Echte reden heb ik niet.. wellicht wat verzadigd geraakt de afgelopen maanden/jaren. Daarnaast zal het weer/jaargetij ook wel hebben meegespeeld (al is het vandaag echt whiskyweer). De prijzen werken natuurlijk ook niet meer mee
Ik ben klaar met whisky, jij ook?
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Ik ben klaar met whisky, jij ook?
Het is alweer een maand of 2 à 3 geleden dat ik een echt whiskyavondje heb gehouden. En de laatste dram kan ik mij ook niet meer heugen. Iemand ook wel eens van dit soort ellenlange breaks tussen inname van het gouden godenwater? En waarom?
Echte reden heb ik niet.. wellicht wat verzadigd geraakt de afgelopen maanden/jaren. Daarnaast zal het weer/jaargetij ook wel hebben meegespeeld (al is het vandaag echt whiskyweer). De prijzen werken natuurlijk ook niet meer mee
!
0 x
2 ∞ & →
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Re: Ik ben klaar met whisky, jij ook?
Dude?!
Gaan de dudes van een trio naar een duo dan?
Verzadigd wil ik niet direct zeggen, maar ik ben wel voldaan, als ik het zo mag stellen.
Steeds minder wordt ik verleid door de hype flessen en FOMO neemt bij mij met de week af.
Het ritme van nieuwe aankopen is ook afgenomen.
Een dagelijkse dram hoefde van mij de afgelopen maanden ook niet, maar daar geef ik inderdaad het seizoen de schuld van. Zal met het koude en natte weer en de kortere dagen wel weer veranderen denk ik.
Maar gelukkig heb ik de afgelopen tijd nog wel genoeg whisky avondjes gehad met vrienden. Ook staan er de komende maanden genoeg proeverijen en festivals op het programma.
Dus nee, whisky is nog niet klaar met mij.
Verzadigd wil ik niet direct zeggen, maar ik ben wel voldaan, als ik het zo mag stellen.
Steeds minder wordt ik verleid door de hype flessen en FOMO neemt bij mij met de week af.
Het ritme van nieuwe aankopen is ook afgenomen.
Een dagelijkse dram hoefde van mij de afgelopen maanden ook niet, maar daar geef ik inderdaad het seizoen de schuld van. Zal met het koude en natte weer en de kortere dagen wel weer veranderen denk ik.
Maar gelukkig heb ik de afgelopen tijd nog wel genoeg whisky avondjes gehad met vrienden. Ook staan er de komende maanden genoeg proeverijen en festivals op het programma.
Dus nee, whisky is nog niet klaar met mij.
1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

- TurboMcKwek
- Forum goeroe

ovanpuyvelde schreef:Hey Sören! Kom je binnenkort naar mijn Whisky avondje?![]()
![]()
Ben ik dan meteen weer genezen? Goed plan!
Wouter1981 schreef:Dude?!
Nee, dat zeker niet! Denk dat het een tijdelijk dipje is.. wees niet gevreesd! Vorderingen worden nog steeds gemaakt (al dan niet wat langzaam door een op hol geslagen markt)!
...
Misschien gewoon als een Foie Gras-gansje gewoon een drammetje naar achten chucken om die motor weer te kickstarten?

Laatst gewijzigd door TurboMcKwek op 08 Sep 2017, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →
Sören, wees verstandig. Niet aan de twijfel toegeven, drink het godenvocht. Gewoon, hoppa, door die zure appel heen.
Daarbij mis ik die noeste shares van je.
Daarbij mis ik die noeste shares van je.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

MikerG schreef:gewoon geweldige dram nemen! komt het vanzelf wel goed.
Tja, dat wordt lastig denk ik.
Net op WB zijn collectie nog even bekeken.
Daar staat natuurlijk alleen maar rommel tussen.

3 x
Nee, eerder gemotiveerder dan ooit om een dram te drinken. Zeker met dit weer en het wordt de komende maanden alleen nog maar beter.
0 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

Hahaha, ik zie het al. Gewoon doorzetten. Anyhow 'nough bout me..terug naar het wetenschappelijke; is het je weleens overkomen: gebrek aan interesse voor een langere tijd?
Binnenkort maar weer is wat leuks open rammen
Nickolaas schreef:Daarbij mis ik die noeste shares van je.
Binnenkort maar weer is wat leuks open rammen

3 x
2 ∞ & →
Ik heb het zelf 2x aan de hand gehad.
De eerste maal was nadat ik 3 flesjes gekocht had als student en toen deze op waren had ik geen nieuwe gekocht. Toen gaf ik het geld er niet aan uit aangezien ik nog studeerde. Toen ik van school af was, was het natuurlijk een ander verhaal
De tweede maal was compleet anders. Buiten whisky drink ik nog bier als ik uitga. Een avond onverantwoordelijk drinken had ervoor gezorgd dat ik een maand geen goesting had in alcoholische drank. Zo slecht had ik me een paar dagen gevoeld van die ene braspartij.
Soms gebeurt het ook dat ik 2-3 weken geen whisky drink, dit is meestal dan in de periode eind mei tot juli. Als het weer te warm is en als ik vrije weekends heb en uitga, vind ik het wat teveel om door de week dan nog een paar drammetjes te drinken. Maar dat is persoonlijk natuurlijk!
De eerste maal was nadat ik 3 flesjes gekocht had als student en toen deze op waren had ik geen nieuwe gekocht. Toen gaf ik het geld er niet aan uit aangezien ik nog studeerde. Toen ik van school af was, was het natuurlijk een ander verhaal
De tweede maal was compleet anders. Buiten whisky drink ik nog bier als ik uitga. Een avond onverantwoordelijk drinken had ervoor gezorgd dat ik een maand geen goesting had in alcoholische drank. Zo slecht had ik me een paar dagen gevoeld van die ene braspartij.
Soms gebeurt het ook dat ik 2-3 weken geen whisky drink, dit is meestal dan in de periode eind mei tot juli. Als het weer te warm is en als ik vrije weekends heb en uitga, vind ik het wat teveel om door de week dan nog een paar drammetjes te drinken. Maar dat is persoonlijk natuurlijk!
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)
Hier stond de hobby ook even op een lager pitje.
Dit gezegd zijnde, dram ingeschonken, tickets Whisky Live Parijs voor binnen 2 weken zijn geboekt, de aankomende whiskyfestivals zijn geagendeerd. Let's go!

Dit gezegd zijnde, dram ingeschonken, tickets Whisky Live Parijs voor binnen 2 weken zijn geboekt, de aankomende whiskyfestivals zijn geagendeerd. Let's go!

2 x
Ik heb ook wel eens een periode zonder hoor. Zo één tot twee keer per jaar een periode van enkele weken zonder wat voor een alcohol dan ook vind ik altijd wel fijn.
Maar echt klaar met whisky ben ik vanaf Day One niet geweest. Ik bestrijd dat gevoel met goede drams.
Maar echt klaar met whisky ben ik vanaf Day One niet geweest. Ik bestrijd dat gevoel met goede drams.
1 x
-
Kikkerneve
- Top bijdrager

Ik heb in mijn studententijd wel eens gemext met whisky. Sowieso een slecht plan en destijds meer dan een jaar geen druppel meer aangeraakt.. 

0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Vooral als ik niet kan/mag drinken vanwege storingsdienst of ander werk mis ik het glaasje whisky het meest.
Heb ik een vrij weekend of andere vrije tijd,
dan heb ik 'minder behoefte' aan een dram omdat er genoeg anders op de planning staat...
Staks, zaterdagochtend vanaf 0.00u zit mijn bereikbaarheid er op, het glaasje staat al klaar
Heb ik een vrij weekend of andere vrije tijd,
dan heb ik 'minder behoefte' aan een dram omdat er genoeg anders op de planning staat...
Staks, zaterdagochtend vanaf 0.00u zit mijn bereikbaarheid er op, het glaasje staat al klaar
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”