Miskoop

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Ashley
Actief lid
Actief lid

Miskoop

Ongelezen berichtdoor Ashley » 16 Okt 2016, 22:06

Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft je koopt een fles whisky die bij nader inzien niet te drinken is.
Vorige maand was ik op zoek naar een whisky met een madeira cask finish.
Ik had al eerder de Glendronach 19 jaar madeira finish gedronken en die was echt heel erg lekker.
Nu te kostbaar om aan te schaffen en open te trekken naar mijn idee en op zoek gegaan naar een alternatief.
Ik ben uitgekomen bij een Aran madeira cask finish.
Dat was dus een miskoop....een whisky die ik nu 5x heb geproefd/gedronken maar de laatste keer vond ik hem zo smerig dat ik dat glas heb geleegd in de gootsteen.
Nou staat die fles in mijn kast en ik weet zeker dat ik die nooit meer drink.
Hebben jullie ook miskopen en wat doen jullie daarmee?
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Miskoop

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Okt 2016, 22:18

Die kun je hier op het forum te koop aanbieden zodra je aan de eisen voldoet om te mogen posten...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Okt 2016, 22:18

Echte miskopen gebeurt mij zelden. Maar meestal heb ik wel een paar feestjes door het jaar heen, daar zet ik dan de 'mindere' flessen op tafel.

Ik heb een vriendengroep die Finlaggan al duur en dus super lekker vinden, dus dat lukt dan wel :P.

Chocomel is ook een veelgebruikt mengmiddel hier op het forum, of in je brommer gooien (anders wil Peter het wel overnemen voor zijn brommer).
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 16 Okt 2016, 22:30

Gelukkig is me dat alleen bij flessen die ik heb gekregen overkomen: Glen Grant 10, Glenfarclas 10, en een aantal miniaturen van Jura.
Eén was een risico-koop, met dus een ingecalculeerd "ai"-gehalte, de Talisker Port Ruighe.

Voor de rest doe ik goed research naar wat ik koop en komt er dus geen matige whisky over de drempel.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Zjoske
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Zjoske » 16 Okt 2016, 22:38

Voor mij was dat de BenRiach Solstice 2. Die combi van port en turf smaakte mij niet. Maar Arran Madeira daarentegen, lekker hoor ;)

Laat maar even weten of je de fles wilt ruilen tegen samples of zo.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Okt 2016, 23:21

defeatless schreef:Ik heb een vriendengroep die Finlaggan al duur en dus super lekker vinden, dus dat lukt dan wel :P.

Jij bent kennelijk totaal niet kieskeurig als het om vrienden gaat... Of zijn het gewoon daklozen die aan zijn komen lopen?? Man, man, Finlaggannnn :vies Drink dan rosé.. :P
6 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 17 Okt 2016, 09:03

Ik heb ook iets met Madeira finishes. Die Arran heb ik laatst gedronken op het Whisky Event Eindhoven en ik vond 'm lang niet slecht. Ik begrijp dat je een half volle fles over hebt?
0 x

Malt Leon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 17 Okt 2016, 10:03

Jaren geleden een fles tomintoul peaty thang gekocht. Het was moeilijk binnen te houden. Aantal jaar later heb ik hem nog een keer gedronken en toen scoorde ik hem wel hoger.Misschien dat mijn smaak verandert is, of dat de batch beter was. Of een combi. Maar nog steeds zou ik nooit meer zo'n fles kopen.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 17 Okt 2016, 11:12

Oogadal schreef:
defeatless schreef:Ik heb een vriendengroep die Finlaggan al duur en dus super lekker vinden, dus dat lukt dan wel.

Jij bent kennelijk totaal niet kieskeurig als het om vrienden gaat... Of zijn het gewoon daklozen die aan zijn komen lopen?? Man, man, Finlaggannnn :vies Drink dan rosé.. :P

Je zit er inderdaad niet ver naast. Het is een prettige mix van halve/hele daklozen, psychiatrisch patiënten, excentrieke gekwelde kunstenaars en andere onbegrepen figuren. Dat afgewisseld met wat briljante geesten en HBO/WO opgeleiden. :duimop

Maar verstand van whisky hebben ze niet :bigsmile :P
4 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 17 Okt 2016, 13:31

defeatless schreef:Het is een prettige mix van halve/hele daklozen, psychiatrisch patiënten, excentrieke gekwelde kunstenaars en andere onbegrepen figuren. Dat afgewisseld met wat briljante geesten en HBO/WO opgeleiden. :duimop

Maar verstand van whisky hebben ze niet :bigsmile :P

:P
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Mark
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mark » 19 Okt 2016, 21:43

Heb ooit eens een fles Linkwood 15 yo van GM gekocht. Ik vond er niet veel aan, had achteraf spijt dat ik niet voor de Mortlach versie ben gegaan.
1 x

jhvdb
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jhvdb » 19 Okt 2016, 22:17

Laat die Linkwood van G&M ook bij mij in de kast staan. Ik vind 'm heel behoorlijk (lekker :duimop )

Dat smaak verschilt weten we volgens mij op dit forum allemaal en dit voorbeeld bewijst het maar weer eens.
0 x
Friendship is like whisky....the older the better

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 20 Okt 2016, 07:22

Dat smaken verschillen klopt zeker!
Voor mij is de Kilkerran WIP7 (Sherry) een miskoop. Had 'm op basis van reviews gekocht, maar ik kan er toch echt niet van genieten.
Die Linkwood daarentegen.... :duimop
0 x
Afbeelding

Thibaut
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Thibaut » 20 Okt 2016, 09:04

Glen moray port finish dat is echt pas slecht. Veel rare smaken en finish trekt ook op niets. Gelukkig was het cadeau dus geen geld verloren :)
2 x

K-AH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor K-AH » 20 Okt 2016, 13:07

Ashley schreef:Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft je koopt een fles whisky die bij nader inzien niet te drinken is.
Hebben jullie ook miskopen en wat doen jullie daarmee?

Ofwel drink ik die op in de vorm van whisky-cola, ofwel begin ik zelf een beetje te blenden :)

Zo is Glenfarclas 105 met z'n cask strength en stevige sherry-invloed een dankbare whisky om in je 'mindere' whisky wat leukere accenten aan te brengen. Of gebruik een geturfde whisky als je het liever wat rokeriger hebt. Al zou ik je uiteraard niet aanraden om met je duurdere whisky's te beginnen blenden ;) Die kan je beter versamplen. Of gewoon bewaren voor als je volk hebt :D
2 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”