Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Mei 2015, 18:34

Dus een 8 jarige 15 jarige en 21 jarige expressie eruit halen om met een nieuwe 8 jarige te komen?
Lijkt me geen goede zaak.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 28 Mei 2015, 19:45

pieske86 schreef:Ook gelezen dat de 15 revival en 21 parlaiment er uit zullen gaan omwille van deze release.
Heb alvast enkele flessen revival ingeslagen vooraleer deze in prijs gaat stijgen als de octarine

Klinkt als een goeie tip! ik kan het nergens vinden.. heb je een link of een bron of iets dergelijks? Ik ben al een tijdje op zoek naar een site of blad waarin nieuwe whisky aankondigingen staan en welke whisky's eruit gaan
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

dollemalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dollemalt » 28 Mei 2015, 19:56

O.a. hier: http://www.eyeforspirits.com/2015/05/28 ... n-revival/
wordt gemeld dat de 15-jarige eruit gaat, bron van dit bericht zou de duitse importeur zijn.
1 x

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 28 Mei 2015, 20:09

dollemalt schreef:O.a. hier: http://www.eyeforspirits.com/2015/05/28 ... n-revival/
wordt gemeld dat de 15-jarige eruit gaat, bron van dit bericht zou de duitse importeur zijn.

hmmkay, seems valid.. Alleen niet heel logisch om het portfolio uit te breiden met de 8 y.o., om vervolgens de 15 en de 21 er uit te halen..
Persoonlijk zou ik nog even wachten met het aanschaffen in grotere getallen
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

pieske86
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pieske86 » 28 Mei 2015, 20:15

Voor 40 euro kan je toch een extra flesje meenemen van de revival
0 x

Sir Dramalot
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sir Dramalot » 28 Mei 2015, 21:46

Geruchten dat de Parliament wat lastiger te bemachtigen zou worden en dat er richting einde jaar een nieuwe batch zou komen, gingen al wat langer rond. Nu zou deze én de Revival er helemaal uitgaan?
Vraag is natuurlijk hoeveel van dat spul zij überhaupt nog hebben liggen. Een 8 jarige in de markt zetten kan dan een heel tactische beslissing blijken (niet voor ons als consument natuurlijk).
Heb voor de zekerheid toch maar wat extra Revivals en Parliaments besteld bij drankdozijn vandaag. Je weet maar nooit en voor het geld die de Revival nu nog kost - zeg 41 euro - vind ik dit qua prijs -kwaliteit nog steeds een ongeëvenaarde whisky. De Parliament is wat duurder, maar ook daarvan zie je, internationaal, de prijzen al omhoog kruipen.
Wat is wijsheid?
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mei 2015, 08:03

Wijshied is om wat meer 15 yo Revival te kopen en voor het geld wat de Parliament moet kosten inmiddels de fraaie single cask batches 15 jaar of ouder te nemen. Geloof me, die zijn nog een klap beter!
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 29 Mei 2015, 08:33

Oogadal schreef:Wijshied is om wat meer 15 yo Revival te kopen en voor het geld wat de Parliament moet kosten inmiddels de fraaie single cask batches 15 jaar of ouder te nemen. Geloof me, die zijn nog een klap beter!

EENS!! Die parliament is lekker maar voor het geld wat ze tegenwoordig vragen heb ik ook liever een single cask.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mei 2015, 10:22

Vooral in Duitsland kun je deze nog goed krijgen, veel joint bottelingen. (The Whisky Cask bijvoorbeeld) Dat gaat wel veranderen want van de vertegenwoordiger van De Monnik weet ik dat Glendronach/BenRiach geen joint bottelingen meer doen. Wordt voor een retailer dan wel erg kostbaar; een butt zit toch 500 liter in, da's maar zo een halve ton wat je moet voorfinancieren.....
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 29 Mei 2015, 14:14

Peter_vintage1992 schreef:
dollemalt schreef:O.a. hier: http://www.eyeforspirits.com/2015/05/28 ... n-revival/

hmmkay, seems valid.. Alleen niet heel logisch om het portfolio uit te breiden met de 8 y.o., om vervolgens de 15 en de 21 er uit te halen..
Persoonlijk zou ik nog even wachten met het aanschaffen in grotere getallen

Zou dit wel een vervelende ontwikkeling vinden. Die Revival wordt over het algemeen zeer goed gewaardeerd....zou toch zonde zijn als die eruit zou gaan. En dan ipv een 8 yr.....vreemd hoor. Raken de oudere flessen dan toch op...?
0 x
Afbeelding

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 29 Mei 2015, 14:38

Mel schreef:Zou dit wel een vervelende ontwikkeling vinden. Die Revival wordt over het algemeen zeer goed gewaardeerd....zou toch zonde zijn als die eruit zou gaan. En dan ipv een 8 yr.....vreemd hoor. Raken de oudere flessen dan toch op...?

Tja is toch niet uniek voor Glendronach? Bij Laphroaig de 18 er uit voor een anual 15, De Glenlivet 12 voor een NAS enz. Er zullen in de toekomst waarschijnlijk nog meer voorbeelden volgen. Is zonde maar laten we hopen dat ze wel met een kwalitatief goede vervanger komen.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 29 Mei 2015, 14:39

Ja dat is wel zo.
Maar een 15 en een 21 eruit halen en vervangen voor een 8 jarige vind ik wat extremer.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 29 Mei 2015, 14:49

Nielsvanp schreef:
Mel schreef:Zou dit wel een vervelende ontwikkeling vinden. Die Revival wordt over het algemeen zeer goed gewaardeerd....zou toch zonde zijn als die eruit zou gaan. En dan ipv een 8 yr.....vreemd hoor. Raken de oudere flessen dan toch op...?

Tja is toch niet uniek voor Glendronach? Bij Laphroaig de 18 er uit voor een anual 15, De Glenlivet 12 voor een NAS enz. Er zullen in de toekomst waarschijnlijk nog meer voorbeelden volgen. Is zonde maar laten we hopen dat ze wel met een kwalitatief goede vervanger komen.

Het is zeker geen unieke ontwikkeling. Maar wat al is gezegd, de 15 en 21 jarigen vervangen voor een 8 jarige... Die 15 Revival is, volgens mij, echt een succesvol product. Wordt door vele mensen als een goede whisky ervaren.....zeker voor de prijs. Ik denk dan echt dat de voorraad op is anders zullen ze bij GlendRonach deze niet snel vervangen. Maar we zullen zien. Ik ben benieuwd wat de prijs zal gaan doen. Straks in het verkooptopic zullen ze, als de voorraad slinkt, wel weer voor het dubbele worden aangeboden....
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 29 Mei 2015, 16:10

Ik denk dat de 15 yo er helemaal niet uitgaat, zou volstrekt onlogisch zijn. Zeker omdat Glendronach in de mottenballen gelegen heeft van 1996 tot 2001; dat betekent dat ze volgend jaar pas echt 15 yo kunnen verkopen die van na de herstart is, nu gebruiken ze oudere whisky's, van voor 1996 omdat de jongste whisky die er in mag zitten minimaal 15 yo moet zijn. Nu is alleen de 12 yo van spirit sinds de herstart en een deel van wat er in de CS batches zit.
De 21 yo zou wel eens een probleem kunnen worden omdat ze daar toch de single cask vaten voor moeten aanbreken. En dat is eigenlijk zinloos, die kun je beter als batch 12 uitbrengen op vatsterkte.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 29 Mei 2015, 20:00

Heeft iemand al enig idee wat de richtprijs gaat worden van de nieuwe Cask Strength batch 4? Ik zie ze op de eerste webshops zo tussen de 70 en 80 euro langskomen, wat behoorlijk meer is dan de vorige batches.

Kwestie van prijsverhoging algemeen of wederom webshops die nog even ge(mis)bruik maken van de schaarsheid tot deze fles goed verkrijgbaar is? Ik zit eigenlijk te hopen dat ook deze straks weer rond de 50 euro te krijgen is.

:nat
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”