maltwizzard

Als je wilt kun je hier in het kort aangeven wie je bent en vanwaar of wanneer je interesse voor Whisky is ontstaan dan wel wat je interesse of motivatie is. Deze achtergrondinformatie wordt door velen zeer gewaardeerd.
Maltwizzard
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

maltwizzard

Ongelezen berichtdoor Maltwizzard » 06 Sep 2010, 22:05

Hallo allemaal,

Zoals sommigen al ontdekten...ik ben Hans Bol.
Oudere broer van Marcel..samen met Jan Kok eigenaar is van Whisky Import Nederland.
Ik ben al jaren een whiskyliefhebber.
Ik heb een aantal maanden voor WIN promotiewerkzaamheden verricht naast mijn toenmalige baan.
Na Marcel zijn uitval vorig jaar september heb ik geprobeerd WIN een helpende hand toe te steken.
Dat werden hectische en zeer intensieve tijden en ik ben eigenlijk aan WIN blijven hangen.
Ook heb ik een eigen loopbaancoachingsbedrijf Allure-coaching en begeleidt daar mensen in individuele trajecten bij tegenslagen in het ( werkende) leven.
Ik ben wij WIN verantwoordelijk voor de sales, de promotie( activiteiten) en adviseer over in te kopen bottelingen.
Ik heb veel plezier in het whiskywereldje en de vele contacten ( vooral bij en met slijters) zorgen er voor dat ik altijd en overal wel smaak en kwaliteit tegenkom.
Ik hou van multidimensionale whiskys...d.w.z. meerzijdige whiskys....waar turf of hout absoluut niet overheersen.
Dus voor mij geen harde Laphroaigs, Ardbegs, Bowmores, etc...maar single cask uitvoeringen waar meer dan 1 dominante smaak overheerst.
Vooral mooie Rosebanks, Glengoynes, Glen Farclasses, Mortlachs, Springbanks, HP's hebben mijn voorkeur en ik mag zeggen dat ik me gelukkig waan dat ik veel van dat soort whiskys kan en mag proeven.
Ook kan ik warm worden voor hele aparte uitvoeringen zoals recentelijk een Aberfeldy van Exclusive Range.
Amaretto-achtig..amandeltjes...heel apart...was ook zo uitverkocht. Niet stevig, niet hard maar erg apart.
Daar hou ik van...aparte whiskys tegen een goede, lage prijs..singel casks uiteraard.
Van de standaard wereldwijde whiskys heeft de Talisker 10 mijn voorkeur naast de Glen Farclass en Glenrothes ranges.
Tot ziens!
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: maltwizzard

Ongelezen berichtdoor Piet » 06 Sep 2010, 22:25

Welkom Hans,
Goed te zien dat je de agenda aardig bijvult.

maltwizzard schreef:Ik hou van multidimensionale whiskys...d.w.z. meerzijdige whiskys....waar turf of hout absoluut niet overheersen.

Mooi, de Islay lijkt soms in de meerderheid met zijn 9 distilleerderijen dus wat tegenspel kunnen we wel gebruiken.
Ikzelf ben ook voor wat minder uitgesproken, vandaar ;)
maltwizzard schreef:Daar hou ik van...aparte whiskys tegen een goede, lage prijs..singel casks uiteraard.

Ik denk dat je dit deelt met veel forumleden :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 06 Sep 2010, 23:07

Hans,

hartelijk welkom op het forum... wanneer kom je weer een keer op de koffie?

Greets,

die uit Leiduh... :duimop
0 x

Maltwizzard
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Maltwizzard » 06 Sep 2010, 23:10

Jack,

Heel snel...vrijdagmiddag?
Grts

Hans
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Sep 2010, 08:37

He Hans!

leuk je hier op het forum tegen te komen.
Maltwizzard schreef:Ik ben wij WIN verantwoordelijk voor de sales, de promotie( activiteiten) en adviseer over in te kopen bottelingen.

Mooi! Dan hebben we het laatste nieuws het snelste bij de liefhebbers! Ga zo door met aankondigen van activiteiten. Vind persoonlijk, dat er voor mij op mooie reisafstand weinig te doen is, hier in de hoek Nijmegen - Eindhoven - Venlo. (jaja, Maltstock zou ik op de fiets heen kunnen :HitHead ). Meestal, welke hoek van het land ik ook opzoek voor een tasting, zit ik toch ca. 3u in de trein... :Tongue Je moet er iets voor over hebben, he...

Anyways... Welkom hier!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 07 Sep 2010, 13:02

Welkom Hans,

We hebben elkaar al eens de hand mogen schudden bij Melgers in Haarlem waar
ik toen een hele mooie Highland Park (jullie eigen botteling) heb aangeschaft.

Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwtjes en ontwikkelingen en hoop je in de toekomst
weer eens in Haarlem te mogen zien.

Groet,
Victor
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 07 Sep 2010, 19:23

Hoi Hans en welkom op dit geweldige forum! Heb je al 'n aantal keren ontmoet, hier en daar ;) en wens je veel plezier hier, maar hoop toch vooral, dat je ons, hier op dit forum, overstelpt met whisky nieuws én ....nog meer whisky nieuws :)

En vooral tips, want ik neem aan, dat jullie véél whiskies vooraf te proeven krijgen :)

Míjn persoonlijke voorkeur gaat nog steeds naar de Islays, maar, vanwege 'n probleempje met m'n tong, ben ik óók veel "onderzoek" aan 't doen naar dezelfde whiskies, als die, welke jouw voorkeur hebben! Met andere woorden, ga vooral zo door :goedgedaan

:Slainte
René aka I_SPEY
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 08 Sep 2010, 14:11

Welkom Hans. Ik ben je een paar keer tegengekomen en zelfs gesproken. Ik hoop je wat vaker te zien.

Gr,

Jock
0 x

Maltwizzard
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Maltwizzard » 08 Sep 2010, 20:39

Dank jullie allen voor de leuke ontvangstreacties.
Ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van zaken aangaande de whisky's ( activiteiten) van WIN.
Natuurlijk krijgen we van onze leveranciers uit Schotland veel samples en zo rond 2/3e overleeft onze keuring niet...komt niet naar Nederland. We proeven ook vanuit de ( prijs) beleving van de slijters en juist goede whiskys met een winkelprijs onder of rond de 60 euro zijn voor ons uitdagingen om te blijven vinden.
Gelukkig bieden onze leveranciers geregeld goed spul in die prijsklasse. Daar zijn we blij mee.
En zulke mooie whiskys zijn natuurlijk ook te vinden in de portfolio van de andere importeurs.Ik proef daar gelukkig ook het nodige van en daarnaast durf ik geregeld blind te varen op de kwaliteit waar Han en Maurice voor staan en ook Auke en Hans.
Kortom..er is zo veel moois en lekkers en vooral ook te proeven.
Ik kan in ieder geval nu het nieuwtje melden dat wij er ook weer in geslaagd zijn David Stirk eind november een aantal dagen naar Nederland te halen. Hij is in ieder geval bij Drinks & Gifts in Krommenie.
Meer info zal ik z.s.m. laten weten.

Grts
Hans

P.s. Jock..dat hoop ik ook, al ben ik lang niet altijd op festivals...tis soms te druk met andere zaken.
Victor..wellicht tot gauw weer
Jaydie.... 3 november bij Wijnhuis Venray, 12 oktober bij Wijnhuis Eindhoven en eind november nog een masterclass aldaar...met meerdere labels. En er zit nog meer in de pijp in jouw regio.
Laatst gewijzigd door Maltwizzard op 08 Sep 2010, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Sep 2010, 20:51

Maltwizzard schreef:Natuurlijk krijgen we van onze leveranciers uit Schotland veel samples en zo rond 2/3e overleeft onze keuring niet...

:o
Maltwizzard schreef:We proeven ook vanuit de ( prijs) beleving van de slijters en juist goede whiskys met een winkelprijs onder of rond de 60 euro zijn voor ons uitdagingen om te blijven vinden.

Ah... dat verklaart wel het eea natuurlijk :-) Pfieeuuwww ;-)
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 09 Sep 2010, 21:19

Maltwizzard schreef:We proeven ook vanuit de ( prijs) beleving van de slijters en juist goede whiskys met een winkelprijs onder of rond de 60 euro zijn voor ons uitdagingen om te blijven vinden.Gelukkig bieden onze leveranciers geregeld goed spul in die prijsklasse. Daar zijn we blij mee.

Hans, waarom niet juist goede whiskys met een winkelprijs onder of rond de 40/50 euro zijn voor ons uitdagingen om te blijven vinden

Is die grens van 60 euro niet té hoog? Gewoon maar 'n vraag, hoor :)

René
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 19 Sep 2010, 12:52

Allereerst natuurlijk ook welkom op het forum. Leuk te zien dat jullie veel activiteiten doen, maarre wat me wel opvalt is dat er zelden proeverijen bij mij in de buurt zijn :( . Doen jullie wel eens iets in de regio midden/noord zeeland ?
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 19 Sep 2010, 13:10

GJR schreef:Allereerst natuurlijk ook welkom op het forum. Leuk te zien dat jullie veel activiteiten doen, maarre wat me wel opvalt is dat er zelden proeverijen bij mij in de buurt zijn :( . Doen jullie wel eens iets in de regio midden/noord zeeland ?

Of Rotterdam? En drinken ze in 't oosten meer dan in 't westen? ;)
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Nov 2010, 10:40

HansBol.jpg
HansBol.jpg (31.49 KiB) 2298 keer bekeken

Hans Bol in actie tijdens Whisky Live Leiden 2010
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 19 Nov 2010, 19:27

Hans,

Ik had niet eerder de kans, maar m'n complimenten voor de N&T met Doug McIvor in Haarlem!
Ik heb genoten van de avond! (Uiteraard ook een mail gestuurd naar de heren van Melgers zelf :Pipersmile )

Groet,
Victor
0 x

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”