TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 05 Mar 2019, 13:18

edwinedje schreef:Of Ruben inlichten?

Ik heb Ruben al ingelicht. Geen idee wat hij er mee kan, maar kan me voorstellen dat 'ie het wel wil weten.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 05 Mar 2019, 17:01

Hij kan hem gewoon ff bellen toch? Telefoonnummer staat er gewoon onder.

Zal vast een slordigheid je zijn (uhuh, uhuh)

Onze hobby is ziek mensen. Dit soort taferelen, GoT set die hier zonder schaamte voor 170% wordt aangeboden terwijl de regels duidelijk zijn, trieste bedoeling.
6 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 05 Mar 2019, 19:14

De whisky beleggingshype;
zolang populaire (zakelijke) blogs nog schrijven dat
beleggen in whisky nog ontdekt moet worden bij het grote publiek,
en dat de beleggingsfondsen ook wel zullen volgen
is het eind nog niet in zicht...

Het grootste probleem van deze hype is dat de flessen whisky ook daadwerkelijk verhandelt worden voor belachelijke prijzen.
Maakt niet uit of het onervaren kopers, belegging-experts of whisky liefhebbers zijn; het aanbod goede whisky wordt er niet groter van.
0 x
Breedút Genietsje

WhiskyNotes
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyNotes » 05 Mar 2019, 20:30

thijs100 schreef:Ik heb Ruben al ingelicht. Geen idee wat hij er mee kan, maar kan me voorstellen dat 'ie het wel wil weten.

Bedankt daarvoor, Thijs, en bedankt Wouter om het op te merken.
Ik heb hem eerst zelf gecontacteerd en daarna 2dehands.be. Uiteindelijk was het efficiënter om het op mijn WhiskyNotes facebook te posten (ervan uitgaande dat hij mij volgt), zo was het zoekertje meteen offline. Het staat er nu terug op zonder de tasting notes.

Whisky kopen om te verkopen, tot daar aan toe. Mijn woorden verdraaien, kan ik minder mee lachen. Bert van Asta Morris ook niet trouwens, en zo komt het dat mijnheer Tytgat nu een andere winkel zal moeten zoeken om zijn whisky te gaan inkopen.
8 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 05 Mar 2019, 20:34

WhiskyNotes schreef:
thijs100 schreef:Ik heb Ruben al ingelicht. Geen idee wat hij er mee kan, maar kan me voorstellen dat 'ie het wel wil weten.

Bedankt daarvoor, Thijs, en bedankt Wouter om het op te merken.
Ik heb hem eerst zelf gecontacteerd en daarna 2dehands.be. Uiteindelijk was het efficiënter om het op mijn WhiskyNotes facebook te posten (ervan uitgaande dat hij mij volgt), zo was het zoekertje meteen offline. Het staat er nu terug op zonder de tasting notes.

Whisky kopen om te verkopen, tot daar aan toe. Mijn woorden verdraaien, kan ik minder mee lachen. Bert van Asta Morris ook niet trouwens, en zo komt het dat mijnheer Tytgat nu een andere winkel zal moeten zoeken om zijn whisky te gaan inkopen.

In de veronderstelling dat meneer tytgat zijn echte naam gebruikt :bigsmile
0 x

WhiskyNotes
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor WhiskyNotes » 05 Mar 2019, 20:38

Toon schreef:In de veronderstelling dat meneer tytgat zijn echte naam gebruikt :bigsmile

Het is inderdaad zijn familienaam, de mensen van de winkel wisten meteen over wie het ging.
0 x

Toon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Toon » 05 Mar 2019, 20:47

WhiskyNotes schreef:
Toon schreef:In de veronderstelling dat meneer tytgat zijn echte naam gebruikt :bigsmile

Het is inderdaad zijn familienaam, de mensen van de winkel wisten meteen over wie het ging.

Als je al weet waar die mens zijn whisky koopt dan is het ff balen als die daar de volgende keer binnenstapt om een flesje te kopen in de veronderstelling dat hij ondertussen van niets weet :gnif :P
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 05 Mar 2019, 21:05

Wouter1981 schreef:Onze hobby is ziek mensen. Dit soort taferelen, GoT set die hier zonder schaamte voor 170% wordt aangeboden terwijl de regels duidelijk zijn, trieste bedoeling.

En de nieuwe hype dient zich alweer aan. De foto's van kasten vol GoT flessen zakken een beetje naar onderen op de FB tijdlijn, en nu zie ik alweer de nodige mensen ontzettend gelukkig zijn dat ze ingeloot zijn voor hun Macallan Genesis, incl. verzenden vanuit UK voor ongeveer 600 euro slechts. Maar dan heb je ook wat, een NAS in een mooi kistje met een pracht van marketing(lul)verhaal eromheen en inhoud die haast niemand krijgt te proeven want wie trekt dit nog open... Maar staat wel leuk naast die Concept No.1 natuurlijk :Scratch .
Tel hier die huidige ongein bij op rond bv. die Caol Ila Asta Morris en de conclusie is snel getrokken dat het momenteel even héél erg snel niet leuk meer is geworden.
Hopelijk waait het allemaal weer een beetje over, maar vrees het ergste.
2 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 05 Mar 2019, 21:23

Dre schreef:
Wouter1981 schreef:Onze hobby is ziek mensen. Dit soort taferelen, GoT set die hier zonder schaamte voor 170% wordt aangeboden terwijl de regels duidelijk zijn, trieste bedoeling.

En de nieuwe hype dient zich alweer aan. De foto's van kasten vol GoT flessen zakken een beetje naar onderen op de FB tijdlijn, en nu zie ik alweer de nodige mensen ontzettend gelukkig zijn dat ze ingeloot zijn voor hun Macallan Genesis, incl. verzenden vanuit UK voor ongeveer 600 euro slechts. Maar dan heb je ook wat, een NAS in een mooi kistje met een pracht van marketing(lul)verhaal eromheen en inhoud die haast niemand krijgt te proeven want wie trekt dit nog open... Maar staat wel leuk naast die Concept No.1 natuurlijk :Scratch .
Tel hier die huidige ongein bij op rond bv. die Caol Ila Asta Morris en de conclusie is snel getrokken dat het momenteel even héél erg snel niet leuk meer is geworden.

Tja die GoT, Macallan, HP,... So be it, niet in mijn vijver. De Caol ila AM vond ik erger, zelf een tiental winkels gecontacteerd en niet te pakken gekregen. Dan zien dat dat soort losers ermee gaat lopen is wel jammer. Ik pleit voor een soort kortingsysteem. Bvb bij die CA AM, 100euro winkelprijs, 70euro als ie open verkocht wordt (gewoon de zegel eraf). Moet niet altijd natuurlijk, maar bij flessen waar veel vraag naar is zou het gewoon eerlijker zijn.

Als winkelier wil je toch ook niet dat je cliënteel met de grote winst gaat lopen, dan had je beter zelf wat meer marge genomen!
0 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 05 Mar 2019, 21:25

MisterMonkeyDonkey schreef:
Dre schreef:

Tja die GoT, Macallan, HP,... So be it, niet in mijn vijver. De Caol ila AM vond ik erger, zelf een tiental winkels gecontacteerd en niet te pakken gekregen. Dan zien dat dat soort losers ermee gaat lopen is wel jammer. Ik pleit voor een soort kortingsysteem. Bvb bij die CA AM, 100euro winkelprijs, 70euro als ie open verkocht wordt (gewoon de zegel eraf). Moet niet altijd natuurlijk, maar bij flessen waar veel vraag naar is zou het gewoon eerlijker zijn.

Als winkelier wil je toch ook niet dat je cliënteel met de grote winst gaat lopen, dan had je beter zelf wat meer marge genomen!

Gewoon een stempel op het label? ''Verkocht bij slijter ABC, bestemd om op te drinken.''
0 x

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Mar 2019, 22:06

De zegeningen van de vrije markt hoor.
Heb je beter het communisme, daar laat de grote roerganger het levenswater met containers gelijk het land in smokkelen. Als hij niet tegen de lamp loopt.
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 05 Mar 2019, 22:16

Voorbeeldje. Ik had de Ardmore AM bij mijn slijter geproefd en gelijk gekocht. Hij vertelde me van de Caol ila die hij had geproefd tijdens het festival in Luik. Hij had er echter geen binnen gekregen.
Zoals velen op zoek naar een flesje. Op een site terecht gekomen waar er nog voorradig waren. (Op dat moment 2)
Ik heb de 2 flessen direct weggekaapt en iemand aan inkoop een plezier gedaan met een fles.
Dag erna toch nog eens even kijken... opnieuw 4 voorradig, maar slechts per 2 flessen per klant te bestellen.
Ik heb per direct naar een forumgenoot een Pb via WB gestuurd omdat ik wist dat hij er ook naar op zoek was. Heeft er direct 2 gekocht (om te openen)
Ik heb opnieuw de 2 laatste flessen gekocht en betaald omdat er nog een forumlid interesse had en ik het geen straf vond om een reserve flesje in mijn kast te hebben.
Paar dagen later een mail van de slijter dat ik er reeds 2 had gekocht en deze 2 dus werden geannuleerd. Bedrag werd me direct terug overgeschreven. Ik heb telefonisch uitgelegd wat de bedoeling was, maar begrijp hun standpunt uiteraard ook.
Flessen zijn dan verkocht aan iemand anders....

Dag later zie je op 2dehands site diezelfde flessen opduiken voor +200€

Moraal van het verhaal. In het vervolg beter valsspelen (heb goede buren ;) )en zoveel mogelijk liefhebbers aan een fles helpen.
5 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 05 Mar 2019, 22:21

Bram84 schreef:Voorbeeldje. Ik had de Ardmore AM bij mijn slijter geproefd en gelijk gekocht. Hij vertelde me van de Caol ila die hij had geproefd tijdens het festival in Luik. Hij had er echter geen binnen gekregen.
Zoals velen op zoek naar een flesje. Op een site terecht gekomen waar er nog voorradig waren. (Op dat moment 2)
Ik heb de 2 flessen direct weggekaapt en iemand aan inkoop een plezier gedaan met een fles.
Dag erna toch nog eens even kijken... opnieuw 4 voorradig, maar slechts per 2 flessen per klant te bestellen.
Ik heb per direct naar een forumgenoot een Pb via WB gestuurd omdat ik wist dat hij er ook naar op zoek was. Heeft er direct 2 gekocht (om te openen)
Ik heb opnieuw de 2 laatste flessen gekocht en betaald omdat er nog een forumlid interesse had en ik het geen straf vond om een reserve flesje in mijn kast te hebben.
Paar dagen later een mail van de slijter dat ik er reeds 2 had gekocht en deze 2 dus werden geannuleerd. Bedrag werd me direct terug overgeschreven. Ik heb telefonisch uitgelegd wat de bedoeling was, maar begrijp hun standpunt uiteraard ook.
Flessen zijn dan verkocht aan iemand anders....

Dag later zie je op 2dehands site diezelfde flessen opduiken voor +200€

Moraal van het verhaal. In het vervolg beter valsspelen en zoveel mogelijk liefhebbers aan een fles helpen.

Ik denk dat die forumgenoot me getipt had over de laatste 2 flessen, helaas was ik te laat thuis. Jammer, maar ik laat mn slaap er niet voor ;). Gewoon vervelend dat andere "liefhebbers" zo gaan handelen.
0 x

Breedút_Genietsje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 05 Mar 2019, 22:30

Dre schreef:En de nieuwe hype dient zich alweer aan; nu zie ik alweer de nodige mensen ontzettend gelukkig zijn dat ze ingeloot zijn voor hun Macallan Genesis, incl. verzenden vanuit UK voor ongeveer 600 euro slechts. Maar dan heb je ook wat, een NAS in een mooi kistje met een pracht van marketing(lul)verhaal eromheen en inhoud die haast niemand krijgt te proeven want wie trekt dit nog open... Maar staat wel leuk naast die Concept No.1 natuurlijk :Scratch .

Ik begrijp het, maar ik denk: Laat maar lekker lopen, die 600,- geven ze iig niet meer uit aan 'goede whisky voor consumptie'...
Voor mensen die zo'n fles in de kast zetten om elke dag even naar te kijken, prima.
Maar de handel in dit soort flessen zal toch een keer verzadigd raken ?
2 x
Breedút Genietsje

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 05 Mar 2019, 22:32

Zat vanmiddag te denken dat dit wel eens de piek in de gekte zou kunnen zien. Dat mensen het vanaf nu wel gaan beseffen. Er niet meer intrappen. De flessen op veiling binnenkort minder opbrengen. Flippers met de rotzooi blijven zitten. Distillery's hun premium flessen niet meer kwijt raken, zoals bij die HP fire & ice onlangs al.

Utopie natuurlijk. Maar het zou zo mooi zijn.

Ik zou het er wel voor over hebben hoor, dat mijn WB waarde zou halveren, maar dat ik dan wel weer een mooie klassieke Clynelish van rond de 20 jaar voor 100 euro zou kunnen kopen.

Gaat nooit meer gebeuren natuurlijk. Kansloos.

Net zoals wanneer je met een 2-1 achterstand naar Madrid moet en toch door wil gaan naar de volgende ronde...
.... Of toch
9 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”