je wel
7
18%
Ja absoluut
16
41%
Een enkele keer misschien
16
41%

Totaal aantal stemmen: 39

Piet
Moderator
Moderator

Herkenbaarheid van forumleden

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Okt 2010, 10:20

dennis schreef:Ik vind echt dat mensen hun forum-id op moeten spelden... Ik stond achter mijn Classic Malts tafeltje en heb het ook heel gezellig gehad. Het was nog gezelliger geweest als ik ook nog wat mensen de hand kan schudden van het forum.

Ik vind het ook altijd jammer om achteraf te horen welke forumleden er waren op het moment dat ik ergens was.
Maar ja.
Ik doe wel meestal mijn "Het Whisky forum" naamplaatje op. John ook trouwens. Die vraagt vooraf altijd of het mag.
Het wordt namelijk niet altijd op prijs gesteld :Scratch

Stand-houders zouden ook een A4 naambordje van Het Whisky forum op kunnen hangen of op tafel kunnen zetten/leggen. Dan kun je in elk geval als forumlid herkend worden. En het is reclame die wij graag zien.
Maar dat wil niet iedereen en wellicht mag het ook niet overal. Ik heb daar wel iets voor.

Ik kan me voorstellen dat niet alle forumleden met een badge op willen gaan lopen.
Ik kan wel een Word of OpenOffice bestand ter beschikking stellen waarmee je een badge kunt printen. Daar kun je dan je al dan niet je naam en/of gebruiker-id inzetten, uitprinten, uitknippen en in een houder stoppen.

We hebben ook visitekaartjes (Business cards) van het forum (gratis of bijna gratis bij VistaPrint) waar we zo hier en daar "mee strooien".
Daarvan kan ik een JPG, PDF of iets beschikbaar maken die je kunt printen en waarop je dan eventueel je naam kunt schrijven. Dat laatste is niet persé nodig omdat het vooral om je herkenbaarheid als lid van Het Whisky forum gaat.

Dit zijn dan min of meer herkenbare naamplaatjes.

Meningen ?
Laatst gewijzigd door Piet op 13 Okt 2010, 22:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Naamkaart voor herkenbaarheid van forumleden

Ongelezen berichtdoor dennis » 11 Okt 2010, 12:31

Daar heb ik wel een mening over. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets niet 'gepast' ontvangen zou worden. Alleen in de situatie dat er andere fora zich verheven voelen boven de jouwe. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat levenswater.nl leden er geen enkele moeite mee hebben. Dat zijn ook allemaal discipelen van het liquid gold.
Ik denk dat het tijd wordt voor het serieuze werk, Piet. Misschien een idee om branding te gaan doen.

Kleinschalig, een keycord, pet, T-shirt (je kan iron-ready jpg's printen en er op strijken), glas of iets anders wat herkenbaar is. Kan je daar wat mee?
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Okt 2010, 13:00

dennis schreef:Kleinschalig, een keycord, pet, T-shirt (je kan iron-ready jpg's printen en er op strijken), glas of iets anders wat herkenbaar is. Kan je daar wat mee?

Geweldig idee Dennis. En we waren er al opgekomen :goedgedaan

Maar de middelen zijn bescheiden. Dat is een van de reden dat we sponsors hebben. Los van de exploitatiekosten gaan we daar ook wat promotie mee doen. We verspreiden zo hier en daar al wel visitekaartjes.
En Barry van WhiskyEtc. Magazine stopt dat kaartje ook al in zijn welkomspakket. Dat zijn "gratis" kaartjes met achterop een regel waarop dat staat. Maar ze kosten nog wel wat met verzenden en zo. Niet duur maar niet echt gratis.

Ik heb juist gebruik gemaakt van een aanbieding om een echt kaartje te drukken. Die zal ik in Leiden bij me hebben.
En daarvan hebben ze ook pennen, stikkers, petjes en ik weet niet wat. Maar daarvoor hebben we de middelen niet.
premium-HWF-visitekaart.jpg
premium-HWF-visitekaart.jpg (22.06 KiB) 4235 keer bekeken

Dit is het kaartje dat we al even gebruiken op (min of meer) ware grootte (49 bij 87 mm):

Afbeelding
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 11 Okt 2010, 18:44

Mmmm.... als je qua opmaak iets compleets hebt. We hebben een oplossing bij ons op het
werk om badges te printen. Zeg maar op creditcardformaat. Daar wordt dan een clip op gemonteerd
waarmee je de badges op overhemd, shirt of colbert kunt klemmen.

Ik weet niet wat de kosten hiervan zijn - maar zal dat eens opvragen.

En ik zit in de etiketten - dus zal ook daar eens m'n licht over laten schijnen....
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Okt 2010, 21:31

Ruval schreef:......Daar wordt dan een clip op gemonteerd
waarmee je de badges op overhemd, shirt of colbert kunt klemmen.

Ik weet niet wat de kosten hiervan zijn - maar zal dat eens opvragen.

Ben benieuwd.

Overigens is het visitekaartje in mijn vorige bericht op (min of meer) ware grootte. Dat is ook zo'n beetje het formaat van een badge en creditcard. Het past in de meeste badgewhouders, vandaar dat je dat zelf in een houder zou kunnen schuiven.
Ik neem aan dat iedereen zoiets wel heeft liggen.

Een officiële complete is natuurlijk chique maar dat gaat denk ik toch wel kosten.

Cruciaal is dan natuurlijk het antwoord op mijn vragen in het eerste bericht hier, o.a. wie gaat dat ook echt dragen ?
Ik heb een poll van die strekking toegevoegd zodat we een beeld kunnen vormen. Kijk voor mij is dat absoluut YES...
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Okt 2010, 21:34

Ik zou dat alvast WEL dragen. Als ik lees hoe mensen van hetzelfde forum (ook van een anderstalig forum) elkaar ontmoeten lijkt dit mij wel een handig hulpmiddel.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 11 Okt 2010, 23:11

Ik heb een bloedhekel aan die naambordjes. :|
Ik zou het dan ook alleen (tijdelijk) dragen als ik van te voren weet dat er andere forum-leden aanwezig zijn bij een evenement en er van te voren iets afgesproken wordt over een te houden meeting of kennismaking.
En als je dan toch iets afspreekt, is een tijd en locatie dan niet voldoende?
Bijv. 3 uur op zaterdag bij kerkbank 16 in de Pieterskerk te Leiden?
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 12 Okt 2010, 00:11

Ik denk ook wel dat het de eerste keer wel nuttig zal zijn, maar eens dat je mekaar kent je die badges niet meer nodig hebt. Maar je weet toch nooit dat je iemand zou missen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 12 Okt 2010, 19:16

MadMaster schreef:Ik heb een bloedhekel aan die naambordjes. :|
Ik zou het dan ook alleen (tijdelijk) dragen als ik van te voren weet dat er andere forum-leden aanwezig zijn bij een evenement en er van te voren iets afgesproken wordt over een te houden meeting of kennismaking.
En als je dan toch iets afspreekt, is een tijd en locatie dan niet voldoende?

Mee eens, Tom! Ik heb genoeg met die badges opgelopen, soms effectief, soms vervelend. Op zo'n dag als afgelopen zaterdag kunnen ze toch ook, via bijv. 'n microfoon, laten omroepen of er mensen van Het WhiskyForum of andere fora aanwezig zijn, zodat deze elkaar ergens in één van de zalen kunnen ontmoeten en kennismaken? Véél informeler én toegankelijker, lijkt mij.

PS. Tom, zaterdag 15.40 uur bij kerkbank 77A om 00.15 uur?
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Okt 2010, 19:47

I_SPEY schreef:
MadMaster schreef:....En als je dan toch iets afspreekt, is een tijd en locatie dan niet voldoende?

Mee eens, Tom! Ik heb genoeg met die badges opgelopen, soms effectief, soms vervelend. Op zo'n dag als afgelopen zaterdag kunnen ze toch ook, via bijv. 'n microfoon, laten omroepen of er mensen van Het WhiskyForum of andere fora aanwezig zijn, zodat deze elkaar ergens in één van de zalen kunnen ontmoeten en kennismaken? Véél informeler én toegankelijker, lijkt mij.

Dit is geen kritiek hoor en ook niet negatief bedoeld. Ik observeer en denk mee.
Op zich prima maar ik zie het maar zeer beperkt werken. Als je b.v. naar Leiden kijkt (wellicht een uitzondering door de grootte en drukte, maar toch) dan gaat het over 3 dagen en 5 sessies. Van te voren afspreken kan werken maar vaak ook niet. Het lukt op zo'n evenement vaak niet om je aan een tijd te houden, of een aantal heeft dan net een Masterclass etc. etc.

Omroepen. Wie neemt daartoe het initiatief ? Dat zie ik maar een enkeling doen. En dan nog. Vorig jaar heb ik echt diverse pogingen ondernomen Pano te ontmoeten. Niet gelukt. Ik heb hem twee keer om laten roepen. Dat hoort dus echt niemand. Ook heb ik John gebeld. Die nam na een paar keer uiteindelijk wel op maar kon door de herrie helemaal niets verstaan van wat ik zei waardoor we niets af konden spreken waar.

Dat is dan toch het voordeel van een badge. Als je er een voorbij ziet komen kun je die persoon aanspreken.
Wederom dit is geen promotie van een badge hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niets voor voelt maar de alternatieven zijn nog zwak. ... Inderdaad zo'n herkenbaar "glass-cord" in forum-blauw en met opdruk, zou wellicht wel acceptabel zijn i.p.v. een badge. Maar die hebben we niet en als ik ze al had hadden jullie die nog niet.

En ja, dit jaar hebben we natuurlijk wel een (bijna eigen) "Het Whisky forum" stand, zegt het voort zegt het voort, waar in elk geval de beheerder te ontmoeten is :hoedaf
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 13 Okt 2010, 16:30

I_SPEY schreef:
PS. Tom, zaterdag 15.40 uur bij kerkbank 77A om 00.15 uur?

Wat mij betreft vrijdagmiddag om 15.00 uur bij de 'Whisky Forum' stand .
Kan ik Piet ook meteen een handje geven... ;)
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 13 Okt 2010, 16:39

Piet schreef:Inderdaad zo'n herkenbaar "glass-cord" in forum-blauw en met opdruk, zou wellicht wel acceptabel zijn i.p.v. een badge. Maar die hebben we niet en als ik ze al had hadden jullie die nog niet.

Ik denk dat een dergelijk praktisch herkenningsobject net zo effectief is en minder bezwaarlijk is om te dragen.
Daarnaast zijn die glass-cords zeer gewild, bleek ook afgelopen zaterdag weer.
Distributie er van onder de leden lijkt me geen probleem, gewoon verzendkosten vragen bij (vooraf al geïnventariseerde interesse voor) bestelling.

Bij KCWS hebben we deze cords (i.s.m. Versailles Dranken) een jaar of 4 geleden geïntroduceerd bij het WFNN en ze lopen sindsdien storm.
Zal ik eens nagaan hoe daar aan te komen is, wat de kosten zijn etc.? Of heeft IWS dit idee al 'overgenomen'? Kan me hernneren dat ik ze in Leiden ook al eens gezien heb van een andere partij, weet alleen even niet meer welke partij dat was...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Okt 2010, 20:52

MadMaster schreef:Wat mij betreft vrijdagmiddag om 15.00 uur bij de 'Whisky Forum' stand .
Kan ik Piet ook meteen een handje geven... ;)

Hé @MadMaster dat moet toch zeker gaan lukken :goedgedaan

MadMaster schreef:....Zal ik eens nagaan hoe daar aan te komen is, wat de kosten zijn etc.? Of heeft IWS dit idee al 'overgenomen'? Kan me herinneren dat ik ze in Leiden ook al eens gezien heb van een andere partij, weet alleen even niet meer welke partij dat was...

Die informatie is in elk geval welkom :goedgedaan

Misschien de IWS wel maar de band met de IWS en dit forum is zo'n beetje de hyperlink die links bovenaan de pagina, onder het blauwe vlak, staat en de link vanaf de IWS-site hierheen.

Het IWF heeft inderdaad een "glas draag-koord" ( ? ) met hun naam er op. Vorig jaar met "10 jaar International Whisky Festival". Ze weten in elk geval waar ze vandaan komen en wat ze kosten. Ga ik achteraan.

Als dit iets is moet ik inderdaad eens op zoek naar een sponsor voor die koorden... zolang de onafhankelijkheid maar niet in het geding komt 8-)
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Herkenbaarheid van forumleden

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Okt 2010, 21:21

Piet schreef:....
Die informatie is in elk geval welkom :goedgedaan

Misschien de IWS wel maar de band met de IWS en dit forum is zo'n beetje de hyperlink die links bovenaan de pagina, onder het blauwe vlak, staat en de link vanaf de IWS-site hierheen.

Het IWF heeft inderdaad een "glas draag-koord" ( ? ) met hun naam er op. Vorig jaar met "10 jaar International Whisky Festival". Ze weten in elk geval waar ze vandaan komen en wat ze kosten. Ga ik achteraan.

Als dit iets is moet ik inderdaad eens op zoek naar een sponsor voor die koorden... zolang de onafhankelijkheid maar niet in het geding komt 8-)

Goed idee, Piet en erg véél succes :dancing
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Piet
Moderator
Moderator

Re: Herkenbaarheid van forumleden

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Okt 2010, 22:50

Ter info.

Omdat de naamplaat (badge) nog maar bijzaak is heb ik even de titel wat algemener gemaakt.
0 x

Terug naar “Suggesties ter verbetering van de website en het forum”