liefmans schreef:Ik durf eigenlijk geen prijs plaatsenop de duurste whisky die ik al geproefd heb maar zeker +2500€
Ik proef persoonlijk erg veel spul in de 100-250€ range en merk dat je daar erg verwend van word, weinig "goedkopere" whisky's kunnen mij nog bekoren, als dat dan gebeurt dan koop je daar meestal ineens een paar flessen van.
Yapi schreef:ik volg Liefmans hier in zijn verhaal… "verwend" is het sleutelwoord. Niet dat flessen van 40 euro niet meer lekker zijn, maar ja, voor mij zijn de 'duurdere' flessen echt wel lekkerder, veelal meer complex, spannender, enz. Ik merk een shift in mijn aankoopgedrag en in mijn open flessen. En inderdaad, zo'n Bowmore tempest batch 1, of een Glendronach cask strength batch 1, die retail aan 45-60 euro worden gelanceerd, dan koop je er daar VEEL van.
en op het proeven heb ik geen prijsgrens… enkel een liquiditeitsprobleem. Wou echt wel een heel erg oude Laffie proeven op Lindores, maar daarmee was bijna heel m'n budget voor die dag weg… das de enige reden waarom niet. 60 euro voor een dram moet kunnen, 't Is vaak een heel speciaal moment dan ook. Die fles van 60 euro die niet noemenswaardig was, vergeet je snel. Die dram ga je nooit meer vergeten…
Ik zwerf nu een kleine maand rond op dit forum.
Bovengaande berichten zijn een illustratie van berichten die mij tot volgende vraag doen besluiten...
Zijn jullie dan allemaal grootverdieners of lotto-winaars ?
Waarmee ik bedoel, ik sta versteld van wat de meesten hier kunnen (en willen) uitgeven aan Wisky.
kleine redenering:
In de aangehaalde berichten is er sprake over de VEEL aankoop van flessen van pakweg 50 euro.
50 euro maal 10 flessen = 500 euro
Dan tel ik daar nog eens een flesje of 2 "spul van 150 euro" bij
150 euro maal 2 flessen = 300 euro
Stel nu nog dat dit over een periode van 2 à 3 maanden is ...
dan is dit nog een gemiddelde investering anex uitgave van 250 à 400 euro per maand.
Das niet niks!
Klopt mijn veronderstelling, of moet je hiervoor ook veel andere dingen laten ?
Ps: Ik merk dat ik me zelf ook schuldig maak aan een redelijk fors bedrag per maand aan de aankoop van Whisky.
pps: Misschien is dit nog een leuke pol : Hoeveel geef jij gemiddeld per maand uit aan Whisky ?

), was ik 500 kwijt.