Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor JvR » 07 Jul 2022, 20:21

Ik wil weer eens wat goed islay geweld. Liefst op CS. Twijfel tussen een Port Askaig 100 proof, big peat CS, uigie of Corry.

Uigie als enige al eens eerder gehad. Wat zouden jullie doen? Of iemand nog andere (Indie) suggesties in dezelfde prijsklasse?
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Jul 2022, 21:53

JvR schreef:Ik wil weer eens wat goed islay geweld. Liefst op CS. Twijfel tussen een Port Askaig 100 proof, big peat CS, uigie of Corry.

Uigie als enige al eens eerder gehad. Wat zouden jullie doen? Of iemand nog andere (Indie) suggesties in dezelfde prijsklasse?

Uit die 3 zou ik elke dag de uggie kiezen. Een leuk alternatief is deze:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... trength-ff
Initieel gekocht als onderdeel van een blend experiment maar het blijkt serieus goed spul te zijn (my opinion). Het is een lekkere sherried peat monster waar ik erg veel plezier van heb! 5 tientjes maar bij mitra €45 als je lid van de IWS bent (dan 10% korting). Maar ook zonder die korting een aanrader in mijn ogen :bigsmile
Uit betrouwbare bron vernomen dat het waarschijnlijk een Caol Ila is.
3 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Herre
Actief lid
Actief lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 Mei 2022, 08:31

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Herre » 07 Jul 2022, 22:35

JvR schreef:Ik wil weer eens wat goed islay geweld. Liefst op CS. Twijfel tussen een Port Askaig 100 proof, big peat CS, uigie of Corry.

Uigie als enige al eens eerder gehad. Wat zouden jullie doen? Of iemand nog andere (Indie) suggesties in dezelfde prijsklasse?


Laphroaig Cairdeas. De 2022 versie is in elk geval nog te koop en ik vind hem goed. Of laphroaig CS batch 14 (persoonlijk ben ik hier echt een fan van ( elke batch). De 2020 was geloof ik ook nog wel te koop van de Cairdeas. Of natuurlijk een Lagavulin 12. Ook altijd goed. Beetje aan de prijs alleen.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 597
Lid geworden op: 13 Aug 2018, 19:27
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 08 Jul 2022, 09:15

Cask1988 schreef:
JvR schreef:Ik wil weer eens wat goed islay geweld. Liefst op CS. Twijfel tussen een Port Askaig 100 proof, big peat CS, uigie of Corry.

Uigie als enige al eens eerder gehad. Wat zouden jullie doen? Of iemand nog andere (Indie) suggesties in dezelfde prijsklasse?

Uit die 3 zou ik elke dag de uggie kiezen. Een leuk alternatief is deze:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... trength-ff

Die Peat's Beast is inderdaad een flinke bak smaak voor een relatief goede prijs :bigsmile
Is naar mijn idee een Ballechin. 1 op 1 met de Ballechin 2007 vW blijken ze vrijwel identiek, alleen is de Peat's Beast net iets zoeter. Leuke fles om uit te proberen in elk geval.
1 x
Afbeelding

Mijn sample aanbod vind je hier (met oplopende korting!) > Samplelijst Lakerfield (50+ samples!)

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 08 Jul 2022, 16:38

Lakerfield schreef:Die Peat's Beast is inderdaad een flinke bak smaak voor een relatief goede prijs :bigsmile
Is naar mijn idee een Ballechin.

Hij krijgt op veruit de meeste webshops het label ‘Islay’ mee dus Ballechin kan je wel doorstrepen :bigsmile
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Jimbeau
Senior
Senior
Berichten: 308
Lid geworden op: 25 Sep 2019, 00:03
Locatie: Helmond

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Jimbeau » 25 Jul 2022, 18:04

Oke, laat ik hier ook eens om hulp vragen! Ik heb sinds een tijdje terug de wereld van de 'sherried grains' ontdekt en ben daar best wel behoorlijk enthousiast over geworden. Voor een volgende aanschaf twijfel ik dan ook tussen de volgende twee opties:

North British
29 year old (9-1991/4-2021)
Sherry Cask
54,7%
link

North British
30 year old (11-1988/1-2019)
Sherry Puncheon
49,6%
link

Nu zou ik me natuurlijk ook blind af kunnen gaan op de WB ratings.. maar met een n=5 heeft die 30 jaar oude wellicht ook nog geeneens echt een eerlijke kans gekregen. Ik snap dat ik wellicht wat onmogelijks vraag, maar aangezien data mijn beroep is probeer ik toch zoveel mogelijk info te vergaren alvorens een aankoop te doen :lekker

Alvast bedankt!
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Jul 2022, 18:18

Jimbeau schreef:
North British
29 year old (9-1991/4-2021)
Sherry Cask
54,7%
link

Ik zou blind voor deze gaan. DT en single grain sherried heb ik goede ervaringen mee. Daar waar de carn mor serie meer dan eens z’n geld niet waard is gebleken.
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2020
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Mermur » 25 Jul 2022, 19:38

Jimbeau schreef:Ik snap dat ik wellicht wat onmogelijks vraag, maar aangezien data mijn beroep is probeer ik toch zoveel mogelijk info te vergaren alvorens een aankoop te doen :lekker


Ik zie dat André (Fat Bastard!) de 30-jarige (Carn Mor) heeft open staan; hij wil vast een sample afstaan.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2474
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Jul 2022, 00:01

Mermur schreef:
Ik zie dat André (Fat Bastard!) de 30-jarige (Carn Mor) heeft open staan; hij wil vast een sample afstaan.


Klopt, en ja hoor.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Freddy » 26 Jul 2022, 17:40

Cask1988 schreef:
Jimbeau schreef:
North British
29 year old (9-1991/4-2021)
Sherry Cask
54,7%
link

Ik zou blind voor deze gaan. DT en single grain sherried heb ik goede ervaringen mee. Daar waar de carn mor serie meer dan eens z’n geld niet waard is gebleken.

Ik ga met Arthur mee.
1 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten