TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
dannyp44
Senior
Senior

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 04 Mei 2019, 18:28

Ghoost schreef:
Daan schreef:
Ghoost schreef:Nog 5 weken :). En ik ga dan sowieso voor de glengoyne 25, op hoop van zegen dus!

En? Kreeg je inderdaad een verjaardagscode? :D
Zo niet dan kun je hem misschien alsnog bestellen met bovenstaande tip..

Helaas, Ik heb geen kortingscode gekregen. Ik had nog even ingelogd om te checken, maar alleen de standaard 10% korting ging van mijn koop af. Ik las wel ergens op het forum dat je een code krijgt wanneer je je Gall & Gall pas verlengt. Maar ik weet nog steeds niet waar ik het daadwerkelijke antwoord kan vinden.
met die 20% korting zit je ook al behoorlijk onder de marktwaarde van veel whisky's. mooie ontwikkeling bij G&G!

Klopt online verlengen van je klantenkaart ontvang je via mail een kortingscode voor éénmalige korting van 25% op whiskynaar keuze. Net zelf gebruikt dus het werkt. En dan bij dichtstbijzijnde G&G laten bezorgen dan ook geen bezorgkosten.
3 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Mei 2019, 12:35

dannyp44 schreef:... En dan bij dichtstbijzijnde G&G laten bezorgen dan ook geen bezorgkosten.
Als je hem ook nog via die dichtstbijzijnde G&G besteld (in plaats van zelf op de website) ontvangt die ondernemer ook nog eens zijn provisie.
4 x

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 05 Mei 2019, 13:20

Reichenbach schreef:
dannyp44 schreef:... En dan bij dichtstbijzijnde G&G laten bezorgen dan ook geen bezorgkosten.
Als je hem ook nog via die dichtstbijzijnde G&G besteld (in plaats van zelf op de website) ontvangt die ondernemer ook nog eens zijn provisie.

Klopt. Daarom ook via winkel laten bezorgen. Wil toch graag de winkels behouden.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 22 Mei 2019, 15:20

145 euro is misschien voor velen aan de hoge kant voor dit topic, maar voor een 29 jaar oude Glenfarclas op respectabele sterkte die ik 91 punten waard vind...
https://www.whiskysite.nl/nl/family-sil ... hoice.html

Ik heb er vorig jaar in Duitsland veel meer voor betaald en toen gelijk 3 flessen aangeschaft omdat ik 'm zo goed vond.
5 x
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 22 Mei 2019, 21:17

Kay schreef:145 euro is misschien voor velen aan de hoge kant voor dit topic, maar voor een 29 jaar oude Glenfarclas op respectabele sterkte die ik 91 punten waard vind...

Ik heb er vorig jaar in Duitsland veel meer voor betaald en toen gelijk 3 flessen aangeschaft omdat ik 'm zo goed vond.

Goede voornemens:
Minder whisky kopen in januari, februari, maart, april, mei, juni

Zucht...

Bedankt Kay ;)
6 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 22 Mei 2019, 21:19

Kay schreef:145 euro is misschien voor velen aan de hoge kant voor dit topic, maar voor een 29 jaar oude Glenfarclas op respectabele sterkte die ik 91 punten waard vind...

Glenfarclas? Het is een blended malt dus wat zit er nog meer bij dan?
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 22 Mei 2019, 21:20

Yvesss88 schreef:Glenfarclas? Het is een blended malt dus wat zit er nog meer bij dan?

Gok teaspooned, al is dat technisch gezien een blend natuurlijk.
0 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 22 Mei 2019, 21:38

Daan schreef:
Yvesss88 schreef:Glenfarclas? Het is een blended malt dus wat zit er nog meer bij dan?

Ik denk dat je gelijkt hebt met teaspooned. Maar teaspooned zal dan met single malt zijn en het wel een blended malt maken. Blended zou zijn als er grain, rye of whatever behalve single malt bij zit
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 22 Mei 2019, 22:09

Yvesss88 schreef:
Daan schreef:

Ik denk dat je gelijkt hebt met teaspooned. Maar teaspooned zal dan met single malt zijn en het wel een blended malt maken. Blended zou zijn als er grain, rye of whatever behalve single malt bij zit

Die site geeft maar heel beperkte info (zoals ook een standaard foto voor bepaalde IB's). Is voor zover ik kan zien gewoon een blended malt, dus met een andere single malt geteaspooned.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/114480/blended-malt-scotch-whisky-1988-cc
0 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 23 Mei 2019, 09:00

Pardon the ignorance, maar wat betekent 'geteaspooned' hier?
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 23 Mei 2019, 09:08

SecondHandPants schreef:Pardon the ignorance, maar wat betekent 'geteaspooned' hier?

Letterlijk een theelepeltje andere malt aan het vat toegevoegd waardoor het technisch gezien n blend is. Of blended malt
0 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 23 Mei 2019, 13:25

Wouterk schreef:
SecondHandPants schreef:Pardon the ignorance, maar wat betekent 'geteaspooned' hier?

Letterlijk een theelepeltje andere malt aan het vat toegevoegd waardoor het technisch gezien n blend is. Of blended malt

Pardon the added ignorance, maar wat is de toegevoegde waarde daarvan? Een single malt zit verkoop-technischer toch hoger in de markt dan een blend of blended malt? Of is het echt om onvolkomenheden in een single malt te maskeren, of een al goede malt nóg lekkerder te maken?
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Mei 2019, 13:36

Normaal gesproken wordt dit gedaan zodat het de naam niet meer mag/kan dragen van het hoofdbestanddeel.
Dit gebeurt veel met IB's van bijvoorbeeld Glenmorangie en Glenfarclas.

Door er letterlijk een paar druppels of een theelepeltje van een andere malt aan toe te voegen heb je dit bereikt.
0 x
Afbeelding

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 23 Mei 2019, 13:39

Glenfiddich en The Balvenie zijn er ook 2: Balvenie teaspooned met Glenfiddich heet Burnside en andersom heet het Wardhead.
3 x

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 23 Mei 2019, 14:09

Fat Bastard! schreef:Normaal gesproken wordt dit gedaan omdat het de naam niet meer mag/kan dragen van het hoofdbestanddeel.
Dit gebeurt veel met IB's van bijvoorbeeld Glenmorangie en Glenfarclas. Door er letterlijk een paar druppels of een theelepeltje van een andere malt aan toe te voegen heb je dit bereikt.

Bedoel je daarom ipv zodat? Ik snap de logica nog steeds niet helemaal. Is het bijvoorbeeld in het geval dat een onafhankelijke bottelaar een goeie whisky wil uitbrengen maar geen licentie heeft om de naam van oorspronkelijke distilleerderij te gebruiken? Want waarom zou je anders niet willen zeggen Glenfarclas 29 jaar? Dat verkoopt toch beter, zou je zeggen.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”