Je eerste Whisky
Je eerste Whisky
Hallo allemaal,
Ik ben wel benieuwd met welke Whisky men zoal begint lief te hebben.
Ik ben zelf ooit begonnen met een Johnie Walker Red Label.
Mijn eerste Single Malt was in 2010 een Laphroaig Quarter Cask (Ja echt, heb gelijk een literfles gekocht). Dat was geweldig. Toen ik pas een peated Whisky ging kopen heb ik hier weer naar gerefereerd.
Grt,
Ruud
Ik ben wel benieuwd met welke Whisky men zoal begint lief te hebben.
Ik ben zelf ooit begonnen met een Johnie Walker Red Label.
Mijn eerste Single Malt was in 2010 een Laphroaig Quarter Cask (Ja echt, heb gelijk een literfles gekocht). Dat was geweldig. Toen ik pas een peated Whisky ging kopen heb ik hier weer naar gerefereerd.
Grt,
Ruud
0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Re: Je eerste Whisky
Highland Park 12, zo een 25 jaar geleden. Terwijl ik de Lord of the Rings trilogie aan het lezen was voor het eerst, een ervaring om nooit te vergeten. 

0 x
5 jaar geleden begon het whisky virus bij mij met een Cragganmore 12 Year Old
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Mijn eerste was eigenlijk een whiskey: Four Roses bourbon. Mijn eerste Schotse single malt was een Auchentoshan.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
Alwin
- Senior

Hetgeen mijn virus heeft aangewakkerd was een cardhu12 en dalmore 15.
Gr Alwin
Gr Alwin
0 x
Niet de eerste whisky die ik proefde, maar wel de whisky waarmee de liefhebberij echt begon: Old Pulteney 12 y.o.
0 x
Dat was in 2013,in de zomer.
Toen mijn vrienden mijn eerste whisky lieten proeven.
De dalwhinnie,ik dacht de 10 of 12 y.
Vanaf toen verkocht aan whisky
Toen mijn vrienden mijn eerste whisky lieten proeven.
De dalwhinnie,ik dacht de 10 of 12 y.
Vanaf toen verkocht aan whisky
0 x
Mijn eerste whisky was denk ik 15 jaar geleden in de kroeg.
Red label ipv vieux in de cola omdat deze op was.
Nu een op maat gemaakte whisky kast...
Red label ipv vieux in de cola omdat deze op was.
Nu een op maat gemaakte whisky kast...

0 x
Wat mijn eerste whisky was, weet ik al niet meer maar mijn ogen zijn pas een dikke maand geleden open gegaan na het drinken van een Glenfiddich 15yo.
0 x
Wat blends in de cola bij het uitgaan.
Eerste single malt die ik proefde weet ik niet meer, maar de eerste die ik echt heel lekker vond wel: de Ardbeg Supernova.
Eerste single malt die ik proefde weet ik niet meer, maar de eerste die ik echt heel lekker vond wel: de Ardbeg Supernova.
0 x
Ik had altijd alleen ervaring met shotjes Jack Daniels tijdens het stappen en dat vond ik eigenlijk nooit lekker.
Maar whisky trok me op de één of andere manier wel altijd heel erg. En nadat ik in 2009 een paar keer achter elkaar films of een serie (of een combi van beide) had gekeken waar veel whisky in voorkwam kreeg ik er steeds meer zin in. Dat effect hebben films en series wel vaker op me.
Toen ik een tijdje later in de Colruyt liep en daar oog in oog kwam te staan met een fles Glenfiddich 12 kon ik hem niet laten staan. Sindsdien is er een wereld voor me opengegaan.
Ik vind het eigenlijk achteraf gezien helemaal geen goede whisky maar ik heb er toch altijd een zwakke plek voor omdat het m'n eerste was en alles er voor mij mee begonnen is.
Maar whisky trok me op de één of andere manier wel altijd heel erg. En nadat ik in 2009 een paar keer achter elkaar films of een serie (of een combi van beide) had gekeken waar veel whisky in voorkwam kreeg ik er steeds meer zin in. Dat effect hebben films en series wel vaker op me.
Toen ik een tijdje later in de Colruyt liep en daar oog in oog kwam te staan met een fles Glenfiddich 12 kon ik hem niet laten staan. Sindsdien is er een wereld voor me opengegaan.
Ik vind het eigenlijk achteraf gezien helemaal geen goede whisky maar ik heb er toch altijd een zwakke plek voor omdat het m'n eerste was en alles er voor mij mee begonnen is.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Chivas 12... Sindsdien zijn er vele flessen Chivas gesneuveld (vooral in de mix met cola).
Mijn eerste single malt: Connemara peated whiskey.
Mijn eerste single malt: Connemara peated whiskey.
Laatst gewijzigd door Tom2 op 02 Jan 2015, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”