Wouter1981 schreef:Je moet je afvragen wat de doelgroepen zijn en daar je aanbod op afstemmen.
Ik zou me voor de whisky liefhebber alleen richten op alles van Campbeltown. Springbank 10, 12 (en misschien 18 als speciale Whisky), Hazelburn 12 en een Longrow (hiervan ken ik alleen de CV. 10 en 14 ken ik niet).
Als drinkbare blend de Campbeltown Loch en daarnaast nog een willekeurige whisky voor door de cola.
Waarschijnlijk heb je van deze laatste de meeste flessen nodig (helaas...)
Alvast bedankt voor je advies Wouter1981.
De doelgroep is zeker en vast niet de echte whisky liefhebber. Eerder de prijsbewuste Bourgondiër die eens iets nieuw willen proberen. Voor de alcoholische dranken zal de focus ook vooral op wijn & bier liggen. Whisky is eerder ter aanvulling van het assortiment.
Aangezien de tapas die ze gaan aanbieden vrij vernieuwend zijn : typische Spaanse tapas maar met invloeden van over heel de wereld, willen ze deze lijn ook doortrekken naar de dranken. Zo zullen ze bieren aanbieden van kleine / lokale brouwerijen in plaats van de grote gevestigde waarden in de bierwereld. Idem dito voor de wijnen.
Nu heb ik de opdracht gekregen om deze lijn verder door te trekken naar het Whiskyaanbod. Maar met het aanbod dat deze distributeur kan aanbieden. Echter ken ik weinig van deze whisky’s en vind het bijgevolg zeer moeilijk om iets evenwichtig samen te stellen. Vandaar dat ik even jullie hulp inroep