Range Share vervolg!

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Van de volgende distilleerderij zou ik graag de hele basis range willen proeven.

Peiling eindigde op 27 Dec 2018, 15:51

Aberlour
4
2%
Ardbeg
13
7%
Arran
7
4%
Balvenie
7
4%
Ben Riach
6
3%
Bowmore
5
3%
Bruichladdich
20
11%
Bunnahabhain
21
12%
Caol Ila
13
7%
Dalmore
9
5%
Glengoyne
15
9%
Glenmorangie
3
2%
Glen Moray
2
1%
Glenrothes
9
5%
Highland Park
3
2%
Laphroaig
10
6%
Macallan
4
2%
Talisker
6
3%
Tomatin
10
6%
Loch Lomond
7
4%

Totaal aantal stemmen: 174

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Range Share vervolg!

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Dec 2018, 12:56

dannyp44 schreef:Nee hier niet, maar ik wil wel je koffers dragen...

Koffers mogen niet. Alleen handbagage is toegestaan ;).
Voor de geïnteresseerden het gewonnen arrangement uit de mail van D12.

Direct na aankomst in Glasgow gaan we naar hotel voor de overnachting in het prestigieuze hotel Blythswood Square Hotel.

’s Morgens vroeg beginnen we met een stevig traditioneel ontbijt in het hotel.

Rond circa 8:00 vertrekken we vanaf Glasgow Airport richting Islay Airport. Vluchtnummer: xxxxx.

Na aankomst op Islay Airport gaan we per shuttlebus naar de Lagavulin distilleerderij, voor een rondleiding en proeverij, van niemand minder dan Iain McArthur.

Na de bezichtiging van Lagavulin gaan we lokaal lunchen in het pittoreske hotel Bridgend.
Na de lunch zullen we per shuttle bus diverse bijzondere locaties bezoeken, we kunnen alvast verklappen dat we langs een paar prachtige plekjes komen.

Waarna we doorrijden naar Islay airport voor de terugvlucht naar Glasgow.

Om 17:25 vertrekt ons vliegtuig vanaf Islay, aankomst in Glasgow circa 18:00. Vluchtnummer xxxxx.

Direct na aankomst in Glasgow gaan we per taxi naar het Blythswood Square Hotel. Er is gelegenheid om (gezamenlijk) in het hotel te dineren of zelfstandig het bruisende Glasgow te ontdekken.

Woensdagochtend, na het ontbijt, vliegen we om 9:00 terug naar Schiphol. De verwachte aankomsttijd is 11:40 uur
8 x
Afbeelding
Bekijk mijn mooie Range Share sets ook maar eens.
Range Share 3! Met Balvenie, Caol Ila en Dalmore.

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Dec 2018, 08:19

De populariteit van Bruichladdich in de poll verrast me een beetje. Ik had daar dan ook nog niet een rekenvoorbeeld van geplaatst. Dat wil ik bij deze recht zetten.
Ik heb in mijn rekenvoorbeeld Octomore en Port Charlotte even buiten beschouwing gelaten en alleen Bruichladdich bottelingen op een rijtje gezet.

Als ik een set van 8 samples zou maken met daarin:
Organic 2009/Bere Barley/Islay Barley/Classic Laddie/Laddie 8Y/Laddie 10Y/Laddie 16Y en 21Y Cuvee,
zou die set rond de 45€ moeten kosten (vooral door de laatste drie).

Dat bedrag vind ik eigenlijk te hoog om te kunnen vragen voor 8 samples.
Graag wil ik daar jullie mening over horen. Als je gestemd hebt op Bruichladdich, maar 45€ inderdaad te hoog vindt, wil ik je vragen om je stem nog snel aan te passen in de poll.
Die sluit namelijk na vandaag.
Ook zou ik graag willen horen of jullie interesse alleen uitgaat naar Bruichladdich bottelingen of toch ook naar Port Charlotte en Octomore?
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Laat maar horen.
Groet Roelof
1 x
Afbeelding

FGG
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor FGG » 27 Dec 2018, 08:52

SecondHandPants schreef:Een plotselinge ingeving: aangezien zoveel verschillende mensen tegelijkertijd de verschillende ranges gaan proeven is het misschien een leuk idee om per range een apart topic te maken, om alle bevindingen in te delen. Weet dat er voor alle distilleerderijen al aparte range expressie topics zijn, maar anders worden die misschien een beetje vervuild. Just a thought.

Goed plan. Dat zou het ook wat overzichterlijker maken. Nu is moeilijk te volgen welke sets nu in behandeling zijn en welke er zitten aan te komen. Zeker als je een paar dagen niet online bent geweest.

:HitHead
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Dec 2018, 09:56

FGG schreef:
SecondHandPants schreef:Een plotselinge ingeving: aangezien zoveel verschillende mensen tegelijkertijd de verschillende ranges gaan proeven is het misschien een leuk idee om per range een apart topic te maken, om alle bevindingen in te delen. Weet dat er voor alle distilleerderijen al aparte range expressie topics zijn, maar anders worden die misschien een beetje vervuild. Just a thought.

Goed plan. Dat zou het ook wat overzichterlijker maken. Nu is moeilijk te volgen welke sets nu in behandeling zijn en welke er zitten aan te komen. Zeker als je een paar dagen niet online bent geweest.

:HitHead

Ik besefte me niet dat er onduidelijkheid was over de Range Share. Nog even voor alle duidelijkheid dan.

Officieel is er dus nog niks in behandeling. De Share is nog niet in het vraag en aanbod gedeelte geplaatst. Dat komt omdat ik op de aankondiging van de Glendronach/Lagavulin en Glenfarclas sets, al heel veel aanmeldingen/reserveringen heb gekregen. Om het voor mij overzichtelijk en controleerbaar te houden heb ik me eerst op die reserveringen gericht. Alle reserveringen van die drie ranges zijn nu behandeld en verzonden of staan verzend klaar.

Ik hoop vandaag de laatste fles Laphroaig binnen te krijgen voor de eerste aanvulling. Zodra ik die fles binnen heb en fotos heb kunnen nemen, gaat de Range Share dan eindelijk officieel het vraag en aanbod deel op. Met dus nog 2 Lagavulin sets en 7 van Glenfarclas.
Omdat de Glendronach set op reservering al helemaal is uitverkocht, kom ik dus wat eerder dan gepland met 2 aanvullingen.
Dat zullen Glengoyne en Laphroaig zijn.

De Share zal, zodra die officieel op het forum geplaatst wordt, dan dus bestaan uit:

-Lagavulin set (nog 2 te gaan):
8Y, 12Y CS-2014, 12Y CS-2018, 16Y, Distillers Editions 99,00,01 en 02 voor 33.30€.

-Glenfarclas set (nog 7 te gaan):
Vintage 2004 CS/105 en Family Malt 2007/12Y/15Y/18Y/21Y en 25Y voor 26.90€.

-Laphroaig set:
15Y, Brodir, Lore, Triple Wood, PX Cask,AnCuanMor, Legacy 1815 en Cairdeas 2017 voor 36.80€.

-Glengoyne set:
10Y, 12Y, 15Y, 15Y Distillers Gold, 18Y, 21Y, PX-finish en Cask Strength Batch 6 voor 29.90€.

Ik hoop dat ik zo wat onduidelijkheid heb weg genomen.

Groet Roelof
0 x
Afbeelding

dannyp44
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 27 Dec 2018, 10:13

Ik denk dat de vraag meer gericht is op de sets die nog gaan komen of kunnen komen. Om een keuze te kunnen maken willen ze graag weten wat er in elke set gaat zitten en wat dan de prijs gaat worden. Sommige willen meer instappers om de prijs laag te houden maar de meeste die hier al langer komen willen juist het hogere segment maar dan gaat het ook duurder worden.
0 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Dec 2018, 10:55

dannyp44 schreef:Ik denk dat de vraag meer gericht is op de sets die nog gaan komen of kunnen komen. Om een keuze te kunnen maken willen ze graag weten wat er in elke set gaat zitten en wat dan de prijs gaat worden. Sommige willen meer instappers om de prijs laag te houden maar de meeste die hier al langer komen willen juist het hogere segment maar dan gaat het ook duurder worden.

Ik heb sample flesjes besteld voor in totaal 8 ranges. Welke ik nog ga doen hangt dus mede af van de definitieve uitslag van de poll.
Bunnahabhain en Ardbeg heb ik al geheel of gedeeltelijk in huis. Volgens de laatste poll zou daar dan Bruichladdich bij moeten komen, maar die set vind ik eigenlijk wat te duur om aan te bieden. Caol Ila is het enige merk dat dan daarnaast nog redelijk hoog scoort in de poll.

Ik had zelf gehoopt op een hoge score voor Dalmore, Glenmorangie en Bowmore, maar die kregen helaas in beide polls niet heel veel stemmen.

Als je nog invloed wil uitoefenen op de definitieve keuze, dat kan alleen vandaag nog. Want morgen is de poll gesloten.
Gebruik je stem :duimop!
0 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 27 Dec 2018, 11:24

Freezeroz schreef:De populariteit van Bruichladdich in de poll verrast me een beetje....

Als ik een set van 8 samples zou maken met daarin:
Organic 2009/Bere Barley/Islay Barley/Classic Laddie/Laddie 8Y/Laddie 10Y/Laddie 16Y en 21Y Cuvee,
...
Ook zou ik graag willen horen of jullie interesse alleen uitgaat naar Bruichladdich bottelingen of toch ook naar Port Charlotte en Octomore?

Ik vind bovenstaande set prima klinken :goedgedaan (zo goed zelfs dat ik meteen een stem toegevoegd heb aan Bruichladdich).

Ik zou hem zo laten als je hierboven noemt en de PC en Octomore er uit laten, deze hebben een heel ander profiel en zal ook niet veel goeds doen met de prijs ;)

PS: ik vind deze set juist bijzonder omdat je er ook de 16 en 21 bij wilt doen. Zonder deze 2 weet ik nog niet of ik hem af zou nemen.
1 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 27 Dec 2018, 11:55

Je hebt ook nog de Laddie 22. :gnif
0 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Dec 2018, 12:26

blaaat schreef:Je hebt ook nog de Laddie 22. :gnif

Bij voldoende reserveringen stop ik de 22Y er zo tussen hoor, maar dan wordt de toch al dure set nog dik 10€ duurder.
En ik wil de sets het liefst voor zoveel mogelijk leden interressant en betaalbaar houden.
1 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 27 Dec 2018, 13:59

Freezeroz schreef:Bij voldoende reserveringen stop ik de 22Y er zo tussen hoor, maar dan wordt de toch al dure set nog dik 10€ duurder.
En ik wil de sets het liefst voor zoveel mogelijk leden interressant en betaalbaar houden.

...ik voel een nieuwe Pol aankomen over welke Laddies er in de Laddie set mogen :gnif
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

edwinedje
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 27 Dec 2018, 15:14

MBC schreef:
Freezeroz schreef:Als ik een set van 8 samples zou maken met daarin:
...

Ik vind bovenstaande set prima klinken :goedgedaan (zo goed zelfs dat ik meteen een stem toegevoegd heb aan Bruichladdich).
Ik zou hem zo laten als je hierboven noemt en de PC en Octomore er uit laten, deze hebben een heel ander profiel en zal ook niet veel goeds doen met de prijs ;)
PS: ik vind deze set juist bijzonder omdat je er ook de 16 en 21 bij wilt doen. Zonder deze 2 weet ik nog niet of ik hem af zou nemen.

Mijn gedachte precies... :bigsmile
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 27 Dec 2018, 15:14

Freezeroz schreef:Aan al diegenen die een Range Share Lagavulin set hebben besteld. Denk maar even aan mij tijdens het drinken van de Lagavulin 8Y.
Dankzij de prijsvraag die bij die fles zat, ga ik met D12 mee op een compleet verzorgde vliegreis naar Lagavulin :duimop .
Oh wat sprong ik een gat in de lucht toen ik het bericht kreeg op mijn werk.

Karmic payback! Supertof. Gefeliciteerd man, kan me geen terechtere winnaar voorstellen :) :jazzybass
1 x

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 27 Dec 2018, 16:47

edwinedje schreef:....

Mijn gedachte precies... :bigsmile

Ik wil ook wel een goeie set laddies!
1 x

Freezeroz
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Dec 2018, 17:30

De poll is gesloten. Tijd om de balans op te maken.
Duidelijke winnaar van de eerste poll waren Glendronach (16%) en Lagavulin(13%). Die reserveringen voor die twee gingen dan ook erg hard. Ze zijn inmiddels bijna allemaal gereserveerd of al de deur uit.
Glengoyne had een 3e plek met 11%, gevolgd door Ardbeg en Bunnahabhain met resp 9 en 8% van de 115 stemmen.

De tweede poll is ruim gewonnen door Bunnahabhain met 12%, op de voet gevolgd door Bruichladdich met 11%.
Ook in deze poll eindigde Glengoyne op de 3e plek, met 9%.
Caol Ila en Ardbeg delen plek 4 met 7%, gevolgd door Laphroaig en Tomatin beide met 6% van de 174 stemmen.

De Glengoyne en Bunna sets heb ik al helemaal in huis. Laphroaig en Ardbeg ook bijna.
Door Bruichladdich ben ik echt verrast, daar was ik niet op voor bereid. Daar moet ik snel mee aan de slag dus.
Ik kan het logistiek helaas niet aan om alle sets tegelijk open te gooien. Daarom heb ik gekozen om te beginnen met Glengoyne en Laphroaig.
Daarna zullen tzt Bunnahabhain, Ardbeg en Bruichladdich volgen.

Meer info volgt zodra de Range Share officieel op het forum komt.

Groet Roelof

PS. De Bruichladdich set moet ik nog helemaal in huis halen. Alles staat dus nog open. Laat maar horen wat ik moet doen?
Instappers kiezen? Of toch die dure jongens er liever bij?

Groet Roelof
1 x
Afbeelding

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 27 Dec 2018, 18:28

Freezeroz schreef:De poll is gesloten. Tijd om de balans op te maken.
...
PS. De Bruichladdich set moet ik nog helemaal in huis halen. Alles staat dus nog open. Laat maar horen wat ik moet doen?
Instappers kiezen? Of toch die dure jongens er liever bij?

Groet Roelof

Zoals al eerder aangegeven zou ik kiezen voor de set die je voorstelde voor Bruichladdich:

Eventueel zelfs aangevuld met de 22Y maar ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen wat te gek wordt. Maar de bovenstaande 8 voor rond de 45 euro zou ik zeker van je afnemen :hoera
3 x
Melchior

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”