Nu vraag ik me af, vinden jullie het de moeite waard?
De link https://www.thewhiskyambassador.nl/

goosebumps schreef:Heeft iemand hier wel eens de Whisky Ambassador cursus gedaan? Ik geef wel eens een whisky proeverij, vooralsnog niet professioneel. Nu leek het me wel leuk om zo'n certificaat te halen als "keurmerk" voor mezelfEn misschien als opmaatje om iets professioneler te worden.
Nu vraag ik me af, vinden jullie het de moeite waard?
De link https://www.thewhiskyambassador.nl/

Leuk verdienmodel. Maar of dit certificaat echt waarde heeft? Officieel geaccrediteerd zijn ze in ieder geval niet in Nederland.The Whisky Ambassador is de eerste officieel geaccrediteerde opleiding ...
Wolf2112 schreef:Ik ben oprecht benieuwd welke persoon deze cursus dan geeft en hoeveel echt nieuwe kennis dit dan zou geven.
Wolf2112 schreef:Ik ben oprecht benieuwd welke persoon deze cursus dan geeft en hoeveel echt nieuwe kennis dit dan zou geven. Meer dan dat ik heb opgestoken door whisky boeken, distillery visits, Ralfy, al die fijne drams die ik heb mogen proeven en natuurlijk dit mooie forum...

In Nederland wordt je geaccrediteerd door de Raad van Accreditatie. Daar heeft dit niets mee te maken.AquaVitae schreef:...en nog nooit heeft iemand naar enige vorm van accreditatie gevraagd.
...Maar naar mijn idee zijn de enige die daar echt beter van worden de accrediteurs zelf.
[/quote]Reichenbach schreef:...Volgens mij is dit een keurmerk of fantasie-accreditatie van de club zelf. ...

zonder verdrag zijn Britse keurmerken eigenlijk niet geldig in de EU 
thijs100 schreef:Wolf2112 schreef:Ik ben oprecht benieuwd welke persoon deze cursus dan geeft en hoeveel echt nieuwe kennis dit dan zou geven.
De cursus wordt gegeven door Bob Wenting, onder andere mede-organisator van Maltstock en ambassadeur van de SMWS. Iemand met veel kennis van zaken.
AquaVitae schreef:Enthousiasme en ervaring zijn belangrijker dan een accreditatie.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten