Leuk topic idee, echter:
henri schreef: niet dat ze heel slecht zijn, maar jouw verwachting ervan is toch echt hoger...
Bedoel je hier niet eigenlijk 'jouw eigen waardering' ipv ' jouw verwachting'?
En hier:
henri schreef:wat is jouw whisky waarvan je vind dat deze door "de menigte" onderschat wordt?
Eigenlijk door de menigte 'ondergewaardeerd' ipv 'onderschat'?
Beetje mierenneuken hoor, maar voor mij zou de nuance mijn antwoord wel beïnvloeden.
Als ik door mijn WB lijstje en wat andere notes ga dan kom ik eigenlijk amper single malts onder de 80 tegen die ik zelf bv 10 punten meer geef en eigenlijk vind ik dat alles boven de 80 gewoon al goede whisky is. Niet meteen om voor wakker gemaakt te worden, maar wel gewoon ok of goed.
Heb wel bij een paar door Jim Murray hoog scorende whiskies gehad dat ik die zelf beter leek te waarderen dan wat ik dan tegen kwam op fora en Facebook groepen. (denk aan de Ealanta en Old Pulteney 21yo). Tegelijk zijn de gemiddelde scores daarvan op WB wel weer dicht in de buurt van wat ik ze zelf geef, dus 'de menigte' die cijfers toekent daar is toch weer anders dan 'de menigte' die zijn mening verkondigt op de discussie plekken.
PS
Ik geniet wel bovengemiddeld goed van een Blackbush.
Omgekeerd heb ik het enthousiasme om de Auchentoshan Valinch her en der niet helemaal begrepen, maar zo hoog scoort die niet.