Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Maximaal €25 per fles
3
1%
Maximaal €50 per fles
57
12%
Maximaal €75 per fles
77
17%
Maximaal €100 per fles
71
15%
Maximaal €150 per fles
65
14%
Maximaal €200 per fles
57
12%
Maximaal €300 per fles
54
12%
Maximaal €500 per fles
30
7%
Meer dan €500 komt wel eens voor
34
7%
Regelmatig meer dan €500 per fles
13
3%
 
Totaal aantal stemmen: 461

Gebruikersavatar
Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2020
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 18:28
Locatie: Nijmegen
Contact:

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Mermur » 26 Okt 2015, 07:54

Ik dacht dat €200 echt mijn grens was, maar daar ben ik nu toch ook al twee keer ruim overheen gegaan. Tip: ontwikkel geen voorkeur voor een bepaalde distilleerderij! ;)
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wim
Actief lid
Actief lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 Mar 2010, 09:51
Locatie: Utrecht
Contact:

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Wim » 28 Okt 2015, 11:35

mijn maximum grens ligt nu op 2750 euro, maar ben ze ook aan het verkopen :bigsmile
2 x

Gebruikersavatar
hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1102
Lid geworden op: 28 Okt 2015, 09:39
Locatie: Den Haag

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 30 Okt 2015, 11:24

Nou ik vind dat toch wel lastig, mijn duurste aankoop tot nu toe is de glenlivet xxv, maar die vind ik (nu nog) echt te duur om ff open te trekken.
mijn prijsgrens voor wat open kan of waar ik heel nieuwsgierig naar ben is zo'n 100 euro, was een jaar geleden zo'n 50 a 60 euro dus dat gaat best hard omhoog.

ik vind whisky leren drinken en goed proeven best lastig vandaar ook de aankoop van een paar samples van Sören.
0 x

CasVro
Actief lid
Actief lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 Nov 2014, 14:56
Contact:

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor CasVro » 09 Dec 2015, 12:15

Hmm eigenlijk toch best lastig. Ik zeg zelf dat €200 de max is... maar een Brora van 30 jaar voor €350 echt niet laten liggen :P
0 x
The Idea is not to live forever, but to create something that will.

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Dec 2015, 22:44

Ben pas sinds een jaar of 2,5 serieus whisky aan het drinken/proeven/ontdekken, dus op zich nog wel genoeg in het voordeligere segment dat ik prima kan waarderen. Mijn prijsgrens kon ik dus nog tot onder de 40 euro houden.

Maar sinds vandaag is die grens enigszins opgerekt naar zo'n 60,- na een bestelling van een Glendronach 15y Revival... Laat ik (of eigenlijk mijn portemonnaie) het hopen dat het hier voorlopig bij blijft.
0 x

Gebruikersavatar
brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 688
Lid geworden op: 02 Nov 2015, 11:32
Locatie: West vlaanderen

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 17 Dec 2015, 23:10

toen ik nog maar begon met whisky drinken was het maximum wat ik voor een fles whisky wou betalen 100 euro maar in de loop der jaren zie ik (vooral in 2015) dat ik deze grens al meer maal overschrijden heb hahha dus voor 2016 ligt de grens nu tussen de 150-200
mijn goeie voornemens voor 2016 proberen om deze grens niet te overschrijden hahahahhah
0 x

Wiellex
Actief lid
Actief lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 Apr 2015, 19:20
Locatie: Nederland

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Wiellex » 18 Dec 2015, 06:00

Ik zie een hoop prijzen voorbij komen maar waar ik geïnteresseerd in ben is, hoeveel mensen trekken ook een fles los van laten we zeggen 150 euro of meer.
0 x

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 18 Dec 2015, 06:02

Wiellex schreef:Ik zie een hoop prijzen voorbij komen maar waar ik geïnteresseerd in ben is, hoeveel mensen trekken ook een fles los van laten we zeggen 150 euro of meer.


Ja hoor en dan ook een sampletje van aanbieden dan.... :lekker
0 x

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 18 Dec 2015, 11:15

Wiellex schreef:Ik zie een hoop prijzen voorbij komen maar waar ik geïnteresseerd in ben is, hoeveel mensen trekken ook een fles los van laten we zeggen 150 euro of meer.


Ik denk dat het je zal verbazen hoeveel er dat zijn. Ik behoor in ieder geval tot die groep.
4 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Dec 2015, 11:36

Hier gaat ook geregeld spul open van € 150 of meer. Daar wordt het voor gemaakt tenslotte :bigsmile

Sterker nog; er gaat zondag een 1971 Glendronach open met een retailprijs van € 1.180 :o Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P
8 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
deleo07
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 23 Mar 2015, 20:08
Locatie: Antwerpen

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor deleo07 » 18 Dec 2015, 11:49

thijs100 schreef:
Wiellex schreef:Ik zie een hoop prijzen voorbij komen maar waar ik geïnteresseerd in ben is, hoeveel mensen trekken ook een fles los van laten we zeggen 150 euro of meer.


Ik denk dat het je zal verbazen hoeveel er dat zijn. Ik behoor in ieder geval tot die groep.


Verbazen in welke zin? Denk je dat het er veel zijn, of net weinig?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
shadowcollector
Senior
Senior
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 Jan 2015, 23:58

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 18 Dec 2015, 11:54

Ik dacht in het begin dat 50 euro wel mijn max zou zijn. Nu denk ik dat 1500 euro mijn max is.
Laten we zeggen dat het soms toch niet helemaal normaal is maar om maar weer eens een quote erin te gooien: ik doe dat niet omdat het moet, maar omdat het kan. :dancing

Moet dan wel zeggen dat ik nu een jaartje of 8 bezig ben en soms iets tegen kom wat ik lekker vind en daar voor wil betalen. Dat doe ik ook met wijn of een etentje.

Grappige is dan wel dat ik absoluut geen fijnproever ben en niet pretendeer iets te weten van smaken. Ben een beginner wat dat betreft.

En ik denk inderdaad dat er veel mensen zijn die een fles boven de 150 euro op en trekken. Die grens kom je al snel op tegenwoordig.
2 x

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 18 Dec 2015, 11:57

Oogadal schreef:Hier gaat ook geregeld spul open van € 150 of meer. Daar wordt het voor gemaakt tenslotte :bigsmile

Sterker nog; er gaat zondag een 1971 Glendronach open met een retailprijs van € 1.180 :o Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P


:winner
1 x

Gebruikersavatar
Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1026
Lid geworden op: 02 Jun 2015, 23:03

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 18 Dec 2015, 12:03

Bram84 schreef:
Oogadal schreef:Hier gaat ook geregeld spul open van € 150 of meer. Daar wordt het voor gemaakt tenslotte :bigsmile

Sterker nog; er gaat zondag een 1971 Glendronach open met een retailprijs van € 1.180 :o Niet omdat het moet, maar omdat het kan :P


:winner


De sample afnemers zijn allen winnaars dacht ik zo :yes
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?

Ongelezen berichtdoor Dre » 18 Dec 2015, 12:18

Sowieso heb ik (zeker niet negatief bedoeld) moeite om te begrijpen wat mensen beweegt om veel geld uit te geven aan een fles whisky zonder deze ooit open te maken. Ik zie her en der op bepaalde FB pagina's ook gevallen dat mensen voor honderden euro's een speciale fles kopen, deze een aantal jaren in bezit houden en dan weer doorverkopen.
Oké, vanuit winstoogmerk begrijp ik dat dan wel, maar vanuit liefhebber oogpunt niet echt. Het blijft toch uiteindelijk gewoon drank, en dan wil je gewoon weten hoe die smaakt lijkt me, en er van genieten. Misschien dat men eerst ergens een sample heeft geproefd en dan later de fles erbij koopt, maar dan nog. Dan wil je die ervaring toch vaker beleven lijkt me? Als je hem toch hebt staan...

Nou heb ik natuurlijk makkelijk praten aangezien ik (nog) geen kapitale flessen in mijn bezit heb, maar misschien zal dat ook de reden zijn dat ik dat misschien nooit zal doen, omdat mijn insteek tot nu toe is dat ik aanschaf om te openen en van te genieten. En dan is een paar honderd euro voor een fles drank natuurlijk toch best een hele hoop geld. Dan telt uiteraard ook zeker mee of je het kan en ook wíl veroorloven.

Maar misschien mis ik gewoon wel het echte 'verzamelaars-gen' :lol:
3 x


Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten