Goedkoopste lekkerste Single malt Whisk(e)y?
Goedkoopste lekkerste Single malt Whisk(e)y?
Over smaak valt niet te twisten, wat ik absoluut lekker vind smaken, kan een ander juist vies vinden. Sinds ik 'bewust' whisk(e)y drink (sinds 10 maanden) ben ik ook op zoek naar een erg goedkope whisk(e)y, Single Malt, die gewoon toch erg lekker is, om puur te drinken.
Sinds gisteren is mijn goedkoopste lekkerste whiskey de Bushmills 10yo. Daarvoor de Finlaggan Old Reserve. Beide, rond de 22€ op de bekendere sites, vind ik erg lekker en zou ik een gast durven in te schenken. Welke budget-whisk(e)y vinden jullie het lekkerst?
Sinds gisteren is mijn goedkoopste lekkerste whiskey de Bushmills 10yo. Daarvoor de Finlaggan Old Reserve. Beide, rond de 22€ op de bekendere sites, vind ik erg lekker en zou ik een gast durven in te schenken. Welke budget-whisk(e)y vinden jullie het lekkerst?
Laatst gewijzigd door MarcelMG op 25 Sep 2016, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: Goedkoopste lekkerste Single malt Whisk(e)y?
MarcelMG schreef:Over smaak valt niet te twisten, wat ik absoluut lekker vind smaken, kan een ander juist vies vinden. Sinds ik 'bewust' whisk(e)y drink (sinds 10 maanden) ben ik ook op zoek naar een erg goedkope whisk(e)y, Single Malt, die gewoon toch erg lekker is, om puur te drinken.
Sinds gisteren is mijn goedkoopste lekkerste whiskey de Bushmills 10yo. Daarvoor de Finlaggan Old Reserve. Beide vind ik erg lekker en zou ik een gast durven in te schenken. Welke budget-whisk(e)y vinden jullie het lekkerst?
Glenfarclas 105
0 x
Bowmore Legend (geregeld nog geen 20 euro bij D12 aanbieding)
Aberlour 10 (zelfde maar dan een paar euroootjes duurder)
In mijn ogen beiden best hele aardige whisky's voor minder dan 25,-
Aberlour 10 (zelfde maar dan een paar euroootjes duurder)
In mijn ogen beiden best hele aardige whisky's voor minder dan 25,-
0 x
Ik vind de Bushmills 10yo niet zo geweldig. Tot rond de 30 euro:
- Writer's Tears
- Bowmore 12
- Finlaggan Old Reserv
- Writer's Tears
- Bowmore 12
- Finlaggan Old Reserv
Laatst gewijzigd door FGG op 25 Sep 2016, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Tja, wat noem je budgetvriendelijk?
Voor mij zijn onderstaande lekkere, alledaagse flesjes voor relatief weinig centjes:
Bowmore Laimrig
Glendronach 15 Revival
Bunnahabhain 12
Ardbeg Uigeadail
En nog zoveel meer hoor...
Voor mij zijn onderstaande lekkere, alledaagse flesjes voor relatief weinig centjes:
Bowmore Laimrig
Glendronach 15 Revival
Bunnahabhain 12
Ardbeg Uigeadail
En nog zoveel meer hoor...
0 x
Bram84 schreef:Tja, wat noem je budgetvriendelijk?
De topicstarter geeft daarvoor aan: flessen van ongeveer 22 euro.
Daar ga je de (overigens zeker erg lekkere) door jou genoemde flessen helaas niet voor vinden
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Aberlour 10 en Talisker 10. Ook iets duurder dan € 22 maar in mijn optiek krijg je voor minder weinig tot niets dat echt bekoorlijk is.
2 x
Affirmanti incumbit probatio
Niet om iemand voor zijn hoofd te stoten maar, voor 22 krijg je imho alleen maar spul waar ik mijn brommer op laat lopen.
Het dichtstbijzijnde waar ik uitkwam was Nikka from the barrel. Maar dat is weer geen single malt.
Het dichtstbijzijnde waar ik uitkwam was Nikka from the barrel. Maar dat is weer geen single malt.
5 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Glen Grant The Majors Reserve; 70cl / 15,95
Beetje bruine basterdsuiker erbij voor de kleur
en hij doet 't prima in een oude fles Port Ellen of Brora.
Beetje bruine basterdsuiker erbij voor de kleur
en hij doet 't prima in een oude fles Port Ellen of Brora.
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

caskstrength schreef:Aberlour 10 en Talisker 10. Ook iets duurder dan € 22 maar in mijn optiek krijg je voor minder weinig tot niets dat echt bekoorlijk is.
+1
0 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Peter87 schreef:Niet om iemand voor zijn hoofd te stoten maar, voor 22 krijg je imho alleen maar spul waar ik mijn brommer op laat lopen.
Je kunt je brommer dan toch beter op benzine laten lopen, is toch nog een tikkeltje goedkoper!
1 x
fjharms schreef:Peter87 schreef:Niet om iemand voor zijn hoofd te stoten maar, voor 22 krijg je imho alleen maar spul waar ik mijn brommer op laat lopen.
Je kunt je brommer dan toch beter op benzine laten lopen, is toch nog een tikkeltje goedkoper!
Ja, maar dat is niet te zuipen.
0 x
Die goedkope whisky ook niet....
3 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”