Zoals beloofd een nieuwe Topic aangemaakt over Raasay: een nieuwe whisky die op het eiland Rasaay wordt geproduceerd. Raasay is een klein eiland voor de kust Skye.
Dit is een vervolg van de Topic van Dram The Man: Nieuwe Island Distillery, die enige tijd geleden de boel "aanhangig maakte (waarvoor dank!!)
Het wordt een lange en hopelijk interessante weg die ik graag met jullie (en peter zag ik inmiddels!) wil delen. We starten met niets, maar zijn inmiddels wel 600 Pond lichter.....
Om er even weer in te komen:" Even dieper ingedoken en zelfs even over de mail contact gehad met R&B distillers. Als volgt:
Je wordt voor 10 jaar lid. Distillery moet nog gebouwd worden en start met produceren in jan 2017. De eerste botteling zal dus plaats vinden in 2020. Vanaf die datum krijg je ieder jaar een fles Raasay, 10 jaar lang. De fles wordt elk vergezeld van 2 samples om te proeven.
Dit is altijd eerste relaese is overigens exclusief voor de members.....
Tot die tijd (2020) krijg je elk jaar een fles "Raasay while we wait", een licht peated voorproefje van datgene wat ze willen maken.
In feite betaal je ( even hollands!) de 600 pond(=850Euro) voor 15 flessen, incl samples en exlusiviteit mbt de allereerste bottelings 10 jaar lang!, zeg maar 56 euro per fles dus. Of dat het waard is? Ik weet het niet, maar brengt wel een bepaalde spanning en verwachting met zich mee"
Meer informatie is te vinden op http://rbdistillers.com
Vandaag 1e pakje binnen met membership kaartje, certificaat en begeleidende brief.
Nog een paar weekjes wachten op de 1e Raasay While We Wait......

(Alles om mijzelf over het randje te duwen!)