Recente discontinued aankondigingen en geruchten?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Recente discontinued aankondigingen en geruchten?

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 05 Jul 2017, 10:43

sch@ker schreef:Bij Drankgigant is ie er nog https://www.drankgigant.nl/the-clan-den ... -butt.html

psssssssst niet zeggen ;-)
1 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Flessen ruilen voor samples? Nieuwe sample lijst

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 17 Sep 2017, 16:44

Lijkt erop dat de Old Pulteney's nu toch veel moeilijker te vinden zijn. 21 zie ik bijna nergens meer (of voor de hoofdprijs), 17 wordt ook al rap minder.

En wat betreft het "flippen":

Juist via dit forum (en whiskybase) had ik gehoord van OP 21.
Dit nadat ik de 12 jarige eerder vond tegenvallen. Dus naar aanleiding van de goede verhalen de 21 een kans gegeven.
Die is daarna dus nooit meer uit mijn kast verdwenen, zo lekker!
Helaas gaat daar nu een eind aan komen, want vervangen is straks niet grappig meer.
0 x
Afbeelding

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 17 Sep 2017, 16:53

Ik weet dat ze op veilingen in de UK naar de 150 pond lopen voor een flesje, dan bedoel ik zonder de kosten bijgeteld :bigsmile
0 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 17 Sep 2017, 19:18

Over de OP 17 jaar werd gezegd dat hij nog tot medio 2018 leverbaar zou moeten zijn en er dus nog voorraad van was. Als je ziet wat er sinds die aankondiging is gebeurd lijkt dat niet echt te kloppen. Overal kleinere voorraden en hogere prijzen :?
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 20 Sep 2017, 14:09

Of men is de OP17 ook gewoon massaal gaan hamsteren. Dat lijkt me nog best een logische gedachte, zeker als je bedenkt dat er in dit geval een soort einddatum bij werd gegeven. Dus nog wel "verkrijgbaar" maar flessen worden direct opgekocht in aanloop naar de discontinue, om ze vanaf dat moment met nog meer winst te kunnen verkopen :(
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 20 Sep 2017, 16:03

Ik denk dat de vraag inderdaad spontaan is toegenomen en daardoor de nog beschikbare voorraad sneller is geslonken en daarmee de prijs ook meteen is gestegen.

Ik heb hem afgelopen maandag en vanmiddag nog maar eens ingeschonken om na lange tijd weer eens goed te proeven. Het blijft een erg lekkere whisky met heerlijke ex-bourbon invloed.
Dus meteen het laatste flesje bij de lokale slijter weggehaald voor een nog enigszins goede prijs (goedkoper dan WB, maar duurder dan mijn eerste fles)
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Ome Glen
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Ome Glen » 21 Sep 2017, 19:49

Vorig jaar een fles OP 21 gekocht voor 80 € . Prima whisky voor die centen.

Recent geschrokken van wat er momenteel voor gevraagd wordt , maar vooral van wat er kennelijk dus ook voor gegeven wordt. Op Ebay en Amazon bedragen voorbij zien komen van rond de 300 € . Ha, ha. Zijn we nou helemaal van de ratten besnuffeld ?
3 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 21 Sep 2017, 20:18

Ome Glen schreef:Vorig jaar een fles OP 21 gekocht voor 80 € . Prima whisky voor die centen.

Recent geschrokken van wat er momenteel voor gevraagd wordt , maar vooral van wat er kennelijk dus ook voor gegeven wordt. Op Ebay en Amazon bedragen voorbij zien komen van rond de 300 € . Ha, ha. Zijn we nou helemaal van de ratten besnuffeld ?

Ik treed je volledig bij in jouw mening hierover. Ook ik sta er nog steeds versteld van hoeveel "blinde volgers" er zijn wanneer een hype weer eens uit zijn voegen barst. Het topic "recente geruchten over discontinued flessen" doet vele mensen ook gretig in hun geldbuidel tasten want oh jeetje, we zouden een bijna uitverkochte fles toch eens kunnen mislopen! Gewoon rustig blijven en niet teveel betalen voor je whisky. Er zal immers altijd goede whisky aan betaalbare prijzen op de markt blijven. Verzamelwoede ten top... Straks komen er waarschijnlijk gewoon een Old Pulteney 18y en 25y als opvolgers op de markt in grote hoeveelheden en aan correcte prijzen. Als dat gebeurt dan gaat iedereen die zich blauw betaald heeft aan de OP21 ratrace zich dat vast erg beklagen.
1 x
Afbeelding

WhiskyBart
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor WhiskyBart » 30 Sep 2017, 20:38

Ik greep gisteren mis in de slijter: Een van mijn favorieten Glen Moray 16 jaar is niet meer. Wordt schijnbaar vervangen door de Glen Moray 15 en die is zo'n 10 a 15 euro per fles duurder (nog niet geproeft overigens). Online is de 16 nog te verkrijgen dus heb even een voorraadje besteld.
0 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Sep 2017, 20:46

WhiskyBart schreef:Ik greep gisteren mis in de slijter: Een van mijn favorieten Glen Moray 16 jaar is niet meer.
Bij de Gall in de aanbieding; als ze hem nog in de winkel hebben.
1 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 02 Okt 2017, 17:10

Hebben we het dan over de GM16 in blikken verpakking of die van karton? Of überhaupt GM16 moeilijk te vinden?
Is trouwens een prima whisky ondanks de E150 :lekker
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

WhiskyBart
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor WhiskyBart » 02 Okt 2017, 20:37

Ik had het in ieder geval over de GM16 in een mooi blik van 36 euro.
Wordt dus vervangen door GM15 in kartonnen verpakking welke voor zo'n 48 euro in de markt wordt gezet.
0 x

Ruud W
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 21 Jan 2018, 19:44

Walend schreef:
Long John schreef:Aan mijn fles Singleton of Dufftown 12 hangt een info boekje, daarin is vermeld dat per 1 feb. de Singleton 12 zal worden vervangen door de Singleton Spey Cascade.

ja, ik dacht dat ze heel hun gamma gingen aanpassen ..... inderdaad ja N.A.S. :Cry

:hoera
Ik kwam deze toevallig weer tegen bij een slijter bij ons in Dordrecht, en zag hem dit weekend weer bij drankdozijn te koop.
Ben der wel blij mee, altijd al een lekkere geen gedoe dram gevonden.
0 x
Afbeelding

Nuyts
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 28 Jan 2018, 21:26

Heb via via horen zeggen dat de Lagavulin 16y er stilletjes zou uitgaan... :o
Misschien dat er andere hier op het forum dit ook al in de wandelgangen hebben gehoord?
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 28 Jan 2018, 22:11

Nuyts schreef:Heb via via horen zeggen dat de Lagavulin 16y er stilletjes zou uitgaan... :o
Misschien dat er andere hier op het forum dit ook al in de wandelgangen hebben gehoord?

Die geruchten zijn al een aantal keren langsgekomen, paar jaar terug al. Maar tot dusverre nog steeds gewoon core range.
Van het voorjaar ga ik toevallig o.a. Lagavulin bezoeken, zal ter zijner tijd eens informeren (voor zover ze gewone bezoekers van dergelijke informatie voorzien), als er in de tussentijd niet al meer bekend is over bevestiging of ontkrachting van dit gerucht.
Laatst gewijzigd door Dre op 29 Jan 2018, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”