Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Xqlusive
Senior
Senior

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor Xqlusive » 02 Mar 2019, 11:57

Was niet de bedoeling om je publiekelijk aan de schanpaal te hangen, daarvoor mijn excuses. Echter op een forum wat gebouwd is op vetrouwen en ervaringen van liefhebbers waar reputatie zeker ook van belang is ga ik niet zomaar van een wild vreemde een fles overnemen of een ruil doen. Voor dat soort taferelen ga ik dan wel naar marktplaats.

Ikzelf als ieder ander heeft zich hier ook voor moeten stellen en daarnaast het vetrouwen op gebouwd in het draadje Ervaringen met kopers/verkopers die ik ook zeer waardeer en aanhoud.

Zoals Dre al zei, stel je ff voor en doe het rustig aan.
1 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 02 Mar 2019, 12:07

Ghoost schreef:Wel als er een liefhebber bij zit die nota bene aangeeft een bepaalde fles wel te willen... ;). Ik bood hem ver onder de kostprijs aan ook.
Ik plaats straks de conversatie hier... dan mogen jullie bepalen of het aan de publiekelijke schandpaal nagelen terecht is...

Ook begrijp ik het standpunt volledig, maar het publiekelijke had wel achterwege gelaten mogen worden. Nu is mijn naam helaas besmet namelijk

Je hebt nu een paar tips van diverse mensen gehad hoe dit het beste in te vliegen en je doet er niks mee (tot nu toe) Dus het enige wat je doet is bevestigen dat je een one day fly bent en daar zit niemand op de wachten. Het is precies wat Willum zegt je dendert hier onze huiskamer binnen en gaat direct flessen aanbieden. En tegen welke prijs dat zal mij persoonlijk jeuken.

Wat betreft de schandpaal, ik kan het volledig mis hebben, maar daar nagel je volgens mij toch helemaal jezelf aan; xqlusive zegt 'een nieuwkomer met 0 post die mij per PB z'n fles aanbiedt'. Ik zie je naam niet staan, dus dat je er een post later zelf over begint is niet slim toch? Wat betreft de behoefte de conversatie in het topic te delen; ik wordt altijd een beetje naar van mensen die perse hun gelijk willen halen door teksten uit PB's te plaatsen voor de wereld. PB betekent namelijk Persoonlijk Bericht. EDIT; ik begrijp dat je naam er oorspronkelijk WEL bijstond..., dus je hebt 't niet helemaal zelf gedaan...

Dus, voor mij sta je voorlopig met 3 - 0 achter en je hebt alle doelpunten zelf gescoord.
Laatst gewijzigd door Oogadal op 02 Mar 2019, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Mar 2019, 12:09

Oogadal schreef:Wat betreft de schandpaal, ik kan het volledig mis hebben, maar daar nagel je volgens mij toch helemaal jezelf aan; xqlusive zegt 'een nieuwkomer met 0 post die mij per PB z'n fles aanbiedt'. Ik zie je naam niet staan, dus dat je er een post later zelf over begint is niet slim toch?

Kleine nuance, daarna bemoei ik me er verder niet meer mee: Dat is later aangepast, in de aanvankelijke post stond zijn username wel.
4 x

Ghoost
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ghoost » 02 Mar 2019, 12:38

Ik kan alleen nog maar m'n verlies nemen heren.

ik wil nog wel mijn welgemeende excuses aanbieden.

Het valt mij momenteel oprecht zwaar dat ik met de beste intenties een vervelende discussie op gang heb weten te brengen met mijzelf als middelpunt. ik heb er een brok van in mijn keel.
dit past totaal niet bij mij en mijn intenties op dit forum, waar ik achter de schermen ontzettend veel aanwezig ben. ik had Xclusive ook voor dit voorval voorgesteld in pb om mijzelf vanavond eens goed voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

ik maak echter graag een nieuwe start binnenkort. deze hobby is mij heilig namelijk.

groet Joost
12 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 02 Mar 2019, 18:48

maar nog steeds niet voorgesteld :Cry
1 x

Ghoost
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ghoost » 02 Mar 2019, 18:51

Ik twijfel heel erg of ik dat nog zal doen... met een hele pijnlijke 3-0 achterstand... of dat ik voor even in de anonimiteit beland en me over een maandje met een nieuwe nickname voorstel...
Ik waardeer het aantal likes onder mijn vorige bericht enorm... maar ik werd ook wel echt afgeslacht in dit topic haha... Ik weet niet of ik dan nog wel een eerlijke kans krijg... Ik ben namelijk best actief binnen onze hobby, en ik zou niet graag steeds een etiket met mij meedragen hier
0 x

Freddy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freddy » 02 Mar 2019, 18:57

Ghoost schreef:Ik twijfel heel erg of ik dat nog zal doen... met een hele pijnlijke 3-0 achterstand... of dat ik voor even in de anonimiteit beland en me over een maandje met een nieuwe nickname voorstel...
Ik waardeer het aantal likes onder mijn vorige bericht enorm... maar ik werd ook wel echt afgeslacht in dit topic haha...

Gewoon een dikke olifantshuid aantrekken Joost en vanavond nog een stukje schrijven in Even voorstellen, dat vinden we leuk ! :goedgedaan
3 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Mar 2019, 19:01

Ghoost schreef:Ik twijfel heel erg of ik dat nog zal doen... met een hele pijnlijke 3-0 achterstand... of dat ik voor even in de anonimiteit beland en me over een maandje met een nieuwe nickname voorstel...
Ik waardeer het aantal likes onder mijn vorige bericht enorm... maar ik werd ook wel echt afgeslacht in dit topic haha... Ik weet niet of ik dan nog wel een eerlijke kans krijg... Ik ben namelijk best actief binnen onze hobby, en ik zou niet graag steeds een etiket met mij meedragen hier

Ik denk dat je het nu allemaal wel erg dramatiseert en groter maakt dan het is. Moet je helemaal zelf weten, maar op deze manier belemmer je jezelf meer dan dat eventueel andere forumleden dat zouden doen. Gewoon voorstellen en je bijdrage leveren bij de diverse topics en dan is het verder klaar toch. Til er allemaal niet zo zwaar aan joh.
3 x

JvR
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JvR » 02 Mar 2019, 19:13

En nu weer lachen om de whiskywereld :bigsmile
0 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 02 Mar 2019, 19:14

Joost, my 2 cents, op basis van wat ik tot nu toe gelezen heb:

Je werd geen eerlijke kans gegeven door enkele van de nestors op dit forum. Het lijkt een beetje een terugkerend gegeven te zijn want te vaak wordt de stem van nieuwe mensen hier gesmoord. Nu is het zo dat dit komt omdat de nestors heel vaak hetzelfde hebben zien gebeuren: nieuwelingen die dit forum zien als een manier om flessen te verpatsen voor een (in hun ogen) te dikke prijs. Dus eigenlijk is hun reactie ook menselijk en begrijpbaar.

Je moet hierbij ook weten dat sommigen van die vaste kern ook wel eens door hun eigen vaste kern collega's erop gewezen worden wanneer ze zelf flessen iets te duur proberen te verkopen.

Mij lijkt de beste strategie dus om je niks aan te trekken van bovenstaande discussie. Maak een topic over jezelf aan, en meng je maar in de discussies. Koop wat samples. Of koop eens een fles. Doe gewoon mee. Je zal zien dat je op die manier je faire kans gewoon terugkrijgt en terugneemt.

Cheers!
7 x

Ghoost
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ghoost » 02 Mar 2019, 19:29

Dit vind ik mooi. Een discussie wordt niet uit de weg gegaan met respect voor meerdere standpunten. Bedankt! Ik ben overtuigd.

Ik stel mij straks even voor! Zand erover voor nu!
3 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Mar 2019, 19:36

blaaat schreef:Je werd geen eerlijke kans gegeven door enkele van de nestors op dit forum. Het lijkt een beetje een terugkerend gegeven te zijn want te vaak wordt de stem van nieuwe mensen hier gesmoord.

Hm, het dramatiseren van het geheel gaat kennelijk nog even door... Geen eerlijke kans door enkele "nestors"? En te vaak wordt de stem van nieuwe mensen hier gesmoord? Pffffff, zelden hier op het forum zoveel onzin in slechts twee zinnetjes gezien, hulde. :HitHead
1 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 02 Mar 2019, 19:43

Ach ja Dre, daar moet je niet zo zwaar aan tillen hoor. :bigsmile

Leven en laten leven.
:Slainte
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 02 Mar 2019, 20:34

Toch ff aanhaken, omdat ik de afgelopen maanden wat soortgelijke ervaringen heb gehad.

In het Vraag topic wordt gevraagd om een specifieke fles. Die fles heb ik toevallig en hecht er geen emotionele waarde aan, of zie mezelf hem niet binnen een jaar of 2 opentrekken.
Voor mij een kans om mijn aanschaf prijs terug te krijgen, daarmee iets nieuws te kopen én een forumlid blij te maken met een fles die hij zoekt.

Het resultaat:
In 1 geval wordt er niet gereageerd, pas als ik nogmaals vraag of hij interesse heeft, of de fles wellicht al ergens heeft kunnen vinden krijg ik een reactie.
In 1 geval wordt ik doodgezwegen. Wat op zich best onbeschoft is, aangezien die persoon toch de initiële vraag heeft gesteld.
En in 1 geval komen we snel tot een akkoord, maar hou ik de fles nog 'even' gereserveerd, om financiële redenen. Om later na 2,5 maand een bericht te krijgen dat er toch geen interesse meer is.

Eerlijk waar, de prijzen waren 100% fair. Maar naar mijn idee denken sommigen dat het hier voor iedereen maar onder kostprijs (release+verzendkosten), liefst nog tegen een aanbiedingsprijs die ooit ergens online heeft gestaan, moet worden aangeboden.

Als ik Ghoost zijn verhaal goed begrijp, dan vroeg Xqlusive om een bepaalde fles, die hij vervolgens netjes tegen een goede prijs aanbood.
Waarom zou dat niet mogen dan?

Als het voor jou geen goede deal is dan bedank je er toch gewoon voor? Jij bent toch degene die er om vraagt?
Wat mij betreft in dit geval geen slechte reclame voor Ghoost, maar juist voor Xqlusive.
5 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Jacky
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jacky » 02 Mar 2019, 20:55

Jullie weten toch dat ik al bijna 2 pagina's niet meer gelachen heb...

Back on topic?
:nat
10 x
Afbeelding

Everything will be okay in the end. If it's not okay, there's always whisky...

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”