KSB66 schreef:Oogadal schreef:...
Ja en, wat is je punt.
Voor iemand die niet negatief wil doen ben je wel vaak negatief.
Niemand vraagt of jij een bijdrage wil leveren. Dus als het je niet aanstaat reageer dan gewoon niet, dan zoeken wij wel verder.
Dit een forum waar iedereen een bijdrage mag leveren. Dat gezegd hebbende, bovenstaand soort bijdragen zie ik liever niet. Dit is kritiek op de man, niet op de inhoud.
Oogadal schreef:Niet om negatief te doen hoor, maar veel leden hier duiken op een vraag van een newbie over de zoveelste simpele fles bij opa en oma van zolder als een stel Sherlock Holmes's het internet op om maar van alles op te zoeken. En waarvoor?
Waarvoor? Voor de lol van het speuren en voor het verzamelen van informatie. Zoals je ziet waren de deelnemers in dit draadje lekker bezig met puzzelen om de details van dit Ierse kruikje op te snorren. Tot een paar posts geleden was dit draadje een aardige bron van info over dit soort kruikjes.
KSB66 schreef:Al zoekende leer je ook steeds weer bij (of weet jij alles al?)
Inderdaad.
Oogadal schreef:De poster heeft dot topic geopend om wat gratis advies te krijgen op 26 september en, he, da's raar, dat is ook gelijk de laatste keer dat er activiteit van hem was.
Waarschijnlijk valt de te verwachten opbrengst toch tegen en ipv een bedankje voor alle speurders zien we deze meneer waarschijnlijk nooit meer op dit forum. Maar wees gerust, volgende week komt er weer eentje met een fles Ballanzeik uit de 70'er jaren met de vraag 'wat is ie waard'.

Ik vind niet dat een poster ons hoeft te 'belonen' voor het zoekwerk. Ook vragen over oude flessen Ballenzeik worden netjes beantwoord.
Bovenstaande was behoorlijk off-topic. Nu graag on-topic verder.Edit: ik heb hieronder al 1 off-topic bericht weggehaald. Heb genade met een arme moderator.