Whisky kaart - Tapas bar (Malaga)

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Goldenliquid1990
Actief lid
Actief lid

Whisky kaart - Tapas bar (Malaga)

Ongelezen berichtdoor Goldenliquid1990 » 11 Okt 2017, 12:52

Beste Whiskyliefhebbers,

Ik heb even jullie hulp en expertise nodig. Mijn zus en schoenbroer gaan weldra een tapas bar openen in het zonnige Malaga. Het gaat een café / tapas bar worden met lekkere tapas tegen eerlijke prijzen. Dus het wordt zeker geen sterrenrestaurant met bijhorende prijzen.

Op hun kaart zouden ze graag zo'n 6 à 8 whisky's plaatsen. Echter zouden ze voor logistieke en praktische redenen liefst hun whisky bij een nabijgelegen distributeur afnemen.

Hieronder vinden jullie het aanbod van deze distributeur terug:

Afbeelding

Welke whisky's zouden jullie graag op de kaart zien verschijnen en waarom? Ideaal is een combinatie waar er voor ieders smaakpatroon / portefeuille wat keuze is.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :Proost
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Whisky kaart - Tapas bar (Malaga)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 11 Okt 2017, 13:49

Je moet je afvragen wat de doelgroepen zijn en daar je aanbod op afstemmen.

Ik zou me voor de whisky liefhebber alleen richten op alles van Campbeltown. Springbank 10, 12 (en misschien 18 als speciale Whisky), Hazelburn 12 en een Longrow (hiervan ken ik alleen de CV. 10 en 14 ken ik niet).

Als drinkbare blend de Campbeltown Loch en daarnaast nog een willekeurige whisky voor door de cola.

Waarschijnlijk heb je van deze laatste de meeste flessen nodig (helaas...)
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Goldenliquid1990
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Goldenliquid1990 » 11 Okt 2017, 16:31

Wouter1981 schreef:Je moet je afvragen wat de doelgroepen zijn en daar je aanbod op afstemmen.

Ik zou me voor de whisky liefhebber alleen richten op alles van Campbeltown. Springbank 10, 12 (en misschien 18 als speciale Whisky), Hazelburn 12 en een Longrow (hiervan ken ik alleen de CV. 10 en 14 ken ik niet).

Als drinkbare blend de Campbeltown Loch en daarnaast nog een willekeurige whisky voor door de cola.

Waarschijnlijk heb je van deze laatste de meeste flessen nodig (helaas...)

Alvast bedankt voor je advies Wouter1981.
De doelgroep is zeker en vast niet de echte whisky liefhebber. Eerder de prijsbewuste Bourgondiër die eens iets nieuw willen proberen. Voor de alcoholische dranken zal de focus ook vooral op wijn & bier liggen. Whisky is eerder ter aanvulling van het assortiment.
Aangezien de tapas die ze gaan aanbieden vrij vernieuwend zijn : typische Spaanse tapas maar met invloeden van over heel de wereld, willen ze deze lijn ook doortrekken naar de dranken. Zo zullen ze bieren aanbieden van kleine / lokale brouwerijen in plaats van de grote gevestigde waarden in de bierwereld. Idem dito voor de wijnen.
Nu heb ik de opdracht gekregen om deze lijn verder door te trekken naar het Whiskyaanbod. Maar met het aanbod dat deze distributeur kan aanbieden. Echter ken ik weinig van deze whisky’s en vind het bijgevolg zeer moeilijk om iets evenwichtig samen te stellen. Vandaar dat ik even jullie hulp inroep :Pipersmile
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 13 Okt 2017, 08:21

Voor de whiskyliefhebber zeker, maar waarschijnlijk heeft een gemiddelde klant nog nooit van Springbank gehoord.
Maar met de Hazelburn, Springbank 10 en een Longrow heb je wel drie varianten, van relatief zacht tot rokerig.
Misschien wil je met het aanbod zo veel mogelijk Schotse regio's vertegenwoordigen, zou je ook een Speyburn in het assortiment kunnen opnemen.

Als je als thema de invloeden van de wereld hebt zou ik ook een bourbon en een Japanse whisky meenemen.

Voor de cola zou ik gewoon een goedkope algemeen bekende blend nemen, Johnnie Walker, Ballantines o.i.d of een bourbon.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 18 Okt 2017, 08:12

Ik denk dat je je in eerste instantie breed moet maken. Ik zie globaal 5 categorieën. Ik zou beginnen met uit elke categorie één:
- de Japanner
- één blend
- één Hunting Lodge
- De SB 15yo, gewoon omdat ie goed is
- één Speyburn

Dan maar eens kijken hoe 't gaat.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”