Whisky - pokernight

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
IjsThé
Actief lid
Actief lid

Whisky - pokernight

Ongelezen berichtdoor IjsThé » 04 Feb 2015, 10:23

Goeiemiddag iedereen, mijn 2de post, meer eerste topic.

Zoals mijn onderwerp zegt wil ik 2 hobby's samenbrengen. Poker en whisky. Ik had het idee om enkele vrienden uit te nodigen en hun 30 a 40 euro buy-in te vragen. Met die 30 a 40 euro zou ik dan 4-6 flessen wiskey kopen. Tijdens het pokeren krijgt iedereen zijn buy-in en start een toernooi. Elk half uur de blinds omhoog, elk half uur een andere wiskey om te proeven.

Wie als laatste overblijft, mag als eerste 3 flessen kiezen, de 2de mag er 2 flessen uitkiezen, de derde krijgt de laatste. (als deze tenminste niet soldaat gemaakt is)

Nu moet ik echter bekennen dat ik er nog niet teveel van ken. Ik heb wel een Macallen 10, heb nog Glenfiddich 12yo soldaat gemaakt, maar veel verder reikt mijn kennis nog niet.

Dus ik zoek 4-6 wisky's in de prijsklasse van 30-50 euro. Aangezien ik ze allemaal 'nieuw' zal aankopen, heb ik jullie hulp nodig. Wat raden jullie aan? Ik wil een gevarieerd aanbod, geturfde wisky, sherry oak, noem maar op.

Alvast bedankt voor de hulp!
0 x

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Whisky - pokernight

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 04 Feb 2015, 10:29

Zorg sowieso maar voor de talisker 10 ;)
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 04 Feb 2015, 11:19

Benromach 10yo
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 04 Feb 2015, 11:22

Islay turf: lagavulin 16, laphroaig quarter cask of Ardbeg ten.
Glendronach 15 (revival)?
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 04 Feb 2015, 11:32

Arran 14yo
Clynelish 14yo
Glendronach 12yo of 15yo
Benromach 10yo
Ardmore Traditional Cask
Talisker 10yo
Laphroaig QC of 10yo

Keuze genoeg dacht ik zo :lol:
0 x
BAM! - ook op Facebook

OmeAnne
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OmeAnne » 04 Feb 2015, 12:09

Hey dit ga ik even volgen, want ik vind het idee wel briljant moet ik zeggen.
De mensen die eruit liggen delen niet mee in de elk half uur nieuwe whisky? Of dat nog wel?
0 x
Afbeelding

IjsThé
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor IjsThé » 04 Feb 2015, 13:23

Het zal nog steeds een spel zijn onder vrienden, dus wie eruit ligt mag nog steeds drinken hoor. Zou trouwens redelijk sadistisch zijn, ik zou het persoonlijk haten moest ik er dan als eerste uit liggen :)

De talisker staat al hoog op het lijstje om in deze te schenken, net als de ardberg.

@ willem vdK: Dat is net het probleem. Er is een te grote keuze voor beginners als ik :)
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 04 Feb 2015, 13:29

Springbank 10yr
Compass Box - The Spice Tree !!
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 04 Feb 2015, 13:43

Zou ook 1 laten inpakken als extra verassing voor de nr1 :duimop
0 x
Afbeelding

Long John
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Long John » 04 Feb 2015, 13:57

Maar de whisky's die hier nu worden genoemd zijn die bedoeld om te drinken op die avond of kunnen die gewonnen worden door de beste spelers ?
0 x

IjsThé
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor IjsThé » 04 Feb 2015, 14:07

Wel de Buy-in is stel 40 euro, met 6 spelers. Dat komt op een totaal van 240€. Met die 240€ koop ik de 6 flessen die ik selecteer voor de tasting. Ik neem aan dat we niet elk een volledige fles zullen uitsloeberen, dus er zullen 'restjes' zijn. Deze restjes zijn dan voor de winnaar.

Voordeel voor diegene die het organiseert: zijn hele wiskyvoorraad is niet geplunderd, voordeel voor iedereen: een leuke namiddag/avond :)

Komen er meer mensen op af, (stel 9 spelers), dan koop ik enkele flessen dubbel zodat de eerste zowieso wat wisky meekreegt.
0 x

Long John
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Long John » 04 Feb 2015, 14:21

IjsThé schreef:Ik neem aan dat we niet elk een volledige fles zullen uitsloeberen, dus er zullen 'restjes' zijn.

Jij kent jouw vrienden natuurlijk het beste. Maar met 6 lekkere whisky's en mannen onder elkaar ben ik benieuwd of dat gaat lukken. :gnif
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 04 Feb 2015, 14:58

Long John schreef:
IjsThé schreef:Ik neem aan dat we niet elk een volledige fles zullen uitsloeberen, dus er zullen 'restjes' zijn.

Jij kent jouw vrienden natuurlijk het beste. Maar met 6 lekkere whisky's en mannen onder elkaar ben ik benieuwd of dat gaat lukken. :gnif

Nou, dan zou ik mooi een paar flessen JW Red of andere troep neer zetten want tegen de tijd dat iedereen meer dan een halve fles op heeft proeft men toch niks meer. Lijkt me zonde van de goede whisky? :Scratch
0 x
BAM! - ook op Facebook

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 04 Feb 2015, 15:25

Tof idee! Het zou ook twee van mijn liefhebberijen combineren, dus dank voor de inspiratie :bigsmile .

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om van het budget 3 'basisflessen' te kopen om relaxed te drinken bij het pokeren, want ernstig eens met de opmerking van Willem hierboven. Als je bijv. 3 flessen Talisker10 yo haalt bij een online slijter ben je inc. verzending ongeveer 9 tientjes kwijt en drink je toch een fijne whisky tijdens het poker. En 3 flessen betekent een halve fles pp tijdens het poker. Lijkt me in basis voldoende. Ik zou dat niet halen :o ..

Het resterende budget van €150,-- (uitgaande van 6 man die €40 inbrengen) zou ik besteden door 3 flessen te halen van oplopende prijs; voor de nummer 3, 2 en 1 een fles. Bijvoorbeeld een fles Laphroaig Quarter Cask voor de nummer 3, een fles Lagavulin 16 voor de nummer 2 en een fles Springbank 12 yo CS voor de nummer 1. Maar de invulling hiervan is natuurlijk smaakgevoelig.

Have fun! :schotland
0 x
Afbeelding

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 04 Feb 2015, 15:40

Willem vd K schreef:Nou, dan zou ik mooi een paar flessen JW Red of andere troep neer zetten want tegen de tijd dat iedereen meer dan een halve fles op heeft proeft men toch niks meer. Lijkt me zonde van de goede whisky? :Scratch

Gek. Een glenfarclas 65 kan je ook van de fles lurken. Waarom rommel drinken als wat lekkers ook kan ;p
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”