Wat heeft voorkeur, prijs of gevoel.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Wat heeft voorkeur, prijs of gevoel.

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 25 Aug 2016, 15:51

Ik ben benieuwd waar de voorkeur naar uitgaat,naar het kopen van whisky op een website (snel, ma!kelijk en meestal voordelig) of een slijterij ( sfeer, parate kennis en gevoel, in mijn geval.) ik vind whisky drinken een belevenis en die wordt groter als je de moeite hebt genomen om de whisky persoonlijk uit te kiezen.
Benieuwd naar jullie mening. :duimop
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat heeft voorkeur, prijs of gevoel.

Ongelezen berichtdoor Pellie » 25 Aug 2016, 15:55

Ik koop bijna alles online. Gemak dient de mens!! Ik weet toch al wat ik wil kopen, dus hoef geen voorlichting o.i.d. Maar ik koop bijna alles online tegenwoordig....niet alleen whisky.
1 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 25 Aug 2016, 16:00

Ik kies de whisky toch altijd persoonlijk uit, of deze nu via een website of bij een slijter is gekocht :)
Meestal omdat ik de betreffende whisky al ergens heb geproefd - sample (daar kun je hier op het forum heel goed voor terecht!!!) of bij een proeverij.
En dan ga ik vaak voor de goedkoopste optie (web), hoewel....
De slijter bij mij in het dorp organiseert ook wel eens proeverijen, en als ik dan op basis van die proeverij iets wil kopen, koop ik het vaak toch wel bij hem.
1 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 25 Aug 2016, 16:46

Beide.

Zit hem voornamelijk in gunning aan de slijter in kwestie, ook als dat inhoud dat ik meer moet betalen (wat bijna altijd het geval is helaas)

Online koop ik het gene dat ik bij hen niet krijgen kan.

T.a.v. advies; ik weet inmiddels wel wat van whisky. Ik weet wat ik wel of niet lust/drink, dus daar hoef ik ook niet voor naar een slijter.
1 x

Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 25 Aug 2016, 16:54

Paulini schreef:Beide.

Zit hem voornamelijk in gunning aan de slijter in kwestie, ook als dat inhoud dat ik meer moet betalen (wat bijna altijd het geval is helaas)

T.a.v. advies; ik weet inmiddels wel wat van whisky. Ik weet wat ik wel of niet lust/drink, dus daar hoef ik ook niet voor naar een slijter.

Scheeld een hoop als je weet wat je lust inderdaad. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik erachter gekomen ben bij een whisky slijter in den Bosch dat smaak nogal eens veranderd in de loop der tijd en je soms verrast wordt door combinaties. En dan heb ik inmiddels al heel wat whiskys geproeft in de afgelopen 20 jaar.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 25 Aug 2016, 17:03

Ik ook beide!
Bij de fysieke slijterij gaat het inderdaad om het sfeertje en praatje, niet perse om informatie of iets dergelijks. Dit doe ik overigens niet bij de plaatselijke slijter maar wil er best een 30 minutes voor rijden (Dramtime). Je word er ook totaal niet weg gekeken, eerder een 2e dram aangeboden :hoedaf

Online voor de koopjes en must haves! Zowel de bekende sites als hier op het forum bij de jongens die meer dan fair aanbieden. :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 25 Aug 2016, 17:08

Jodokusardbeg schreef:

Scheeld een hoop als je weet wat je lust inderdaad. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik erachter gekomen ben bij een whisky slijter in den Bosch dat smaak nogal eens veranderd in de loop der tijd en je soms verrast wordt door combinaties. En dan heb ik inmiddels al heel wat whiskys geproeft in de afgelopen 20 jaar.

Toen ik begon met whisky dronk ik graag peated whisky, nu kan ik het niet meer luchten of zien dus dat ken ik :)
1 x

Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 25 Aug 2016, 17:17

Paulini schreef:
Jodokusardbeg schreef:

Toen ik begon met whisky dronk ik graag peated whisky, nu kan ik het niet meer luchten of zien dus dat ken ik :)

Blijft iets raars smaak :lekker had ik nou met jw blacklabel. Toen ik net begon vond ik hem heerlijk,maar vind ik deze vlak en veel te subtiel voor mij gevoel.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 25 Aug 2016, 17:35

Beiden. Nu heeft de slijter waar ik vaak kom een uitstekende website met beschrijvingen en koop ik er wel eens na een tasting. Dus is ook daar in de winkel kopen een combi van kennis van de slijter, online indienen een goede inschatting van wat ik lekker vind.
Toch heeft ook deze slijter niet alles in zijn assortiment ;). Van bepaalde flessen weet ik wel dat ze me gaan smaken, dus kan ik die online aankopen. Daarnaast ben ik lid van de SMWS, die flessen zijn zeker tegenwoordig alleen maar (nieuw) online verkrijgbaar.

Daarnaast koop ik wel eens wat via veilingen. Dat schaar ik wel onder online, maar niet automatisch onder gemakkelijk. Je moet goed timen en geluk hebben dat je de juiste bieder bent.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 25 Aug 2016, 17:43

[quote="caskstrength"Daarnaast ben ik lid van de SMWS, die flessen zijn zeker tegenwoordig alleen maar (nieuw) online verkrijgbaar.[/quote] :hoedaf
0 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 25 Aug 2016, 17:47

ik koop meestal online voor de reden zoals hier al vernoemd is het is makkelijk je hoeft de auto niet in je kan in alle rust prijzen vergelijken, reviews bekijken, wb score opzoeken, polsen op het forum wat anderen van die whisky vinden
maar als ik men flesje gevonden heb en hij staat zeg maar voor een lage prijs bij een lokale slijter zal ik hem natuurlijk daar halen dan hoef ik geen verzendings-kosten te betalen en weet ik zeker dat hij in prima staat zal aankomen maar dan is er natuurlijk het gevaar dat je nog het één en ander ziet bij de slijter ja we kennen het allemaal hé :bigsmile
1 x

Jodokusardbeg
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jodokusardbeg » 25 Aug 2016, 17:54

brechtvds schreef:ik koop meestal online voor de reden zoals hier al vernoemd is het is makkelijk je hoeft de auto niet in je kan in alle rust prijzen vergelijken, reviews bekijken, wb score opzoeken, polsen op het forum wat anderen van die whisky vinden
maar als ik men flesje gevonden heb en hij staat zeg maar voor een lage prijs bij een lokale slijter zal ik hem natuurlijk daar halen dan hoef ik geen verzendings-kosten te betalen en weet ik zeker dat hij in prima staat zal aankomen maar dan is er natuurlijk het gevaar dat je nog het één en ander ziet bij de slijter ja we kennen het allemaal hé :bigsmile

Hahaha ja dat hebben we allemaal wel. Ben wel eens de zaak uitgelopen met 800 euro aan whisky terwijl ik voor een flesje ardbeg supernova ging :P
2 x

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 25 Aug 2016, 18:52

Meeste gewoon bij online winkels, dan kan ik ook op mijn gemak kiezen. En aangezien ik hier pas nieuw ben, heb ik hier in het forum "aanbod" (=online) laatst ook drie flesjes aangeschaft.
Laatste was ook prettige ervaring ging net zo soepel als in een online winkel. :bigsmile

:hoedaf
1 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 25 Aug 2016, 18:55

Ik doe ook beide.
Meestal koop ik een fles waarvan ik ooit eens een sample heb geproefd.
Ik ben niet echt iemand die iets koopt op de gok of aan de hand van een smaaknotitie (tenzij het die van mezelf is) :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Tonny
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tonny » 25 Aug 2016, 19:02

Meestal koop ik flessen bij de slijterij maar dat komt omdat er op redelijke afstand een paar goede en betaalbare zitten met een uitgebreid assortiment.
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”