Wie o wie... Whiskydude-tastings.com

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Wie o wie... Whiskydude-tastings.com

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 19 Dec 2020, 17:05

Soms zit je op een druilerige grijze zaterdagmiddag een beetje te surfen en heel af en toe stuit je wel eens op iets “aparts”...

En dit maal... de website: “Whiskydude-tastings.com”. Een nieuwe aanbieder van whiskysamples/proefpakketjes (zal Ardbeg blij mee zijn :lol: ). Mag hopen dat er een slijterijvergunning aan vast hangt, en dat er wat marktonderzoek is gedaan :Pipersmile . De eerste tastingvideo staat al online :lol: .

Maar waar de de schoen natuurlijk een beetje wringt; de naam. Nu ben ik een tijdje geleden zelf uit de Whiskydudes gestapt wegens een ietwat afnemende interesse in whisky en toegenomen interesse in andere dingetjes (blijf op de achtergrond vast nog wel een beetje verbonden). Maar ik kan begrijpen als Edwin (weet ervan) hier niet blij mee is...

Ben eigenlijk wel benieuwd wie de beste man is... en offie hier actief is? Dus wie o wie? Contactformuliertje al ingevuld.
3 x
2 ∞ & →

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wie o wie... Whiskydude-tastings.com

Ongelezen berichtdoor Daan » 19 Dec 2020, 17:20

als mensen daar ook nog een paar mini-glencairns meebestellen á bijna € 9 het stuk is dat ook lekker verdienen trouwens :bigsmile
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

BarryM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor BarryM » 19 Dec 2020, 17:21

squaadgras schreef:Soms zit je op een druilerige grijze zaterdagmiddag een beetje te surfen en heel af en toe stuit je wel eens op iets “aparts”...

En dit maal... de website: “Whiskydude-tastings.com”. Een nieuwe aanbieder van whiskysamples/proefpakketjes (zal Ardbeg blij mee zijn :lol: ). Mag hopen dat er een slijterijvergunning aan vast hangt, en dat er wat marktonderzoek is gedaan :Pipersmile . De eerste tastingvideo staat al online :lol: .

Maar waar de de schoen natuurlijk een beetje wringt; de naam. Nu ben ik een tijdje geleden zelf uit de Whiskydudes gestapt wegens een ietwat afnemende interesse in whisky en toegenomen interesse in andere dingetjes (blijf op de achtergrond vast nog wel een beetje verbonden). Maar ik kan begrijpen als Edwin (weet ervan) hier niet blij mee is...

Ben eigenlijk wel benieuwd wie de beste man is... en offie hier actief is? Dus wie o wie? Contactformuliertje al ingevuld.

Easypeasy, de beste man is Stef Eijssen https://www.facebook.com/sjmeijssen
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 19 Dec 2020, 17:26

Kijk, da’s dus het voordeel van lid zijn van Mark Suijkerbuik :lekker ..
1 x
2 ∞ & →

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Dec 2020, 17:29

I’m not amused. Buiten dat Stef denk ik iets beter had moeten opletten met de keuze van z’n naam vorige week bij de KvK gaat ie glad ijs op met de verkoop van sterke drank zonder slijterij vergunning.
Laat ik helder zijn dat ik met zijn tasting verhaal helemaal niets van doen heb.
Ik heb via z’n site m verzocht contact op te nemen aangezien ik van mening ben dat z’n recent gekozen naam wel heel erg lijkt op de al jaren geleden vastgelegde naam Whiskydudes. En je mag je wel een gelijkende naam gebruiken, maar niet als je in hetzelfde segment opereert. De gekozen naam mag niet de suggestie wekken etc...
8 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Dec 2020, 20:16

Oeps per ongeluk dubbel gepost :oops:
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 19 Dec 2020, 20:23, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Dec 2020, 20:22

Het is waarschijnlijk gewoon de zoveelste nitwit die probeert om tijdens een populaire periode zn ooooongekende whiskykennis (not...) te delen met de buitenwereld. Waarschijnlijk pas een eerste tasting gehad met het niveau ‘Glenlivet 12’ bij Gall en gall en het is m gelijk naar zn bol gestegen. Het is inderdaad wat je zegt: professioneel aanbieden van samples en dat mag niet hebben we al geleerd van Teun.. Maargoed misschien heeft hij idd wel een slijtersvergunning, you never know, professioneel is het iig niet.

Ik hoop voor je dat hij bereid is wat aan zn naam te doen. Ik ben juridisch niet genoeg thuis in deze materie maar het lijkt me wel een lastige kwestie. Maargoed aan zn kop te zien gaat hij al genoeg geïntimideerd zijn met een hoop angstzweet en stress zodra hij een eerste aangetekende brief krijgt

Morgen staat er ‘Whiskyboy Tastings’ of ‘WhiskyOrakel tastings’ :gnif

Edit; heb t filmpje gekeken maar sjezus ik snap dat je hier niet mee geïdentificeerd wilt worden. Plaatsvervangende schaamte kwam in me op. Als dit serieus je setting en script is voor een goed filmpje over hoe je whisky drinkt... nouja schiet mij maar lek :HitHead wat een turbo kneus :P
2 x
Afbeelding

Mikser
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mikser » 19 Dec 2020, 20:35

Cask1988 schreef: ... zn ooooongekende whiskykennis (not...) te delen met de buitenwereld.

In de war nu... moet bij de eerste stap de whisky dan niet in het glas? :gnif
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Dec 2020, 20:37

:gnif

Nou, de site van kvk zelf is al vrij duidelijk over gelijkende namen en verwarring. Kansloos verhaal voor ‘m, beetje zelfde idee als dat filmpje... :lol:
Even afwachten, maandag geen antwoord dan onderneem ik gepaste actie.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Dec 2020, 20:44

Mikser schreef:In de war nu... moet bij de eerste stap de whisky dan niet in het glas? :gnif

Huh? Nee toch? Ik dacht dat je zoiets op tafel pleurt en dan oplikt. Hoe komen mensen anders op smaken zoals gelakt hout enzo? :Scratch
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 20 Dec 2020, 02:44

Cask1988 schreef:
Mikser schreef:In de war nu... moet bij de eerste stap de whisky dan niet in het glas? :gnif

Huh? Nee toch? Ik dacht dat je zoiets op tafel pleurt en dan oplikt. Hoe komen mensen anders op smaken zoals gelakt hout enzo? :Scratch

Sommige whisky gaat eerst langs een derrière van een niet nader genoemd persoon. :bigsmile
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 20 Dec 2020, 10:16

Oogadal schreef::gnif

Nou, de site van kvk zelf is al vrij duidelijk over gelijkende namen en verwarring. Kansloos verhaal voor ‘m, beetje zelfde idee als dat filmpje... :lol:
Even afwachten, maandag geen antwoord dan onderneem ik gepaste actie.

Wel 'sneu' hoor, heeft ie net met gepaste trots een paar weken geleden op zijn pagina zijn geweldige bedrijf wereldkundig gemaakt, mooie doosjes met logo, waarschijnlijk ook nog speciaal hiervoor die Schotse Ruit-broek aangeschaft, (met een beetje pech is de fancy sweater met ingeborduurd Whiskydude-logo al onderweg,) en dan kan ie het boeltje alweer opdoeken, of nou ja, op zijn minst opnieuw beginnen onder een andere naam.
Maar weet je zeker dat je niet een samenwerking met deze knaap aan wilt gaan? Als je termen als 'Splendid Speyside' voor je doorsnee samplesetjes kunt bedenken gaat er namelijk een groot marketingtalent achter deze persoon schuil denk ik zo... :gnif
4 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 20 Dec 2020, 11:26

Sohee. Van dat introductie filmpje steek je een hoop op. Ik moet helemaal geen longdrink glas gebruiken, maar een Glencairn. En de volgorde, kijken, ruiken, proeven is ook nieuw voor mij. Damn, ik begon altijd met de afdronk.

Nee, wat een sneu gedoe. Maak er maar gehakt van Edwin.
2 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Dec 2020, 12:07

@Dre; er was zelfs iemand die opperde hem 'voorzichtig' te benaderen onder mom van toekomstige samenwerking.... :P

@Erik1908; gekruid h-o-h... :(
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 20 Dec 2020, 12:53

Ik kan me toch bijna niet voorstellen dat er whisky liefhebbers zijn, die al eigen filmpjes maken en een sample handel opzetten. Zonder dat ze zijn aangemeld bij hèt kennis uitwissel instituut bij uitstek wat het forum toch is.
Met andere woorden, het kan toch bijna niet anders dan dat deze persoon 1 van onze leden is toch?
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 20 Dec 2020, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”