TIP! In de aanbieding...

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 24 Mar 2017, 09:57

mer1973 schreef:Herman heeft een nieuwe hype ontketend :gnif


Inderdaad! :gnif
Het kan soms toch snel gaan hier hé.
Als je "professionele" tasting notes wil lezen, hij is al eens geproefd door Serge Valentin:
Royal Lochnagar 'Triple Matured Edition' (48%, OB, Friends of the Classic Malts, 2013)
Royal Lochnagar 'Triple Matured Edition' (48%, OB, Friends of the Classic Malts, 2013) Three stars and a half This baby was 'treated' in the same way as the Talisker for friends that we tried last week. Colour: dark gold. Nose: this one's a smokier version for sure, but I couldn't tell you if this smoke comes from the spirit. Touches of coal smoke, actually, then more candy sugar and gingerbread, as well as some apple crumble and touches of earth, leather and almonds. I humbly think that the triple-cask thing worked better on this Lochnagar than on the Talisker, even on the nose. Lochnagar's probably more docile than Talisker. Mouth: indeed. The gingery/oaky side that I already found in the Tasliker is well here but it doesn't fight the spirit, and the general feeling is rather that of some kind of spiced walnut cake. Candy sugar. Now it tends to become very peppery, you can even feel that on your lips, which is unusual. Chillies? Finish: long and spectacularly spicy. Ginger and pepper on marshmallows. Comments: the oak feels a lot but I think that kind of works. Definitely very modern and fully oak-driven. SGP:462 - 83 points.

Ik wil de pret niet bederven maar boven de 90 punten lijkt me dus wel veel te optimistisch. ;)
1 x

Gebruikersavatar
mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2184
Lid geworden op: 12 Apr 2012, 14:40

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 24 Mar 2017, 10:01

nigel_tufnel schreef:
mer1973 schreef:Herman heeft een nieuwe hype ontketend :gnif


Inderdaad! :gnif
Het kan soms toch snel gaan hier hé.
Als je "professionele" tasting notes wil lezen, hij is al eens geproefd door Serge Valentin:
Royal Lochnagar 'Triple Matured Edition' (48%, OB, Friends of the Classic Malts, 2013)
Royal Lochnagar 'Triple Matured Edition' (48%, OB, Friends of the Classic Malts, 2013) Three stars and a half This baby was 'treated' in the same way as the Talisker for friends that we tried last week. Colour: dark gold. Nose: this one's a smokier version for sure, but I couldn't tell you if this smoke comes from the spirit. Touches of coal smoke, actually, then more candy sugar and gingerbread, as well as some apple crumble and touches of earth, leather and almonds. I humbly think that the triple-cask thing worked better on this Lochnagar than on the Talisker, even on the nose. Lochnagar's probably more docile than Talisker. Mouth: indeed. The gingery/oaky side that I already found in the Tasliker is well here but it doesn't fight the spirit, and the general feeling is rather that of some kind of spiced walnut cake. Candy sugar. Now it tends to become very peppery, you can even feel that on your lips, which is unusual. Chillies? Finish: long and spectacularly spicy. Ginger and pepper on marshmallows. Comments: the oak feels a lot but I think that kind of works. Definitely very modern and fully oak-driven. SGP:462 - 83 points.

Ik wil de pret niet bederven maar boven de 90 punten lijkt me dus wel veel te optimistisch. ;)



Had ook al de stemmers bekeken. :bigsmile , Maar goed voor 40 euro val je geen buil.
En ja Serge geeft ook wel eens notes waarvan ik denk.......

Blijft toch persoonlijk dat whisky drinken ;)
Hier een note die er wel over te spreken was http://www.scotchmaltwhisky.co.uk/royal ... cmalts.htm

Nogmaals voor 40 euro kan je best eens een gokje wagen.
2 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 24 Mar 2017, 10:07

mer1973 schreef:
nigel_tufnel schreef:
mer1973 schreef:Herman heeft een nieuwe hype ontketend :gnif


Inderdaad! :gnif
Het kan soms toch snel gaan hier hé.
Als je "professionele" tasting notes wil lezen, hij is al eens geproefd door Serge Valentin:
Royal Lochnagar 'Triple Matured Edition' (48%, OB, Friends of the Classic Malts, 2013)
Royal Lochnagar 'Triple Matured Edition' (48%, OB, Friends of the Classic Malts, 2013) Three stars and a half This baby was 'treated' in the same way as the Talisker for friends that we tried last week. Colour: dark gold. Nose: this one's a smokier version for sure, but I couldn't tell you if this smoke comes from the spirit. Touches of coal smoke, actually, then more candy sugar and gingerbread, as well as some apple crumble and touches of earth, leather and almonds. I humbly think that the triple-cask thing worked better on this Lochnagar than on the Talisker, even on the nose. Lochnagar's probably more docile than Talisker. Mouth: indeed. The gingery/oaky side that I already found in the Tasliker is well here but it doesn't fight the spirit, and the general feeling is rather that of some kind of spiced walnut cake. Candy sugar. Now it tends to become very peppery, you can even feel that on your lips, which is unusual. Chillies? Finish: long and spectacularly spicy. Ginger and pepper on marshmallows. Comments: the oak feels a lot but I think that kind of works. Definitely very modern and fully oak-driven. SGP:462 - 83 points.

Ik wil de pret niet bederven maar boven de 90 punten lijkt me dus wel veel te optimistisch. ;)



Had ook al de stemmers bekeken. :bigsmile , Maar goed voor 40 euro val je geen buil.
En ja Serge geeft ook wel eens notes waarvan ik denk.......

Blijft toch persoonlijk dat whisky drinken ;)
Hier een note die er wel over te spreken was http://www.scotchmaltwhisky.co.uk/royal ... cmalts.htm

Nogmaals voor 40 euro kan je best eens een gokje wagen.

Daar ben ik het geheel mee eens, immers een dag zonder risico is een dag niet geleefd....
1 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Harrie » 24 Mar 2017, 10:14

Ik heb het vermoeden dat er de komende twee weken flink wat WB-scores bij komen :)
Ben benieuwd of de teller dan nog steeds op 90+ staat. Ik vermoed van niet maar zoals hierboven al gesteld: voor € 40,- is dit waarschijnlijk een koopje.
Laatst gewijzigd door Harrie op 24 Mar 2017, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Mar 2017, 10:54

Hier komt de recente discussie met betrekking tot de relevantie van WB-scores weer naar boven :)

Ik heb die Royal Lochnagar zelf ook al geproefd. Ik was er niet meteen van overtuigd, laat staan dat ik hem 90punten zou geven. De score (en tasting note) van whiskyfun.com zit in ieder geval dichter bij mijn ervaring met de 'Triple Matured'.
2 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

dalwinnie
Senior
Senior
Berichten: 465
Lid geworden op: 08 Dec 2011, 11:31

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 24 Mar 2017, 11:00

En ze zijn al weer op :P
0 x

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 24 Mar 2017, 11:01

Ik had hem voor deze hele discussie al besteld.
Daarvoor inderdaad even op internet gesnuffeld en gezien dat de score op WB wel wat aan de hoge kant is.

Toch besteld dus, ik verwacht een lekkere daily dram, niet meer niet minder. En 40 euro is daarvoor een mooie prijs.

Eerder was hij rond de 80 pond zag ik, dus dan is 40 euro een mooie aanbieding.
En laat dat nu net het onderwerp van dit draadje zijn.....
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1875
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 24 Mar 2017, 11:03

dalwinnie schreef:En ze zijn al weer op :P


Bij Cor nog lang niet!
http://vinabc.nl/hikashop-menu-for-cate ... le-matured
Laatst gewijzigd door Wouter1981 op 24 Mar 2017, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

dalwinnie
Senior
Senior
Berichten: 465
Lid geworden op: 08 Dec 2011, 11:31

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 24 Mar 2017, 11:04

Wouter1981 schreef:Ik had hem voor deze hele discussie al besteld.
Daarvoor inderdaad even op internet gesnuffeld en gezien dat de score op WB wel wat aan de hoge kant is.

Toch besteld dus, ik verwacht een lekkere daily dram, niet meer niet minder. En 40 euro is daarvoor een mooie prijs.

Eerder was hij rond de 80 pond zag ik, dus dan is 40 euro een mooie aanbieding.
En laat dat nu net het onderwerp van dit draadje zijn.....


Mooi gesproken uuuuuuuh getypt :P
2 x

fxman
Senior
Senior
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 Dec 2016, 23:23

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor fxman » 24 Mar 2017, 12:01

Wouter1981 schreef:
dalwinnie schreef:En ze zijn al weer op :P


Bij Cor nog lang niet!
http://vinabc.nl/hikashop-menu-for-cate ... le-matured


Zojuist besteld :-)

En die Cor die rekent boven de 100 euro niet eens verzendkosten. :-P
2 x

dalwinnie
Senior
Senior
Berichten: 465
Lid geworden op: 08 Dec 2011, 11:31

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 24 Mar 2017, 12:06

fxman schreef:
Wouter1981 schreef:
dalwinnie schreef:En ze zijn al weer op :P


Bij Cor nog lang niet!
http://vinabc.nl/hikashop-menu-for-cate ... le-matured


Zojuist besteld :-)

En die Cor die rekent boven de 100 euro niet eens verzendkosten. :-P


zo meteen 3 flessen besteld :bigsmile ?
1 x

fxman
Senior
Senior
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 Dec 2016, 23:23

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor fxman » 24 Mar 2017, 12:45

dalwinnie schreef:zo meteen 3 flessen besteld :bigsmile ?


Anders geraak je niet aan die 100 euro he? :cool:
4 x

Gebruikersavatar
avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 869
Lid geworden op: 18 Jul 2014, 17:50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor avdboom » 24 Mar 2017, 13:48

Ik heb er ook 1 bij Cor gereserveerd. Ga hem delen met een maatje van me, de nieuwsgierigheid heeft gewonnen en voor dat geld (halve fles) kan ik er geen buil aan vallen... En.. kan eenweet een distillery van de bucketlist :duimop
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5372
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor henri » 24 Mar 2017, 16:18

wel weer jammer dat er pas vandaag 2 overdreven scores bij staan van 95 en 96 punten
gegarandeerd door flippers geplaatst om de toch al mooie score verder omhoog te brengen terwijl ze het nooit hebben geproefd

ook ik heb flesjes besteld, heb er wel vertrouwen in dat t een mooie dram, zeker in verhouding tot de prijs
stel dat je op 88 uitkomt, dan heb je toch een waanzinnig prijs/kwaliteit verhouding
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2184
Lid geworden op: 12 Apr 2012, 14:40

Re: TIP! In de aanbieding...

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 24 Mar 2017, 16:53

henri schreef:wel weer jammer dat er pas vandaag 2 overdreven scores bij staan van 95 en 96 punten
gegarandeerd door flippers geplaatst om de toch al mooie score verder omhoog te brengen terwijl ze het nooit hebben geproefd

ook ik heb flesjes besteld, heb er wel vertrouwen in dat t een mooie dram, zeker in verhouding tot de prijs
stel dat je op 88 uitkomt, dan heb je toch een waanzinnig prijs/kwaliteit verhouding


Als ik de stemmers eens bekijk, hoop ik maar dat je aan de 88 punten komt. ;)
0 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten