Renswoude, Cor en Whisky maken
Re: Renswoude, Cor en Whisky maken
Cool man! Erg leuk om de vruchten van je werk eindelijk in handen te hebben.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Inderdaad heel erg leuk! Ik ben benieuwd naar foto's van het gebottelde eindproduct. En daarna wil ik het zelf ook proberen, maar ik ben bang dat dat nog zo'n 40 jaar moet wachten, tot ik met pensioen kan 
0 x
Je moet er niet mee wachten want achteraf had ik veel eerder aan moeten beginnen maar het is niet anders.Als de labels binnen zijn zal ik foto's maken en het erop zetten.
Moch je wat willen weten laat het mij weten,want Whisky maken is mijn passie geworden
0 x
De flessen Whisky zijn voorzien van de etikette,zal kijken of ik een foto kan plaatsen
3 x
Nog even voor de duidelijkheid het linkse wapen is van het plaatsje Renswoude en de rechtse van Oost-Souburg
1 x
Hoi,mischien domme vraag waarom is het Zeeuwse WhiskEy en niet whisky? Kan je bv in Nederland kiezen?
Gr
Tim
Gr
Tim
0 x
Ben weer flink aan het stoken zelfs vandaag 78 procent alcohol gestookt uit twee maal 30 procent en een maal 40 procent.?Kijken of het klopt want er zit weer de zelfde hoeveelheid in de ketel.
Vanavond weet ik meer .
1 x
Mooi Cor.
Heb je een bestemming voor alle spirit?
ik ben op zoek naar 3 à 4 liter om te lageren in een klein sherryvaatje, zie http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2961&hilit=sherryvaatje&start=150#p86711
Misschien is er iets te regelen?
groet,
Maarten
Heb je een bestemming voor alle spirit?
ik ben op zoek naar 3 à 4 liter om te lageren in een klein sherryvaatje, zie http://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2961&hilit=sherryvaatje&start=150#p86711
Misschien is er iets te regelen?
groet,
Maarten
0 x
En ja hoor weer het zelfde resultaat dus 78 procent alcohol,wat moet daar uit voort vloeien.Vandaag de laatste stook 4 liter 20 procent maakt een liter van 45 procent.
Van de week gaan we weer roken graan zit in het water.
wordt vervolgd
1 x
Vandaag 28-12-2015 Sherry uit het vat gehaald en de white spirit er in gedaan.Nu 18 maanden wachten op het resultaat
2 x
Leuk Cor!
Hoe smaakte de eerste fles??
Even uit nieuwschierigheid, waarom 'maar' 18 maanden?
Is het geen optie om een vat 5 jaar weg te zetten?
Hoe smaakte de eerste fles??
Even uit nieuwschierigheid, waarom 'maar' 18 maanden?
Is het geen optie om een vat 5 jaar weg te zetten?
0 x
Het vorige vat wat op een portvaatje gelagerd is heeft 20 maanden gerijpt,volgens een kenner die vanThe Ultimate die het ook geproefd heeft vond het een goede Whisky ,maar nu komt het ik vond het ook wel goed maar volgens mij toch iets te lang gelagerd.Dus nu wat korter en dat heeft te maken met het hout oppervlak hoe kleiner de vaten hoe sneller de Whisky gerijpt is.
Zelfs de grote jongens zij aan het expimenteren met kleinere vaten want de vraag naar Whisky is enorm.
Nu de vraag om het vat 5 jaar te laten staan,misschien ga ik dat ook doen maar dan in 2 gedeeltes dus na zeg maar 18 maanden dan in een ander vat.
Maar ga daarover nog contact leggen of dat kan in kleine vaten heb ook nog contacten in Scotland ook die ga ik aan schrijven wie weet wat eruit komt
heb nog even de tijd.
Laat wel zo spoedig mogelijk een nieuw vaatje laten maken.
Voor nog meer vragen of opmerkingen laat het mij weten.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Terug naar “Even voorstellen, dat vinden we leuk !”