Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Beste mede liefhebbers, een "Bang for your Buck" topic kwam ik hier niet tegen dus ik dacht laat ik er een starten. Wie o wie heeft er hier nog meer whiskys waarbij de prijs kwaliteit verhouding ronduit geweldig is. Natuurlijk is dit zeer persoonlijk maar ik verbaas me er soms enorm over hoe een geweldige fles er al gekocht kan worden (in de aanbieding) voor bijvoorbeeld ca. 30 euro...
Twee die voor mij qua prijs kwaliteit echt geweldig zijn:
- Bruichladdich The Laddie Ten
- Balvenie Double Wood 12
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en meningen...
Twee die voor mij qua prijs kwaliteit echt geweldig zijn:
- Bruichladdich The Laddie Ten
- Balvenie Double Wood 12
Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en meningen...
0 x
Re: Bang for your Buck
Dat hebben we wel maar je bent er (te) vroeg mee. Het jaar is nog niet ten einde.
Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2012!?
Door het jaar heen geven we tips en hints en aanbiedingen in diverse onderwerpen omdat het anders een herhaling van zetten en een beetje onoverzichtelijk wordt
Ik zal 2013 in de titel zetten.
Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2012!?
Door het jaar heen geven we tips en hints en aanbiedingen in diverse onderwerpen omdat het anders een herhaling van zetten en een beetje onoverzichtelijk wordt
Ik zal 2013 in de titel zetten.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: Jouw "Bang for your Buck" Whisky in 2013
Aha, geweldig, maar zo'n topic is het hele jaar door toch geweldig leuk... Op het eind van het jaar ben je immers al gauw weer vergeten wat je in het begin gedaan/geproefd hebt 
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Mijn topper voor dit jaar was de Bunnahabhain 1989 Kintra voor maar 69€. Absoluut waar voor je geld.
0 x
Banzai schreef:Mijn topper voor dit jaar was de Bunnahabhain 1989 Kintra voor maar 69€. Absoluut waar voor je geld.
Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Ik voeg daar graag nog een bourbon aan toe die weliswaar niet pas in 2013 uitkwam maar wel in 2013 dé ontdekking was tijdens een bourbon tasting met heel wat grotere en gevestigdere namen : Sazerac Ridgemont Reserve 1792 , toen gekocht voor pakweg 30 €.
Voor de rest heel wat goeie whisky's geproefd die dit jaar uitgekomen zijn... maar met de recente prijsevolutie op de whiskymarkt is het moeilijk om nog van 'bang for your buck' te spreken in de meeste gevallen. De Bunna en Bourbon zijn een aangename uitzondering
0 x
niet gekeken naar wanneer iets voor het eerst uitkwam, maar gewoon een bang for a buck in het algemeen vind ik:
ardmore traditional voor 20-25eur
achentoshan valinch voor 30-35eur
kilkerran wip batch4 voor 35-40eur
glen garioch founders reserve voor 25-30eur
benromach 10yo voor voor 30-35eur
ardmore traditional voor 20-25eur
achentoshan valinch voor 30-35eur
kilkerran wip batch4 voor 35-40eur
glen garioch founders reserve voor 25-30eur
benromach 10yo voor voor 30-35eur
0 x
Banzai schreef:Mijn topper voor dit jaar was de Bunnahabhain 1989 Kintra voor maar 69€. Absoluut waar voor je geld.
Daar sluit ik me bij aan.
0 x
Heel wat dit jaar:
GlenDronach 15 YO Revival (88 / 38 euro)
Classic of Islay 2013 Jack Wieber (87 / 37 euro)
Glenrothes 1995-2013 Signatory (88 / 44 euro)
Dailuaine 1992-2013 WhiskyBroker (88 / 52 euro)
Longmorn 1996-2013 Van Wees (89 / 59 euro)
Lagavulin 1995-2013 Distillers Edition (89 / 61 euro)
Dailuaine 1997-2012 Van Wees (87 / 39 euro)
Springbank 12 YO Cask Strength batch 6 (87 / 40 euro)
Bunnahabhain 1997-2013 Signatory (88 / 45 euro)
Glenlivet Nàdurrà batch 0712U (87 / 41 euro)
Glenfarclas 1993 (88 / 54 euro)
Talisker Distillers Edition 2001 (87/ 45 euro)
Benromach 2000 Port Finish (88 / 50 euro)
Benromach 2002 Cask Strength (87 / 46 euro)
Bunnahabhain 1989-2013 Kintra (88 / 70 euro)
Arran 12 YO Cask Strength batch 2 (86 / 39 euro)
Glenmorangie Nectar d'Or (86 / 39 euro)
GlenDronach 15 YO Revival (88 / 38 euro)
Classic of Islay 2013 Jack Wieber (87 / 37 euro)
Glenrothes 1995-2013 Signatory (88 / 44 euro)
Dailuaine 1992-2013 WhiskyBroker (88 / 52 euro)
Longmorn 1996-2013 Van Wees (89 / 59 euro)
Lagavulin 1995-2013 Distillers Edition (89 / 61 euro)
Dailuaine 1997-2012 Van Wees (87 / 39 euro)
Springbank 12 YO Cask Strength batch 6 (87 / 40 euro)
Bunnahabhain 1997-2013 Signatory (88 / 45 euro)
Glenlivet Nàdurrà batch 0712U (87 / 41 euro)
Glenfarclas 1993 (88 / 54 euro)
Talisker Distillers Edition 2001 (87/ 45 euro)
Benromach 2000 Port Finish (88 / 50 euro)
Benromach 2002 Cask Strength (87 / 46 euro)
Bunnahabhain 1989-2013 Kintra (88 / 70 euro)
Arran 12 YO Cask Strength batch 2 (86 / 39 euro)
Glenmorangie Nectar d'Or (86 / 39 euro)
0 x
He, leuk draadje. Ik en mijn vriendin zijn binnenkort jarig en ze heeft haar ouders een beetje warm lopen te maken om whisky te kopen (sinds we in Schotland zijn geweest is vrouwlief ook geïnteresseerd). Dat hebben ze zelf voor mij een paar jaar geleden ook al bedacht, maar schoonmoeder kreeg een hartverzakking van de prijzen. Zelf drinken ze wijn en € 40,- voor een fles, dat is me nog eens wat!
Deze keer zijn ze een beetje voorbereid, maar als ze richting een fles voor ieder gaan... Bovendien is er nog een 'probleem'. Schoonvaders is 83, schoonmoeders 68, kortom, geen internet en we zijn gebonden aan de lokale Gall & Gall vermoed ik. Ik was al een leuk lijstje aan het maken van niet al te dure whisky's, maar daar hebben ze bij de G&G niet veel van. Wel een paar leuke aanbiedingen (of is dat alleen voor pashouders?), zoals Talisker 10 voor € 32,-, Aberlour (die heb ik vorige keer gekregen) voor € 30,- en Auchentoshan voor € 28.
Ik ben eens door de website gebladerd. Mag ik jullie vragen of de volgende whisky's iets zijn? (Misschien met aanvulling: ik hou van complex.)
- Ardmore (ik meen dat ik 'm ken, maar hij staat niet in mijn lijst...), die zou wat rokerig zijn;
- Glen Garioch Founders Reserve, bloemig en zacht;
- Tomatin (12 jaar € 30, Legacy € 32).
De whisky's die ik wel ken en die eventueel in aanmerking komen zijn Glenmorachie (€ 36), Glenlivet (€ 32) en Ledaig (€ 43,-, deze heb ik in Schotland geproefd en daar was ik toch erg over te spreken).
Deze keer zijn ze een beetje voorbereid, maar als ze richting een fles voor ieder gaan... Bovendien is er nog een 'probleem'. Schoonvaders is 83, schoonmoeders 68, kortom, geen internet en we zijn gebonden aan de lokale Gall & Gall vermoed ik. Ik was al een leuk lijstje aan het maken van niet al te dure whisky's, maar daar hebben ze bij de G&G niet veel van. Wel een paar leuke aanbiedingen (of is dat alleen voor pashouders?), zoals Talisker 10 voor € 32,-, Aberlour (die heb ik vorige keer gekregen) voor € 30,- en Auchentoshan voor € 28.
Ik ben eens door de website gebladerd. Mag ik jullie vragen of de volgende whisky's iets zijn? (Misschien met aanvulling: ik hou van complex.)
- Ardmore (ik meen dat ik 'm ken, maar hij staat niet in mijn lijst...), die zou wat rokerig zijn;
- Glen Garioch Founders Reserve, bloemig en zacht;
- Tomatin (12 jaar € 30, Legacy € 32).
De whisky's die ik wel ken en die eventueel in aanmerking komen zijn Glenmorachie (€ 36), Glenlivet (€ 32) en Ledaig (€ 43,-, deze heb ik in Schotland geproefd en daar was ik toch erg over te spreken).
0 x
als je van complex houdt moet je cragganmore 12yo eens proberen, bij een G&G zal deze rond de 30 kosten.
op de hals staat letterlijk: "an elegant sophisticated Speyside with the most complex aroma of any malt.
astonischingly fragrant with sweetish notes and smoky maltiness on the finish
die tomatin is wel aardig, de garioch die je noemt vind ik beter
ardmore traditional is ook erg lekker, maar bij G&G kost deze rond de 35,- terwijl je hem al voor 20 kunt krijgen
de glenmorangie is lekker sherry achtig
op de hals staat letterlijk: "an elegant sophisticated Speyside with the most complex aroma of any malt.
astonischingly fragrant with sweetish notes and smoky maltiness on the finish
die tomatin is wel aardig, de garioch die je noemt vind ik beter
ardmore traditional is ook erg lekker, maar bij G&G kost deze rond de 35,- terwijl je hem al voor 20 kunt krijgen
de glenmorangie is lekker sherry achtig
0 x
Ja, het viel me al op dat de G&G niet echt goedkoop is. Die Cragganmore heb ik 'in het begin' eens gehad. In mijn lijstje staat hij als fruitig en bitter. Bitter, een term die ik later nooit meer heb gebruikt. Nu ben ik wel weer benieuwd.
Bedankt voor je antwoord in elk geval. Ik ga mijn lijstje prioriteren
Bedankt voor je antwoord in elk geval. Ik ga mijn lijstje prioriteren

0 x
henri schreef:... with the most complex aroma of any malt....
Wat een lef hè die marketing jongens en meisjes
Maar goed dat ze op dit statement niet afgerekend worden
(en dat durf ik te zeggen zonder hem de laatste 10 jaar gedronken te hebben)
0 x
ja, het toont wel durf ja..
maar och, hij smaakt aardig voor z'n prijsklasse.
maar och, hij smaakt aardig voor z'n prijsklasse.
0 x
Ik wou graag nog even met stip nomineren:
Tamdhu 2005-2013 The Ultimate (cask 347)
45 euro voor zo'n jonge whisky lijkt best wel aan de prijs, maar ik heb hem wel 88 gescoord. Een ongekend rijke smaak voor zo'n jonge whisky.
Tamdhu 2005-2013 The Ultimate (cask 347)
45 euro voor zo'n jonge whisky lijkt best wel aan de prijs, maar ik heb hem wel 88 gescoord. Een ongekend rijke smaak voor zo'n jonge whisky.
0 x
Ik vind dit altijd een lastige maar voor ±€70 is de Bunnahabhain 23yo 1989/2013, cask nr. 5741, 46,1% van Kintra toch wel een topper.
Echter kunnen de Glendronach CS bottelingen ook wel in dit rijtje. De Aberlour a'bunadh stond er al in.
Echter kunnen de Glendronach CS bottelingen ook wel in dit rijtje. De Aberlour a'bunadh stond er al in.
0 x