Vive La France
Vive La France
Heerlijk die Fransen... het nieuws dat sommige whisky's zeldzaam aan het worden zijn, is hier nog niet doorgedrongen ... (Nevers, Morvan)
- Aberlour 16 y/o voor € 32,50
- Glenlivet 18 y/o voor € 35,00
- Bowmore 18 y/o voor € 54,00
Heb maar even de pinpas getrokken...
- Aberlour 16 y/o voor € 32,50
- Glenlivet 18 y/o voor € 35,00
- Bowmore 18 y/o voor € 54,00
Heb maar even de pinpas getrokken...
0 x
Re: Vive La France
Dit was bij de E. Leclerc. Je moet wel een grote Leclerc hebben; ze zijn er in verschillende maten...
Goede jacht!
Goede jacht!
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Nice! Binnenkort op vakantie in Zuid Frankrijk.
Is er nog ergens online te vinden waar dan zo'n joekel marche is?
Is er nog ergens online te vinden waar dan zo'n joekel marche is?
1 x
Hopelijk laten jullie nog wat staan zodat er in augustus ook nog wat moois voor weinig te krijgen is 
1 x
Keurige prijsjes zeg! Dan kan je nog eens zo'n flesje halen en op de camping leeg slobberen 

1 x
noble schreef:Afgelopen week in Zuid Frankrijk ook bij Leclerc, Laphroaig 18 €65!
Kijk dat zijn de dingen die ik wil horen.
1 x
- RBwhiskyworld
- Senior

Het ligt er natuurlijk aan waar je precies in Zuid Frankrijk zit, maar een tripje Andorra kan ik zeker aanraden.
Pas alleen op dat je niet te veel (dezelfde) flessen haalt, anders wil de douane nog wel eens lastig doen.
Pas alleen op dat je niet te veel (dezelfde) flessen haalt, anders wil de douane nog wel eens lastig doen.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Douane ? Met de auto vanuit Frankrijk ?
Ik heb nog nooit een controle gehad !
Ik heb nog nooit een controle gehad !
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- RBwhiskyworld
- Senior

Ik weet niet precies hoe het aan de grens Andorra/Frankrijk is. Maar aan de grens Andorra/Spanje heb je vrijwel altijd controle (steekproef). Aangezien Andorra geen lid is van de EU mag je officieel maar 1 liter sterke drank p/p meenemen.
Op het moment dat je het in Frankrijk hebt, is er natuurlijk geen probleem meer om het naar NL/BE mee te nemen want dan zit je binnen de EU.
Op het moment dat je het in Frankrijk hebt, is er natuurlijk geen probleem meer om het naar NL/BE mee te nemen want dan zit je binnen de EU.
0 x
Deze zomer aan de grens zelf geen controle gehad. Maar op Frans grondgebied, na zo'n 10km, stonden de Franse douaniers klaar om de auto's te onderscheppen. Geen ontkomen aan !
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Daarom rij ik in een Peugeot ! 

0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Vanuit Andorra moet je inderdaad oppassen, maar binnen de EU is het transporteren van drank voor particulier gebruik vrijgesteld (gelukkig, want ik heb nu al 40 flessen wijn en 6 flessen whisky in de auto liggen en ben pas op 33% van m'n vakantie
)
Ik heb zelf samen met een collega een drankenhandel gehad en heb eens een 'goed gesprek' met de Douane gehad (echt een goed gesprek, met een collega die ons - ex opsporingsambtenaren van Verkeer & Waterstaat - precies kon vertellen, waar de Douane op let, wat je wel en wat je niet kunt/mag met drank etc. Ook de 'grijze gebieden' en de mazen van de wet...)
Wel oppassen met het wederverkopen van flessen. In feite is dat het opnieuw op de markt brengen. En dan moet je formeel in Nederland opnieuw accijns betalen én formeel een vergunning hebben. Maar het verkopen van samples kan bijvoorbeeld weer wel; dan is de fles geopend en niet meer op normale wijze in het handelsverkeer te brengen.
Dus als je twijfelt of je je 25 flessen mee de grens over kan brengen.... gewoon 25 sampleflesjes meenemen en uit elke fles een sample trekken...problem solved
)Ik heb zelf samen met een collega een drankenhandel gehad en heb eens een 'goed gesprek' met de Douane gehad (echt een goed gesprek, met een collega die ons - ex opsporingsambtenaren van Verkeer & Waterstaat - precies kon vertellen, waar de Douane op let, wat je wel en wat je niet kunt/mag met drank etc. Ook de 'grijze gebieden' en de mazen van de wet...)
Wel oppassen met het wederverkopen van flessen. In feite is dat het opnieuw op de markt brengen. En dan moet je formeel in Nederland opnieuw accijns betalen én formeel een vergunning hebben. Maar het verkopen van samples kan bijvoorbeeld weer wel; dan is de fles geopend en niet meer op normale wijze in het handelsverkeer te brengen.
Dus als je twijfelt of je je 25 flessen mee de grens over kan brengen.... gewoon 25 sampleflesjes meenemen en uit elke fles een sample trekken...problem solved

1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”