Recente discontinued aankondigingen en geruchten?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Kikkerneve
Senior
Senior

Re: Recente discontinued aankondigingen en geruchten?

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 27 Jun 2018, 08:31

Dre schreef:Volgens dit artikel lijkt de Strathisla 12yo uit de handel te worden genomen.
Op zich een aardige instap whisky, niet direct eentje die ik enorm zou missen. Maar dat zou dan wel gelijk ongeveer de hele 'core range' zijn, zou er hooguit nog eens wat Strathisla via IB's te vinden zijn?!
Komende tijd maar in de gaten houden of dit artikel het bij het rechte eind heeft...

Laat dat ongeveer maar weg, de Strathisla 12 ís de core range toch? Ben benieuwd verder of er wat voor in de plek komt.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 27 Jun 2018, 08:57

Kikkerneve schreef:
Dre schreef:Volgens dit artikel lijkt de Strathisla 12yo uit de handel te worden genomen.
Op zich een aardige instap whisky, niet direct eentje die ik enorm zou missen. Maar dat zou dan wel gelijk ongeveer de hele 'core range' zijn, zou er hooguit nog eens wat Strathisla via IB's te vinden zijn?!
Komende tijd maar in de gaten houden of dit artikel het bij het rechte eind heeft...

Laat dat ongeveer maar weg, de Strathisla 12 ís de core range toch? Ben benieuwd verder of er wat voor in de plek komt.

Waarschijnlijk niks, ik vermoed dat ze ervoor kiezen om nagenoeg alles in (voornamelijk) de Chivas Regal te laten verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat er een NAS voor terugkomt, zó populair is die 12yo nou ook weer niet dat er te weinig vaten voor beschikbaar zouden zijn.
We gaan het wel zien.
0 x

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 27 Jun 2018, 10:26

Dre schreef:
Kikkerneve schreef:

Waarschijnlijk niks, ik vermoed dat ze ervoor kiezen om nagenoeg alles in (voornamelijk) de Chivas Regal te laten verdwijnen. Ik kan me niet voorstellen dat er een NAS voor terugkomt, zó populair is die 12yo nou ook weer niet dat er te weinig vaten voor beschikbaar zouden zijn.
We gaan het wel zien.

Mja, ik vind het toch wel opvallend dat. Als we met zijn allen meer single malts drinken zou je eerder een uitgebreidere core range verwachten dan dat ze die eruit halen. Maar ik zal deze niet missen, dat dan weer niet. En Chivas zal ook wel meer liters nodig hebben dan zeker.
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 27 Jun 2018, 10:59

Lijkt me ook een beetje raar. Ze claimen dat Strathisla het hart vormt van de Chivas Regal.
En laat die blends nu juist steeds minder populair worden.

Niet dat ik nu lig te janken in bed, maar tis wel allemansvriend die je overal op tafel kan zetten.
0 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!
De hele maand mei: koop voor €50,- of meer en krijg verzending gratis!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Nov 2018, 17:42

Eigenlijk even NIET op basis van aankondigingen of geruchten, maar toevallig via Facebook is me duidelijk geworden dat de Ben Nevis 10 momenteel zo'n beetje overal op is? :Scratch
Weet iemand de oorzaak hiervan, tijdelijke schaarste of is hier meer aan de hand?
0 x

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 18 Nov 2018, 18:32

Dre schreef:Eigenlijk even NIET op basis van aankondigingen of geruchten, maar toevallig via Facebook is me duidelijk geworden dat de Ben Nevis 10 momenteel zo'n beetje overal op is? :Scratch
Weet iemand de oorzaak hiervan, tijdelijke schaarste of is hier meer aan de hand?

Ik hoorde afgelopen vrijdag op het whiskyfestival ook dat hij moeilijk te krijgen is (geen reden) , het is natuurlijk wel een heel beste BFYB.. :lekker
1 x

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 18 Nov 2018, 19:10

Dre schreef:Eigenlijk even NIET op basis van aankondigingen of geruchten, maar toevallig via Facebook is me duidelijk geworden dat de Ben Nevis 10 momenteel zo'n beetje overal op is? :Scratch

Heb ik ook al eerder gehoord, toevallig net weer een flesje onderweg :bigsmile
1 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 19 Nov 2018, 00:04

Voor wie wil ;) http://www.druiventuin.nl/slijterij/ben-nevis-10-years

Persoonlijk vind ik het dik overpriced maar dat is eenmaal zo hedendaags
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 19 Nov 2018, 08:31

DavidH. schreef:Voor wie wil ;) http://www.druiventuin.nl/slijterij/ben-nevis-10-years

Zó dan :Scratch
Dat is dan weer een hele spijtige ontwikkeling, dat zo'n slijter er direct op deze manier mee omgaat. Fles is ongetwijfeld nog tegen oorspronkelijke inkoopprijs ingekocht, dus die schaarsheids-toeslag is directe winst voor hém.
Het zal er allemaal wel bijhoren en natuurlijk mogen slijterijen dit doen maar hiermee laat ie zich wel 'zien', voor mij een dikke min in ieder geval.
Extra reden om te hopen dat er gauw weer nieuwe batches geleverd kunnen worden.
1 x

Xqlusive
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 19 Nov 2018, 14:47

Dre schreef:
Het zal er allemaal wel bijhoren en natuurlijk mogen slijterijen dit doen maar hiermee laat ie zich wel 'zien', voor mij een dikke min in ieder geval.

Helaas komen deze slijterijen er ook nog mee weg, omdat men vaak toch de prijs blijft betalen die gevraagd wordt. :domdom

Zo heb ik laatst verteld aan een slijterij dat een prijsverhoging van 8 euro van 24 uur later het niet waard vond en zelfs schandalig zo om te gaan met klanten.
0 x
Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 19 Nov 2018, 15:16

DavidH. schreef:Voor wie wil ;) http://www.druiventuin.nl/slijterij/ben-nevis-10-years

Bizar. Ik betaalde vorige week nog €47.50 bij hun online.
Ik moest inderdaad wel een paar dagen wachten omdat de nieuwe batch onderweg zou zijn...
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 19 Nov 2018, 18:07

Rien68 schreef:

Bizar. Ik betaalde vorige week nog €47.50 bij hun online.
Ik moest inderdaad wel een paar dagen wachten omdat de nieuwe batch onderweg zou zijn...

Als het via een ander kanaal geweest zou zijn zou ik het nog kunnen begrijpen... maar bij dezelfde slijter zo’n enorm prijsverschil in zo’n korte tijd is inderdaad bizar en zeker niet netjes :Protest
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 19 Nov 2018, 18:22

Ah, m'n purmerendse slijter.
0 x

AquaVitae
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 19 Nov 2018, 21:33

defeatless schreef:Lijkt me ook een beetje raar. Ze claimen dat Strathisla het hart vormt van de Chivas Regal.

Niet dat ik nu lig te janken in bed, maar tis wel allemansvriend die je overal op tafel kan zetten.

Volgens de vertegenwoordiger van Pernod Ricard groeit de consumptie van Chivas zo hard dat ze de Strathisla liever daarvoor gebruiken.
De Strathisla 12 wordt per 1 januari een tientje duurder en zal misschien zelfs helemaal van de markt verdwijnen.
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 19 Nov 2018, 21:35

AquaVitae schreef:
defeatless schreef:Lijkt me ook een beetje raar. Ze claimen dat Strathisla het hart vormt van de Chivas Regal.

Volgens de vertegenwoordiger van Pernod Ricard groeit de consumptie van Chivas zo hard dat ze de Strathisla liever daarvoor gebruiken.
De Strathisla 12 wordt per 1 januari een tientje duurder en zal misschien zelfs helemaal van de markt verdwijnen.

Nou, waar dan? Maar goed t kan zijn dat t ineens heel veel gedronken wordt op andere markten natuurlijk.
0 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!
De hele maand mei: koop voor €50,- of meer en krijg verzending gratis!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”