scotchwhiskyauctions - buyers premium

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Goldenliquid1990
Actief lid
Actief lid

scotchwhiskyauctions - buyers premium

Ongelezen berichtdoor Goldenliquid1990 » 23 Aug 2019, 15:08

Hello,

Ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe veilingsite aangezien ik het aanbod op whiskyacutioning.com steeds beperkter vind worden en ook te duur. (voornamelijk door de 10% extra buyers fee dat er is bijgekomen).

Nu ben ik uitgekomen bij Scotchwhiskyauctions waar ik wel wat leuke flesjes vind die me interesseren. Enkel weet ik niet goed hoe het nu net zit met de belastingen die erbij komen. Ik had mailtje gestuurd naar hun om wat verduidelijking en dit was het antwoord ik kreeg:

For example one bottle bought for £100 to be shipped to Belgium the total price would be:

Hammer Price £100.00
Buyers Premium inc VAT £12.00
Delivery £24.00
Loss & Breakage cover 3% of hammer price (optional) £3.00

De buyers fee is 10%, ik snap niet goed vanwaar ze dan met die 12 pond komen? Iemand ervaring met hoeveel BTW je moet betalen als je flessen via hun koopt?

Alvast bedankt voor de toelichting!

Grtjs,
Jeroen
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: scotchwhiskyauctions - buyers premium

Ongelezen berichtdoor Daan » 23 Aug 2019, 15:36

Goldenliquid1990 schreef:For example one bottle bought for £100 to be shipped to Belgium the total price would be:

Hammer Price £100.00
Buyers Premium inc VAT £12.00
Delivery £24.00
Loss & Breakage cover 3% of hammer price (optional) £3.00

De buyers fee is 10%, ik snap niet goed vanwaar ze dan met die 12 pond komen? Iemand ervaring met hoeveel BTW je moet betalen als je flessen via hun koopt?

Blijkbaar betaal je 20% BTW over de buyers fee.
Volgens mij is dat het standaardtarief in de UK.
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Olivier
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Olivier » 23 Aug 2019, 15:54

Ja je moet rekenen dat er op de veilingprijs ongeveer 12% in totaal bijkomt (dit is dan de buyers premium alsook de btw die erbij komt).
De verzendkosten zijn idd 24 pond voor 1 fles maar de verzendkosten per fles worden lager bij meerder flessen.
De 3% loss and breakage is optioneel... daar kan je zelf kiezen of je deze verzekering neemt of niet..

Ik heb al meerdere malen via scotchwhiskyauction flessen gewonnen en mijn ervaring is tot nu toe perfect... communicatie gaat snel... verpakking is prima.. verzending is met UPS en gaat heel vlot... en zelfs vaker zonder extra verzekering erbij...

Ik heb zelfs een excel-file met de een hele berekening van de veilingprijs naar wat de uiteindelijke totaalprijs in euro zal zijn... als je wil kan je die via een pb of mail van me krijgen...

Een zeer goede veilingsite!

Groeten,

Olivier
2 x
Afbeelding

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 27 Aug 2019, 19:11

Ik ben ook altijd tevreden als ik wat "win" op scotchwhiskyauctions.com. 10-12% erbij optellen. Plus die verzendkosten en dat totaaltje ff omrekenen naar Euro's. Dan heb je alles.

Die 3% laat ik altijd zitten (reken af met mijn credit card). Nog nooit iets mis gegaan, maar dat is geen garantie natuurlijk.
0 x

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 27 Aug 2019, 21:11

Ik beaam wat hierboven wordt gezegd. Een paar keer wat besteld (‘gewonnen’), elke keer keurig netjes ontvangen. Geen extra verborgen kosten, geen gedoe, heel professioneel allemaal.
0 x
Afbeelding

FAIDIN
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor FAIDIN » 07 Okt 2021, 00:56

Ik weet dat dit nu een "oud" onderwerp is maar, ik ben wat voorbarig geweest en heb 4 flessen "gewonnen" zijn er nu na brexit veel meer kosten aan vast gaan zitten om ze naar Nederland te versturen?
0 x

J23
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor J23 » 07 Okt 2021, 06:16

FAIDIN schreef:Ik weet dat dit nu een "oud" onderwerp is maar, ik ben wat voorbarig geweest en heb 4 flessen "gewonnen" zijn er nu na brexit veel meer kosten aan vast gaan zitten om ze naar Nederland te versturen?

De laatste fles die ik uit de UK liet overkomen kostte ongeveer €75 en daar kwam €40-45 bij dat ik aan DHL moest betalen onder het mom van 'betaling invoerrechten en btw', waardoor dit niet echt meer in verhouding met elkaar stond.

Het zou dus zomaar kunnen dat er nog een heffing voor je aankomt, alleen is me niet volledig helder hoe dat bedrag bepaald wordt. Wellicht op basis van het alcoholpercentage? Misschien dat anderen die vraag kunnen beantwoorden.

Edit: zie dat Wouster het e.e.a. keurig verduidelijkt in dit draadje; viewtopic.php?f=159&t=18990
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Okt 2021, 08:05

FAIDIN schreef:Ik weet dat dit nu een "oud" onderwerp is maar, ik ben wat voorbarig geweest en heb 4 flessen "gewonnen" zijn er nu na brexit veel meer kosten aan vast gaan zitten om ze naar Nederland te versturen?

Deze even aandachtig doorlezen:
Gevolgen Brexit

Dan weet je wat je ongeveer te wachten staat. Spoiler alert: it’s not gonna be much fun :bigsmile
1 x
Afbeelding

FAIDIN
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor FAIDIN » 07 Okt 2021, 11:01

Cask1988 schreef:

Gevolgen Brexit

Dan weet je wat je ongeveer te wachten staat. Spoiler alert: it’s not gonna be much fun :bigsmile

Nou dan kan ik ze beter maar nog een keer laten veilen... jammer had ze graag willen drinken wordt me te gek als ik nog eens 200 euro moet gaan betalen voor 4 flessen...
0 x

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 07 Okt 2021, 13:05

FAIDIN schreef:
Cask1988 schreef:

Gevolgen Brexit

Nou dan kan ik ze beter maar nog een keer laten veilen... jammer had ze graag willen drinken wordt me te gek als ik nog eens 200 euro moet gaan betalen voor 4 flessen...

Ken je niemand in de UK om bij hem te laten bezorgen?
Een reden om elkaar te zien hier of daar. :hoedaf
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”