Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
polley82
Senior
Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor polley82 » 20 Jun 2019, 18:31

Deze 3 gisteren gehad:

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -u00-18522 erg lekker en smaakvol een prima begin van de avond

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ur-2009-sv 2de keer deze in het glas, en word nog beter ondanks de 46%

En als laatste

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... re-2001-ad
4 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 20 Jun 2019, 21:03

Vanavond maar eens een Kavalan in het glas. De Solist Vinho Barrique.
Prima wijnfinish, ben ik wel van. Toch snap ik heel eerlijk gezegd de 88+ rating niet helemaal.
Hij voelt wat jong, niet helemaal in balans. Maar goed, zijn pas 2-3 drams uit de fles dus misschien wordt ie beter met wat meer zuurstof.

:Slainte
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 20 Jun 2019, 21:19

Sample https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... et-2007-vw

Pfoe, flinke sherrybom, zeker lekker! Echter is voor mij de hoge alc% net iets teveel. Nee, niet genoeg om me echt te bekoren.
Één ding is zeker; deze heeft lucht en water nodig!

1 x

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 20 Jun 2019, 21:26

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/51588/arran-07-year-old

Een van de 20 whisky's van Tom2. Wat jong, wat heet, maar na een tijdje laten staan helemaal niet slecht!
0 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 20 Jun 2019, 21:39

sjaak92 schreef:Sample https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... et-2007-vw

Pfoe, flinke sherrybom, zeker lekker! Echter is voor mij de hoge alc% net iets teveel. Nee, niet genoeg om me echt te bekoren.

Als je er perse vanaf wil PB me maar :zwijg
2 x

sjaak92
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sjaak92 » 20 Jun 2019, 22:15

Mvamelsfort schreef:
sjaak92 schreef:Sample https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... et-2007-vw

Als je er perse vanaf wil PB me maar :zwijg

Was een sample, helaas :)
1 x

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 21 Jun 2019, 09:59

Nickolaas schreef:
DramdrummerTom schreef:Nu in het glas de Longrow 2007 Springbank Society van dit jaar. Absolute bang for your buck! Stevige olieachtige en fruitige Longrow, op sherry gerijpt maar het vat geeft vooral wat subtiel donker fruit mee, het destillaat overheerst. Nu de fles wat meer lucht heeft wordt hij wat ronder en minder spicy, wat mij betreft de whisky ten goede komt.

Dank. Na lang wikken en wegen toch maar aanvraag voor lidmaatschap van de Springbank Society gedaan dankzij jouw post. Ik vind dat spul van J&A Mitchell echt niet te versmaden. En die laatste Society botteling ziet er idd steengoed uit, dus die ga ik proberen te scoren voor een goeie prijs.

Leuk om te horen! In tegenstelling tot sommige andere memberships (*kuch kuch! SMWS*) is de Springbank Society zeker de moeite waard, mits je van Springbank houdt natuurlijk. Kosten zijn ook maar eenmalig. Die Longrow 2007 kostte net boven de 60 euro ex verzending, dat vind je in deze markt niet zo snel meer voor 11 jarige cask strength van deze destilleerderij. Voor mij is het de BFYB van dit jaar tot nu toe.
0 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 21 Jun 2019, 10:06

DramdrummerTom schreef:
Nickolaas schreef:
DramdrummerTom schreef:Nu in het glas de Longrow 2007 Springbank Society van dit jaar. Absolute bang for your buck! Stevige olieachtige en fruitige Longrow, op sherry gerijpt maar het vat geeft vooral wat subtiel donker fruit mee, het destillaat overheerst. Nu de fles wat meer lucht heeft wordt hij wat ronder en minder spicy, wat mij betreft de whisky ten goede komt.

Dank. Na lang wikken en wegen toch maar aanvraag voor lidmaatschap van de Springbank Society gedaan dankzij jouw post. Ik vind dat spul van J&A Mitchell echt niet te versmaden. En die laatste Society botteling ziet er idd steengoed uit, dus die ga ik proberen te scoren voor een goeie prijs.

Leuk om te horen! In tegenstelling tot sommige andere memberships (*kuch kuch! SMWS*) is de Springbank Society zeker de moeite waard, mits je van Springbank houdt natuurlijk. Kosten zijn ook maar eenmalig. Die Longrow 2007 kostte net boven de 60 euro ex verzending, dat vind je in deze markt niet zo snel meer voor 11 jarige cask strength van deze destilleerderij. Voor mij is het de BFYB van dit jaar tot nu toe.

Haha, yep, ik denk dat ik na mijn lopende jaar geen verlenging meer koop op m'n SMWS-lidmaatschap. Maar zeker weten doe ik dat nooit :bigsmile . Ik heb veel liefde voor Springbank :respect , dus een adhesiebetuiging via een lidmaatschap en de mogelijkheid goeie flesjes voor goeie prijzen te kopen zijn dan fijn.
0 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 21 Jun 2019, 11:49

Daan schreef:Vanavond maar eens een Kavalan in het glas. De Solist Vinho Barrique.
Prima wijnfinish, ben ik wel van. Toch snap ik heel eerlijk gezegd de 88+ rating niet helemaal.
Hij voelt wat jong, niet helemaal in balans. Maar goed, zijn pas 2-3 drams uit de fles dus misschien wordt ie beter met wat meer zuurstof.

Waar heb je jouw fles gehaald als ik vragen mag :)?
Naar ik begrepen heb zit daar ook veel verschil op naar gelang de batch?
Ik heb enkel ooit de virgin oak geproefd en vond ik toen echt wel goed. :goedgedaan
0 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 21 Jun 2019, 12:45

Demas schreef:
Daan schreef:Vanavond maar eens een Kavalan in het glas. De Solist Vinho Barrique.

Ik heb enkel ooit de virgin oak geproefd en vond ik toen echt wel goed. :goedgedaan

Gekocht bij http://www.whiskydeals.nl toen hij daar een keer in de aanbieding was.
Ook de Sherry en Port varianten heb ik toen gekocht, die bevielen enorm goed.
De batch die ik heb wordt ook niet slecht beoordeeld op wb ofzo, dus ligt waarschijnlijk aan mij :)
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 21 Jun 2019, 18:59

Vandaag geproefd via 2cl samples:

Port Askaig 28-year-old : 88 punten
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 8-year-old

Springbank 1992 UD : 89 punten
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 18/1992-ud

Allebei geen verkeerde drams maar ab-so-luut hun veel te hoge aankoopprijs niet waard. Geen van beide 90+ voor mij, de Springbank smaakt helemaal niet als een Springbank (0% distillerijprofiel traceerbaar). Ik vraag me ook nog steeds af waarom Duitsers doorgaans 3 à 4 volle punten hogere scores aan whiskies geven dan whiskydrinkers uit de rest van de wereld :? :o

Mijn overige bevindingen kunnen jullie lezen op Whiskybase :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 21 Jun 2019, 19:05

Daan schreef:
Demas schreef:

Gekocht bij http://www.whiskydeals.nl toen hij daar een keer in de aanbieding was.
De batch die ik heb wordt ook niet slecht beoordeeld op wb ofzo, dus ligt waarschijnlijk aan mij :)

Ik heb em ook gekocht vandaar ook men interesse. Dan ben ik benieuwd :)!
Ik heb mijn fles trouwens proberen op te zoeken op wb maar vond em niet direct terug.. Kan ook aan mij liggen =)
Cheers
0 x

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 21 Jun 2019, 19:24

Demas schreef:
Daan schreef:
Demas schreef:Waar heb je jouw fles gehaald als ik vragen mag :)?

Ik heb em ook gekocht vandaar ook men interesse. Dan ben ik benieuwd :)!
Ik heb mijn fles trouwens proberen op te zoeken op wb maar vond em niet direct terug.. Kan ook aan mij liggen =)
Cheers

De kwaliteit van die Kavalan Solist Vinho Barrique bottelingen is erg variabel... alsook bij de Solist Sherry bottelingen. Ik heb er al hele goeie gedronken maar minstens evenveel tegenvallende. Mijn eerste Vinho Barrique die ik proefde scoorde ik 91 punten, de recenste Vinho Barrique die ik gekocht had bij Whiskysite was één van de grootste tegenvallers van mijn whiskyjaar 2018 (83 punten). Leek destijds een koopje aan 149,95 euro maar was dat dus absoluut niet. Die was echt helemaal uit balans en veel te spirity. Kavalan Solist bottelingen koop ik dus nooit meer “op het goede geluk”.
1 x
Afbeelding

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 21 Jun 2019, 20:16

Mijn flesje Springbank 21YO OB 2019 opengekraakt en jongens, wat een feestje is me dit!!!

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 1-year-old

20 tot 25% Springbank DNA zou ik persoonlijk zeggen, helemaal anders dan de “klassieke” 21YO OB bottelingen die bijna allemaal hetzelfde proefden. Ik vind de experimentele combi van port en rum BIJZONDER geslaagd moet ik zeggen. De fans van klassieke Springbank zullen misschien (?) iets minder enthousiast zijn hierover, alhoewel......

Tamelijk zoete whisky maar vergis je niet, complexiteit ten top, voor mij de nagenoeg perfecte whisky om het weekend en de komst van de zomer te vieren!

92 punten, jazeker! :hoera
2 x
Afbeelding

De buuk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor De buuk » 21 Jun 2019, 21:25

Net weer een glaasje wild turkey rare breed 114 ingeschonken. Zittend aan mijn vlonder met de vuurkorf aan(zelfgemakt van een 50 liter bierfust) terwijl
mijn vrouw en dochter slapen denk ik ja, met een
heerlijke guantanamera “ this is the life”
2 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”