TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Casketje
Senior
Senior

Re: TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Ongelezen berichtdoor Casketje » 08 Nov 2018, 12:19

Dit weekend nog te koop in de betere whiskyzaak voor €129.95, nu reeds voor €499 op whiskybase. :shock: :roll:

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/120014/secret-speyside-distillery-2002-mbl
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 08 Nov 2018, 12:29

Bij deze was het wel te voorzien. Heb ook aanvragen gekregen voor dozen vol van 't spul. Dan is dat vermoed ik niet om op te drinken. Maar er is toch geen levende ziel dit dat er voor gaat betalen?
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 08 Nov 2018, 14:53

Casketje schreef:Dit weekend nog te koop in de betere whiskyzaak voor €129.95, nu reeds voor €499 op whiskybase. :shock: :roll:

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/120014/secret-speyside-distillery-2002-mbl

Ik heb m nergens meer kunnen vinden online... :?
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 08 Nov 2018, 17:52

Die ratings lijken me op het eerste zicht ook een beetje speculatief. :?
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Nov 2018, 18:25

Wouter1981 schreef:Die ratings lijken me op het eerste zicht ook een beetje speculatief. :?

de ratings lijken me op 1 na allemaal zelfs ongeloofwaardig
dat is de trend nu he, zolang het een kleurtje heeft en een naam die goed valt bij de collectors gewoon helemaal los gaan met kopen en voor je het ooit kunt proeven eerst even alles tussen de 92 en 99 scoren om zo de prijs van jouw aanwinst op te drijven
1 score van 86 van stefan die ik absoluut geloof
1 score van 90 van iemand die hem 4x heeft gekocht, 1 geopend, toch maar 90 geeft zodat de rest wellicht weg kan
1 score van 92 en 1 met 94 met diezelfde reden hun 2e fles te kunnen verpatsen voor een bak meer
de rest investeerders met alleen dichte flessen die alleen voor de handel er in zitten en er geen reet om geven dat ze de database om zeep halen
check de collecties maar eens bij de gasten die vaak heel hoog scoren, bijna altijd alleen maar dichte collectable flessen die snel in waarde stijgen
5 x
Afbeelding

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 08 Nov 2018, 18:51

henri schreef:
Wouter1981 schreef:Die ratings lijken me op het eerste zicht ook een beetje speculatief. :?

dat is de trend nu he, zolang het een kleurtje heeft en een naam die goed valt bij de collectors gewoon helemaal los gaan met kopen en voor je het ooit kunt proeven eerst even alles tussen de 92 en 99 scoren om zo de prijs van jouw aanwinst op te drijven
1 score van 90 van iemand die hem 4x heeft gekocht, 1 geopend, toch maar 90 geeft zodat de rest wellicht weg kan
1 score van 92 en 1 met 94 met diezelfde reden hun 2e fles te kunnen verpatsen voor een bak meer
de rest investeerders met alleen dichte flessen die alleen voor de handel er in zitten en er geen reet om geven dat ze de database om zeep halen
check de collecties maar eens bij de gasten die vaak heel hoog scoren, bijna altijd alleen maar dichte collectable flessen die snel in waarde stijgen

Zit wat in Henri, met uitzondering van (Kim) schrij01 dan, die heb ik de afgelopen jaren als een uiterst betrouwbare, ervaren whiskykenner en genieter leren kennen.
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Nov 2018, 19:13

sch@ker schreef:
henri schreef:

Zit wat in Henri, met uitzondering van (Kim) schrij01 dan, die heb ik de afgelopen jaren als een uiterst betrouwbare, ervaren whiskykenner en genieter leren kennen.

zal vast een aardige gast zijn en betrouwbaar als handelaar, maar als ik een collectie zie met alleen duur dicht spul en dan kijk wat de persoon gerate heeft en ik zie maar 30 flesjes gescoord met bijna alleen 92 plus scores waarvan 20 uit zn eigen dichte collectie ( de andere 10 waarschijnlijk al verkochte flessen inmiddels ) en 1 score van 16 door waarschijnlijk gewoon een foutje.... dan heb ik 0,0% vertrouwen in deze persoon zijn score. dit duid voor mij juist precies op wat ik hiervoor benoemde...
dat iemand een aardige kerel is maakt nog niet dat ik vertrouw wat ze scoren bij alles wat ze zojuist aanschaffen en dicht houden ;)
6 x
Afbeelding

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 08 Nov 2018, 20:15

Nu je het zo zegt, als je er op gaat letten gebeurd dit best vrij veel. Kijk maar naar alles wat hoger dan 92-83 gerate wordt op een fles deugt in de meest gevallen niet. Zit net te kijken bij het aanbod.....
www.whiskybase.com/whiskies/whisky/1142 ... rodick-bay . Ene Marcoo rate em op 95.....in het profiel alleen maar hoge 90-ers, maar heeft geen flessen in zijn collectie????

En deze strijder rate zelfs 100 punten: www.whiskybase.com/whiskies/whisky/1022 ... an-2017-ad. Kijk je in zijn collectie.......Niet zo heel bijzonder dat mij het vertrouwen geeft dat hij (of zij?) een gefundeerde beoordeling van 100 puntjes
Kan geven.

Wellicht kan WB regelmatig een filter van 95+ er over heen halen. Ik ben bang dat meer dan 3/4 van dit soort beoordelingen “fake” zijn. Sluit me bij Henri aan: het systeem gaat zo naar de kl@te :Cry
1 x
Afbeelding

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Nov 2018, 21:30

Ik krijg het idee dat de whiskymarkt ondertussen wordt verpest door investeerders en opportunisten die het relatief zeldzame spul (bij voorkeur met "The Macallan" op het etiket) met pallets tegelijk de opslag in rollen.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Nov 2018, 21:44

Reichenbach schreef:Ik krijg het idee dat de whiskymarkt ondertussen wordt verpest door investeerders en opportunisten die het relatief zeldzame spul (bij voorkeur met "The Macallan" op het etiket) met pallets tegelijk de opslag in rollen.

dat eerste.. absoluut.
bij voorkeur macallan.. nee dat niet..
er is wel altijd een run op HP, Macallan enzo, maar dat zijn meer de onervaren investeerders die dat van populaire naam kennen.
de run op kwaliteit zit hem dan wel vooral op andere releases
0 x
Afbeelding

Casketje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Casketje » 08 Nov 2018, 21:49

Reichenbach schreef:Ik krijg het idee dat de whiskymarkt ondertussen wordt verpest door investeerders en opportunisten die het relatief zeldzame spul (bij voorkeur met "The Macallan" op het etiket) met pallets tegelijk de opslag in rollen.

Ik zie nergens Macallan op het etiket staan hoor. Mocht het een OB geweest zijn had je waarschijnlijk al standaard de huidige WB vraagprijs mogen neertellen.

En om even advocaat van de duivel te spelen: waarom zouden deze ratings onrealistisch zijn? Natuurlijk zullen er mensen zijn die flessen hoog waarderen om zo te proberen een hype te creeëren (die was er trouwens al gezien hij overal vliegensvlug uitverkocht was) en flessen met een absurde meerwaarde te verkopen - maar we hebben het hier niet over een NAS 40% gekleurde "special release", wel over een 16-jarige single cask Macallan first fill sherry in een reeks waar ook de vorige op 162 stemmen een gemiddelde van meer dan 89 haalde.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Nov 2018, 22:07

Casketje schreef:En om even advocaat van de duivel te spelen: waarom zouden deze ratings onrealistisch zijn?

Zoals hierboven al eerder aangehaald zit het onrealistische hem in het patroon bij een aantal users. Als je wél >90 scoort maar er alleen maar dichte flessen in je bezit hebt, is dat al 'verdacht'. Als je dan op het profiel van de betreffende mensen nog veel meer van dat soort voorbeelden ziet staan, weet je voldoende.
Ik geloof best dat het een prima whisky zal zijn, maar er zit toch wel echt een verschil tussen een score van 89 nog wat of een dikke 91 waarbij een aantal 92-95 scores worden gegeven door 'dubieuzen'.
1 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 08 Nov 2018, 22:10

Ligt het aan mij? Maar de conclusies die getrokken worden zijn toch al jaren duidelijk? :Scratch
Speculatieve ratings verknoeien al jaren Whiskybase.
En de whiskymarkt wordt al jaren verpest door investeerders en opportunisten.
2 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Nov 2018, 22:19

nigel_tufnel schreef:Ligt het aan mij? Maar de conclusies die getrokken worden zijn toch al jaren duidelijk? :Scratch
Speculatieve ratings verknoeien al jaren Whiskybase.
En de whiskymarkt wordt al jaren verpest door investeerders en opportunisten.

daarom haalde ik het nog eens aan. wij weten dit al jaren, maar heel veel mensen nog niet.
altijd goed om het dan nog maar eens te herhalen en hopelijk zelfs wat besef te creëren bij een enkeling die hier wellicht ook aan meedoet
2 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 08 Nov 2018, 22:19

Casketje schreef:, wel over een 16-jarige single cask Macallan first fill sherry in een reeks waar ook de vorige op 162 stemmen een gemiddelde van meer dan 89 haalde.

Dan nog.... Ik kan nu al aankondigen dat op 1 maart 2026 er een 15yo single cast Macallan first fill sherry op de markt komt, waar je €100,- voor betaald.
Ik denk dat ik lekker zit met mijn 3 aandelen (1 om op te drinken, 1 om te verdelen tussen mn whiskybroeders en 1 om te bewaren voor later). Denk dat ik nog een aandeel of 15 neem dan.
En dan lekker met mijn vrienden alles op 96 97 punten zetten en dan €350,- per fles vangen. :duimop Want er zijn toch behoorlijke goede ratings aan gegeven.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”