Kostte die bij release geen 70 euro ofzo?
Dumpprijzen
Dumpprijzen
0 x
-
nick.hildebrand
- Actief lid

Re: TIP! In de aanbieding...
Casketje schreef:Kostte die bij release geen 70 euro ofzo?
Klopt inderdaad. Bizarre prijs welke D12 nu aanbied. Wel een erg smaakvol flesje, zeker voor die prijs.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Zwaar weer op komst?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
nick.hildebrand schreef:Bizarre prijs welke D12 nu aanbied.
Ach bizar is dat niet gezien de huidige economische toestand en de algemeen dalende vraag in de whiskywereld. Ik heb nog al dumpingsverhalen gehoord van bij Diageo - zal niet de laatste zijn. Je ondergraaft als Diageo zo wel de klant van jouw klant - zijnde de kleine slijter (of speciaalzaak hier in België) die de flessen duurder heeft ingekocht bij de importeur dan de dumpingsprijs die hier gevraagd wordt.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Dumpprijzen
Als de aandeelhouders maar tevreden blijven.Casketje schreef:...Je ondergraaft als Diageo zo wel de klant van jouw klant - zijnde de kleine slijter (of speciaalzaak ...
Het zou misschien helemaal niet zo gek zijn als Diageo op de fles gaat.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
nick.hildebrand
- Actief lid

Casketje schreef:nick.hildebrand schreef:Bizarre prijs welke D12 nu aanbied.
Ach bizar is dat niet gezien de huidige economische toestand en de algemeen dalende vraag in de whiskywereld. Ik heb nog al dumpingsverhalen gehoord van bij Diageo - zal niet de laatste zijn. Je ondergraaft als Diageo zo wel de klant van jouw klant - zijnde de kleine slijter (of speciaalzaak hier in België) die de flessen duurder heeft ingekocht bij de importeur dan de dumpingsprijs die hier gevraagd wordt.
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Diageo benadeeld op deze manier inderdaad haar klanten en de slijters/speciaalzaken flink. Zonde dat het op zo’n manier moet alleen. Zal inderdaad wel met dumpings te maken hebben. Dacht ook gehoord te hebben dat de samenwerking met Parley was gestopt, dus denk dat ook dat hier wel meespeelt
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Als slijter voel ik me in de zeik genomen, maar ik zou me dat als consument toch ook voelen. Want met de hogere prijs die ze toch een mooie tijd hebben aangehouden, was het uiteindelijk de consument die het betaalde.
Maar ze zijn ook andere "speciale" aan het afgrijzen. Linksom of rechtsom, ze hebben teveel gemaakt tegen een te hoge verkoopprijs. Die specials raakten ze aan de straatstenen niet kwijt. Consument haakt af, slijter haakt af. En zo krijgen ze de slijter zeker niet terug aan boord.
Maar ze zijn ook andere "speciale" aan het afgrijzen. Linksom of rechtsom, ze hebben teveel gemaakt tegen een te hoge verkoopprijs. Die specials raakten ze aan de straatstenen niet kwijt. Consument haakt af, slijter haakt af. En zo krijgen ze de slijter zeker niet terug aan boord.
7 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Klopt, Cor. De consument die wel €80+ betaald heeft voor de fles zal zich ook wel bedot voelen. En wat Diageo betreft: zelfde verhaal met Laga 16 een tijdje terug - prijsstijging na prijsstijging voor de slijter, en dan ineens een prijsverlaging. Allemaal leuk, maar de flessen die op je schap staan heb jij wel duurder ingekocht, waardoor je al bijna verplicht bent met een lagere marge te verkopen.
Ik kan me voorstellen dat hun Talisker 18 binnenkort ook wel zal dalen in prijs, na de absurde prijsverdubbeling.
Ik kan me voorstellen dat hun Talisker 18 binnenkort ook wel zal dalen in prijs, na de absurde prijsverdubbeling.
1 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Voor de mods: misschien apart draadje maken. hierbij
En idd, bij de Laga deden ze het en nog wel wat flessen. Al dat soort spul laat ik alleen nog komen als klanten het willen. Ik zet er niets van op de plank, want iedere keer is het wel wat met ze.
En idd, bij de Laga deden ze het en nog wel wat flessen. Al dat soort spul laat ik alleen nog komen als klanten het willen. Ik zet er niets van op de plank, want iedere keer is het wel wat met ze.
3 x
- defeatless
- Moderator

Cor - Vinabc schreef:Die specials raakten ze aan de straatstenen niet kwijt. Consument haakt af, slijter haakt af. En zo krijgen ze de slijter zeker niet terug aan boord.
Heb jij die ook nog staan dan? Want ik weet van Woudenberg dat ze die alleen op verzoek bestellen. En ze hadden samples getrokken van twee setjes, die raakten ze ook wel kwijt.
Maar enerzijds is een correctie wel op z'n plek, we hebben jarenlang (te) veel betaald. Alleen op deze manier is gewoon niet chique. Ze zullen wel pallets teveel hebben staan en ruimtegebrek hebben. De Kersflessen staan natuurlijk nu ook allemaal klaar voor verzending.
Het is wel een teken aan de wand dat ze lopende batches in prijs verlagen. Normaal zou je nieuwe batches goedkoper uitbrengen. Blijkbaar is er toch snel ruimte en geld nodig.
Hiermee gaan de grote jongens voorop. Dat wordt nog lastig voor de kleine tot middelgrote IB-er. Die heeft jarenlang de hoofdprijs gevraagd voor zijn whisky en kan nu haast niet indexeren, laat staan dat je nog wat aan je slijter kwijt kan. Ik zie sommige IB-ers al tijden lang in de winkel heel breeduit staan, zonder dat er verloop in zit. Dan koopt een slijter je nieuwe batch ook niet meer.
3 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Re: Dumpprijzen
Ook hier alleen op verzoek. Zo bont als Diageo heeft nog geen andere partij het gemaakt. Ver onder onze inkoopprijzen de flessen via D12 verkopen. Daar zit dan nog 21% op. Voor het gemak dus €25 ex btw. D12 zal er niet veel op pakken, maar zullen er zeker niet op toe geven. Laten we aannemen €22 inkoop voor hun. Ik kan daar alleen van dromen. Ook die reguliere prijs die ze vragen, afgerond €34 ex is zeer ruim onder mijn inkoopprijs. Had er minder moeite mee als ze aan de rest van de markt dezelfde prijs zouden vragen.
Maar paar jaar geleden maakten ze reclame op Facebook voor die specials. Als je dan er op klikte kwam je bij D12 uit. Heb ze toen gevraagd of ze dat ook voor mij wilden doen. Of het jaar dat we niet voor een bepaalde datum mochten verkopen. Bleek dat ze via een eigen webshop al 2 weken eerder waren begonnen.... Het is iedere keer wel wat met ze.
Op het gebied van de ib zie je idd ook die prijsdaling. Alles boven de €80-€100 wat ik zo van ze hoor is lastig. Duur spul gaat ook bij hun alleen op intekening.
Murray McDavid en Signatory zetten aardig de markt op zijn kop. Ben dan ook wel benieuwd of dat ook in de vatenhandel is terug te zien.
Maar paar jaar geleden maakten ze reclame op Facebook voor die specials. Als je dan er op klikte kwam je bij D12 uit. Heb ze toen gevraagd of ze dat ook voor mij wilden doen. Of het jaar dat we niet voor een bepaalde datum mochten verkopen. Bleek dat ze via een eigen webshop al 2 weken eerder waren begonnen.... Het is iedere keer wel wat met ze.
Op het gebied van de ib zie je idd ook die prijsdaling. Alles boven de €80-€100 wat ik zo van ze hoor is lastig. Duur spul gaat ook bij hun alleen op intekening.
Murray McDavid en Signatory zetten aardig de markt op zijn kop. Ben dan ook wel benieuwd of dat ook in de vatenhandel is terug te zien.
14 x
- Nederland-paraat
- Senior

Cor - Vinabc schreef:Ben dan ook wel benieuwd of dat ook in de vatenhandel is terug te zien.
Eh ja, best wel. Maar wel met een kanttekening. In-na de covid tijd zijn vaten gemiddeld genomen 2x duurder geworden.
Inmiddels is een groot deel van die lucht er inmiddels wel uit. Ofwel, vaten zijn goedkoper aan het worden. Hiermee bedoel ik 0-12 jaar oude vaten. Koploper is bovengenoemd concern, met prijsverlagingen van tientallen procenten over een enkele maanden tijd.
Natuurlijk heb ik en mijn collega IB's ook vaten gekocht die iets duurder zijn geweest. Al heeft mijn focus voornamelijk op grains gelegen, daar zitten we gelukkig niet met de opklop van de single malt. Ik kies er voor om wat meer vaten vast te houden voor latere botteling.
Als de prijsdalingen een nog een klein beetje doorzetten denk ik dat het realistisch is om als IB'er weer een 10-12 jaar oude single malt op cask strength voor €50-58 aan te bieden.
18 x
Nederland-paraat schreef:Als de prijsdalingen een nog een klein beetje doorzetten denk ik dat het realistisch is om als IB'er weer een 10-12 jaar oude single malt op cask strength voor €50-58 aan te bieden.
Alex onze gouden regel van €5 per jaar komt er opnieuw aan.

Overigens interessant om te lezen dat Diageo naast sommige releases ook hun vaten aan het buitenkieperen is, terwijl ik enkele maanden geleden nog het gerucht hoorde dat Caol Ila niks meer verkocht aan IBs. Allemaal zeer positieve tekenen voor ons als liefhebbers.

5 x
-
JeffreyRotterdam
- Actief lid

Casketje schreef:Nederland-paraat schreef:Als de prijsdalingen een nog een klein beetje doorzetten denk ik dat het realistisch is om als IB'er weer een 10-12 jaar oude single malt op cask strength voor €50-58 aan te bieden.
Alex onze gouden regel van €5 per jaar komt er opnieuw aan.
Overigens interessant om te lezen dat Diageo naast sommige releases ook hun vaten aan het buitenkieperen is, terwijl ik enkele maanden geleden nog het gerucht hoorde dat Caol Ila niks meer verkocht aan IBs. Allemaal zeer positieve tekenen voor ons als liefhebbers.
Laat ze dat gerust doen, daar komen vaak mooie dingen van!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”